Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:21:08 GMT

نعمت‌های مهم در زندگی از نگاه پیامبر اکرم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۴۲۶۵

نعمت‌های مهم در زندگی از نگاه پیامبر اکرم

در زندگی نعمت‌های زیادی گنجانده شده هست، اما بستگی به زاویه دید ما‌ها دارد برای برترین راه شناختن نعمت در ادامه با ما همراه باشید.

هرروز یک حدیث از معصومین «ع» رابا مضامین دینی و اخلاقی دربخش قرآن و عترت بخوانید.

اهمیت حدیث در بین مسلمانان ازآن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینطور احادیث از منابع نخست تحقیق‌های تاریخی هست.

به علت آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هرروز یک حدیث از معصومین «ع» با مضامین دینی و اخلاقی دربخش قرآن و عترت توزیع می‌شود.

پیامبر اکرم «ص» فرمودند:
نِعمَتانِ مَغبونٌ فیهِما کَثیرٌ مِنَ النّاسِ: اَلصِّحَّةُ وَ الفَراغُ
دو نعمت میباشند که بیشتر مردم درمورد آن‌ها زیانکارند: سلامت و فراغت.

«الأمالى، طوسى، ص. ۵۲۶»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیامبر نعمت های زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت بوده و در مقابل این نگاه، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی استان که با حضور مسئولان، رابطان، مربیان و فعالان خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی هست که با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت‌آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده هستند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش زنان در جوامع غربی افزود: در نگاه مقابل زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت، امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضتخطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آن‌ها، جامعه را رهبری می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در غزه نیز قدرت رهبری جامعه را به واسطه زنان می‌بینیم، آنان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند اما مردانه ایستاده و دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی یادآور شد: در کشور پروژه‌های بزرگ و کوچک با میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کارهای فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا بین ما فاصله بیندازند، وحدت شیعه و سنی رمز دیروز و موفقیت کشور و امت اسلامی هست، نباید نگاه ما دوگانه و قومیتی باشد، خدا تفاوت‌ها را برای تفاهم قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به فعالان خانه‌های دین و زندگی گفت: شما نقطه اتصال وحدت هستید، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است، باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه توانمند سازی، پشتیبانی از این خانه‌های دین و زندگی است، در شورای اجتماعی کشور و هر جا که توانسته‌ایم و بتوانیم دفاع از فعالیت‌های شما را انجام و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را اطلاع رسانی خواهم کرد، شبکه توزیع در سطح کشور به مثل مجموعه کتاب شهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند که می‌توان برای عرضه تولیدات بانوان در خانه‌های دین و زندگی از ظرفیت آن‌ها بهره‌گیری کرد.

کد خبر 746966

دیگر خبرها

  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • توجه به ارزش های دینی در تولید محصولات فرهنگی