Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شورای شهر تهران گفت: سال گذشته قیمت هر دست لباس مخصوص آتش‌نشان‌ها حدود ۸ میلیون تومان بود که این رقم در سال جاری به ۲۰ میلیون تومان رسیده است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا صدراعظم نوری درباره وضعیت تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس مصوبه شورای شهر فعلی مبنی بر اخذ عوارض ایمنی از ساختمان‌هایی که قصد دریافت پروانه ساخت دارند، ۲ تا ۵ درصد عوارض ساخت به حساب مستقیم سازمان آتش نشانی پرداخت می‌شود که این امر توانسته گشایشی برای سازمان آتش‌نشانی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیازهای سازمان آتش‌نشانی از این طریق تا حدودی تأمین شده است، ادامه داد: در سال ۹۷ طبق برآوردهایی که سازمان آتش‌نشانی برای تکمیل تجهیزات داشت ۲۱ نرده‌بان در اندازه‌های مختلف از جمله ۶۷ و ۵۲ متری خریداری شده است.   رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شورای شهر تهران تصریح کرد: تعدادی از این نرده‌بان‌ها تحویل گرفته شده و بخش دیگر در حال دریافت است اما هیچیک از آنها در گمرک نمانده است؛ با توجه به اینکه همه این خریدها باید با ارز تهیه شود شهرداری تمهیداتی به خرج داد تا تحریم‌ها مانعی ایجاد نکند و در این راستا تأمین ارز را از طریق سامانه نیما انجام داد.   وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرداری برای تحویل گرفتن تجهیزات مشکلی ندارد، ادامه داد: تجهیزات سفارش داده شده جزو برندهای تجهیزات آتش‌نشانی به شمار می‌آیند و از لحاظ کیفیت و ایمنی کاملاً تضمین شده هستند.   صدراعظم نوری درباره تجهیزات فعلی گفت: وضعیت سازمان در خصوص نردبان‌های مورد نیاز بسیار مناسب است؛ از نظر خودرو نیز تاحدودی تأمین هستند اما از نظر تجهیزات فردی مانند لباس نواقصی وجود داشت که سال گذشته از طرق مصوبه مذکور دو هزار دست لباس تهیه شد، امسال نیز خرید لباس در برنامه قرار دارد اما با توجه به افزایش نرخ ارز هزینه آنها بسیار افزایش یافته است؛ سال گذشته هر دست لباس حدود ۸ میلیون تومان قیمت داشت که این رقم در سال جاری به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.   وی درباره تعداد ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی نیز گفت: تقریباً پراکنش ایستگاه‌ها وضعیت مناسبی دارد و قرار است چند ایستگاه افزوده شود اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد موضوع ترافیک و تراکم جمعیت است که بخشی از وقت آتش‌نشان‌ها را هدر می‌دهد اما در عین حال در بسیاری از عملیات‌ها آتش‌نشان‌ها به موقع به محل حادثه می‌رسند.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت مهار شد و طی این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در یک برج مسکونی اظهار کرد: این حادثه در میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج امروز_ سه‌شنبه‌هفتم فروردین_ ساعت ۰۰:۰۴ بامداد به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله چهار ایستگاه به همراه تجهیزات پشتیبانی خودرو تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام و در مدت زمان سه دقیقه در محل حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از بعضی طبقات این برج مسکونی ۱۸ طبقه دود متصاعد می‌شود، آتش نشانان به همراه تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند در طبقه منهای دو که چندین دستگاه خودرو وجود داشته، یک دستگاه خودرو سواری برلیانس از قسمت اتاق دچار آتش‌سوزی شده و تمام اتاق شعله‌ور و آتش در حال سرایت به موتور خودرو بوده است.

وی ادامه داد: آتش به خودروهای دیگر در حال سرایت و دود به طبقات بالایی نفوذ کرده بود، بنابراین تعدادی از ساکنان به کمک آتش‌نشانان به محل امن منتقل شدند.

ملکی خاطرنشان کرد: در نهایت حریق اطفا و از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد، همچنین طی این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و ساعت ۳:۳۲ عملیات اطفا پایان یافت.

کد خبر 739245

دیگر خبرها

  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • سقوط کارگر جوان از داربست حادثه ساز شد
  • نجات راننده خودروی پژو ۴۰۵ با تلاش آتش نشانان ارومیه
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی