Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@10:30:41 GMT

سامانه عملیاتی آسایار دراستان مرکزی راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۵۹۴۷

سامانه عملیاتی آسایار دراستان مرکزی راه اندازی شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از این طرح به ایرنا گفت: مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) با هدف یکپارچگی عملکرد در سطوح مختلف فوریت های پزشکی و درمان و ارتقای فرآیندهای اورژانس پیش بیمارستانی راه اندازی شده است.
دکتر« پریا بهرامی » افزود: سامانه آسایار فعالیت‌های مراکز اورژانس تمامی شهرستان‌های استان را پوشش می ‌دهد و با راه ‌اندازی این سامانه فرم‌ های کاغذی حذف و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به صورت الکترونیک ثبت و نگهداری می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ساماندهی آمار و اطلاعات در این سیستم سبب می ‌شود تا دسترسی به اطلاعات اورژانس تسهیل ‌شود.
15 پایگاه امداد 115 در استان مرکزی دایر است.
6991/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان مرکزی الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی استان درمان فوریت های پزشکی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرضا شکوهی افزود: قبلا هر زلزله‌ای را از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران مطلع می‌شدیم که با همکاری این مرکز و نصب سیستم آن در همدان، امروز هر نقطه‌ای از ایران زلزله‌ای باشد، در همدان لرزه نگاری می‌شود. 

او همچنین با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی همدان برای ناشنوایان خط تلفنی راه‌اندازی کرده که به صورت سامانه پیامکی فعال است گفت: شماره ۵۰۰۰۴۸۱۱۱۵ سامانه پیامکی ناشنوایان اورژانس است که افراد می‌توانند اطلاع داشته باشند و با ما ارتباط گیرند.

بیشتر بدانیم : 

«لرزه نگار» یا «زلزله نگار» (Seismograph) وسیله‌ای است که امواج لرزه‌ای ناشی از زلزله، انفجار یا پدیده‌های دیگر لرزش زمین را ثبت می‌کند. دستگاه‌های لرزه نگاری به سنسورهای الکترومغناطیسی مجهز هستند که حرکت مکانیکی زمین را به تغییرات الکتریکی تبدیل می‌کنند که توسط مدارهای دیجیتالی یا آنالوگ پردازش و ضبط می‌شوند. اصطلاح لرزه نگار و «لرزه سنج» (Seismometer) اغلب به جای هم استفاده می‌شوند. با این حال اگرچه هر دو دستگاه ممکن است امواج لرزه‌ای را شناسایی و اندازه‌گیری کنند فقط یک لرزه نگار ظرفیت ثبت پدیده‌ها را دارد. به اطلاعاتی که توسط لرزه نگار بر روی صفحه نمایش یا کاغذ تولید می‌شود «لرزه نگاشت» (Seismogram) گفته می‌شود. در این مطلب اساس کار زلزله نگار و تاریخچه آن را بررسی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس به شدت زخمی شد
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد ۱۳ زخمی بر جای گذاشت
  • حمله و گلاویز شدن حیرت‌انگیز خرس با زن پیرانشهری
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس