Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکدی گری یکی از چندین مشکلات اجتماعی است که امروز در ارومیه مرکز آذربایجان غربی به وفور مشاهده شده و زنان، کودکان و حتی مردان بسیاری با عجز و ناتوانی در حال بدست آوردن مخارج خود از جیب دیگران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مسئله‌ تکدی‌گری در یک جامعه را می‌توان تابلو و شاخصی برای فقدان برنامه‌ریزی در جامعه ارزیابی کرد و به عنوان یک مسئله، نشانه بحران در ساختار یک جامعه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما آنچه قابل تأمل است فعالیت اقتصادی و غیررسمی تکدی‌گری است که در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد.

فرماندار ارومیه با اشاره به تعداد متکدیان جمع آوری شده در هشت ماه سال جاری، گفت: تعداد 283 نفر متکدیان مبتلا به اعتیاد در این مدت جمع آوری شدند که 223 نفر از این افراد را بزرگسالان تشکیل می دهند.

علیرضا ملامحمدی زاده ادامه داد: 12 نفر کودک زیر 10 سال و 48 نفر زیر 18 سال در میان متکدیان جمع آوری شده نیز وجود داشتند که تحویل مرکز ساماندهی متکدیان ارومیه شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر متکدیان را کودکان کار و خیابانی تشکیل می‌دهند، این دسته از متکدیان به مراکز وابسته به سازمان بهزیستی معرفی و ساماندهی شده‌اند.

 ساماندهی ۲۰۰ کودک کار

محمدرضا علیزاده رئیس شورای شهر  گفت: بیشتر متکدیان ارومیه غیر بومی و مهاجر و گذری هستند و ارومیه مسیر گذر آنها است.

وی، درخصوص علت افزایش متکدیان در سطح شهر تاکیدکرد: وضعیت اقتصادی و ازهمه مهم تر سوء استفاده از حس نوع دوستی و خیر خواهی مردم ارومیه علت اصلی افزایش متکدیان در سطح شهر بوده که با همت شهرداری و نهاد‌های مربوطه در ماه های اخیر شاهد کاهش تکدی‌گری  در سطح شهر بودیم.

وی، با بیان اینکه مکان های برای ساماندهی متکدیان در شهر ارومیه ساخته شده است گفت:از 3 سال پیش به مدد مسئولان شهری ارومیه ،گرمخانه‌ای  برای جمع آوری بی‌خانمانها،کارتن خوابها و متکدیان راه اندازی شده است و از زمان شروع به کار آنها تعداد متکدیان شهر ارومیه نسبت به سال گذشته کمتر شده است و آن تعداد هم که در شهر مشاهده می شود بیشتر مهاجر هستند که ارومیه مسیر گذر  آنهاست.

رئیس شورای شهر ارومیه،افزود: در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 200 کودک کار در مرکز ساماندهی کودکان کار  ارومیه جمع آوری و ساماندهی شدند.

وی، با اشاره به اینکه متکدیان به دو بخش کودکان کار زیر18 سال و متکدیان بالای 18 سال تقسیم می شوند افزود:کودکان کار را بعد از جمع آوری به مراکز بهزیستی تحویل داده می شود تا به سازمانی که فرد به آن دلیل تکدی گری می کند برای ارائه کمک وخدمات رسانی از جمله اداره کار ،فنی حرفه‌ای فرستاده می شود و در صورت اثبات اینکه فرد حرفه اش تکدی گری است به دادگستری فرستاده می شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی اعتیاد زنان شورای شهر کودکان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی و عشایری شد

وزارت ورزش سرپرست جدید فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی را منصوب کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با حکم وزیر ورزش و جوانان، علی ایلکا به سمت سرپرست فدراسیون ورزش‌ روستایی، عشایری و بازیهای بومی محلی منصوب شد.

در حکم وزیر ورزش و جوانان خطاب به علی ایلکا آمده است:

«جناب آقای علی ایلکا

با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به تعهد و تجربه جنابعالی در امور مدیریتی به‌عنوان «سرپرست  فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به‌عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اقدام نمایید.

توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد منان خواستارم.

پیش از این علیرضا پسندیده سرپرست کنونی حوزه وزارتی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی بود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی قالب پنجره
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی و عشایری شد
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • رونق بازار ارومیه با فروش سبزی های کوهی
  • برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند