Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح تانومای ویژه مخابرات (فیبرنوری خانگی) به مناسبت دهه فجر، تا پایان سال با همان هزینه‌های ADSL و بدون هیچ محدودیتی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت؛ مدیر عامل این شرکت پیش از این خبر از حذف هزینه‌های مربوط به کابل‌کشی فیبرنوری داده بود. ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرویس دیتا این روزها به یکی از پر ترافیک‌ترین پکیج‌های مورد نظر کاربران اپراتورهای ارتباطی تبدیل شده و عملا بازار رقابتی کمپانی‌های فعال در این بخش را شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپراتورهای ثابت و سیار به شدت در حال رقابت بر سر ارائه بسترهای متمایز و پر سرعت‌تر در این حوزه هستند تا به این طریق بازار ارتباطی کشور را در دست گرفته و مشترکان بیشتری را به سمت سرویس‌های خام و ارزش افزوده خود بکشانند.

یکی  از سرویس‌دهندگانی که سال‌هاست در قامت کامل رقابت با اپراتورهای خصوصی ثابت ورود کرده و همپای آنها، سرویس اینترنت پرسرعت می‌فروشد، شرکت مخابرات ایران است که این فعالیتش همواره از سال‌های دور باعث بروز تنش و نگرانی در بخش خصوصی شده بود.

اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت معتقد بودند که شرکت مخابرات ایران با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در بخش مشترکان تلفنی و زیرساخت‌های ارتباطی انحصاری که در دست دارد نباید در قامت فروشنده سرویس هم ورود کند زیرا این کار می‌تواند مصداق بسط انحصار و در نهایت حتی منجر به دامپینگ در بازار و ورشکستگی دیگر شرکت‌های کوچکتر شود.

علاوه بر این، کیفیت سرویس اینترنت مخابرات به واسطه میزان مشترکان بالای آن، همواره در پایین‌ترین سطح بود اما یک سالی می‌شود که با ارائه طرح‌های ویژه مربوط به ارتقای سرعت درصدد جبران مافات برآمده است.

اخیرا (ابتدای بهمن ماه) هم سید مجید صدری؛ مدیر عامل مخابرات ایران در نشست خبری اشاره‌ای به توسعه یک‌ونیم میلیون پورت فیبرنوری منازل داشت و اظهار کرد: معتقد به این هستیم اگر می‌خواهیم رشد خوبی داشته باشیم باید فیبرنوری منازل برایمان اهمیت داشته باشد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه پیش از این تعرفه‌ای که برای ارائه سرویس‌های فیبر نوری داشتیم، باعث می‌شد مشترکان رغبتی به استفاده از خدمات این حوزه نداشته باشند همچنین در کنار این موضوع، هزینه‌های کابل‌کشی منازل از 300 هزار تومان به بالا و قیمت مودم هم مزیدی بر این علت شده بود تا مشترکان جذب این سرویس نشوند.

مدیر عامل مخابرات خاطر نشان کرد: بر این اساس طرح تانومای ویژه را که تا آخر سال دایر خواهد بود، استارت زدیم تا اگر هر کسی در هر کجای ایران درخواست راه‌اندازی فیبرنوری برای منزلش داشت، هیچ هزینه‌ای را برای کابل‌کشی از آنها دریافت نکنیم.

او گفت: همچنین در نظر داریم ارائه مودم را هم به سمت رایگان کردن یا ارائه تقسیطی ببریم و تعرفه خدمات اینترنت مبتنی بر فیبرنوری برابر تعرفه ADSL باشد.

حال دوباره و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، وی با بیان اینکه فناوری فیبرنوری با مزیت سرعت و کیفیت متمایز برای بهره‌مندی مردم عزیز در سراسر کشور در دسترس است، عنوان کرده است: برای این منظور امکان ثبت‌نام گسترده و یکپارچه فیبرنوری خانگی را از طریق درگاه جداگانه‌ای به آدرس www.tci.ir/ftthreg فراهم‌کردیم که هم‌زمان با آغاز دهه فجر با شرایط و تخفیف ویژه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

صدری همچنین در صفحه اجتماعی خود نوشت: هیچ محدودیتی در ارائه این سرویس وجود ندارد و هزینه‌های آن مطابق هزینه‌های ADSL محاسبه شده و در کمترین زمان با مدیریت یکپارچه و تسهیلات و برنامه زمان‌بندی ارائه می‌شود.

همچنین این امکان برای مشترکان سابق این شرکت (ADSL) فراهم شده تا در صورت تمایل بتوانند سرویس خود را به فیبرنوری تغییر داده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

1.3 میلیون تلفن ثابت بدون کارکرد جمع‌آوری شد/کابل‌کشی رایگان فیبرنوری

انتهای پیام/

R1012190/P/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارتباطات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارتباطات وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان

فرزام بیدارپور به شیوع بالاتر موارد حیوان گزیدگی در فصول تابستان و پاییز ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: احتمالا این افزایش به دلیل فعالیت مردم در بیرون از منزل و همچنین حضور حیوانات در چراگاه‌ها در فصول گرم سال باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳ هزار و ۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی خبر داد و افزود: در این بین، تعداد موارد سگ گزیدگی بالاتر بوده و در تمامی موارد واکسن و در صورت نیاز سرم ضد هاری دریافت نموده‌اند.

وی با اشاره به بالابودن هزینه‌های مربوط به حیوان گزیدگی برای سیستم سلامت گفت: هزینه تزریق واکسن و سرم برای هر مورد حداقل ۵۰ میلیون ریال است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.

بیدارپور ادامه داد: در سال گذشته تزریق واکسن و سرم تراپی مجموعا ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای سیستم سلامت استان هزینه در بر داشته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: بهترین راه برای برخورد با این مشکل پیشگیری است به طوریکه هماهنگی‌های درون و برون بخشی، آموزش گروه‌های در معرض خطر، شناسایی موارد گزیدگی، پیگیری و درمان زود هنگام و واکسیناسیون به موقع حیوانات از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

 واحد پیشگیری و مراقبت بیماری هاری و حیوان گزیدگی در شهرستان‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • ساکنین منطقه ساحلی شاهرود از تکنولوژی مخابراتی روز دنیا بهره‌مند شدند
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • تعرفه خدمات دولتی در ۱۴۰۳؛ صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر خدمات چقدر هزینه دارد؟
  • تعرفه های پزشکی اعلام شد/ تنها تعرفه های قانونی ملاک عمل خواهد بود
  • تعرفه‌های پزشکی اعلام شد/ تنها تعرفه‌های قانونی ملاک عمل خواهد بود
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • تعرفه‌های پزشکی اعلام شد / تنها تعرفه‌های قانونی ملاک عمل خواهد بود
  • راهنمای نصب اینترنت ADSL ؛ آموزش راه اندازی