Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@23:20:05 GMT

طرح برگزیده جشنواره مد و لباس فجر باید کامل باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۹۰۷۹

طرح برگزیده جشنواره مد و لباس فجر باید کامل باشد

دبیر بخش علمی و دانشگاهی هشتمین جشنواره مد و لباس با بیان اینکه ما پوشاک را به مفهوم عام در نظر می گیریم، گفت: در طرح هایمان می خواهیم طرحی برگزیده شود که لباس همه ملحقات اش را دربربگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر پیش از امروز یکشنبه 15 بهمن با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، علی شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک، صدیقه پاک، بین دبیر هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، انسیه زاهدی، دبیر بخش علمی و دانشگاهی این رویداد هنری  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست «انسیه زاهدی» گفت: پس از هفت دوره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و تحلیل نقاط ضعف و قوت آن در بخش علمی و دانشگاهی تغییری ایجاد کردیم که ثمربخش است، هر سال در این بخش پایان نامه، پژوهش‌ها و مقالاتی را دریافت می‌کردیم که داوری می‌شد ولی در دسترس عموم قرار نمی‌گرفت ولی امسال در دو مرحله دانشگاه و ارائه عموم خواهیم داشت.

 

 دبیر بخش علمی و دانشگاهی هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر افزود:  در این دوره تصمیم گرفته شد که این بخش در 2 مرحله برگزار شود، یک مرحله در دانشگاه الزهرا با همکاری همه دانشگاه ها برگزار شد و فراخوان مقاله با موضوع « رویکرد توسعه پایدار» داده شد مقالات رسیده  در این بخش 10 برابر شد که 40 مقاله روز سوم دی ماه ارایه حضوری شد. در این بخش2  شرکت کننده از دانشگاه پاریس و ایتالیا داشتیم.

 

وی با اشاره به برگزاری هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک  در دانشگاه الزهرا گفت: هفته نوآوری با رویکرد فرهنگ سازی در هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر برگزار شد، ما مد را صرفا برای لباس نمی دانیم. در صنعت پوشاک و مد دانشگاه صنعت و پوشاک و جامعه و بخش های پژوهشی درگیر هستند.

 

وی افزود: در بخش علمی هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر تاکنون 26 ورک شاپ برگزار شده است که با استقبال مواجه شد،.

 

دبیر بخش علمی و دانشگاهی هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجرگفت: در جشنواره فجر امسال 110 مقاله 84 پایان نامه دریافت کردیم و در بخش مسابقه تصویرسازی و طرح اول 1 هزار و 310 تصویر به دست ما رسیده است که امیدوارم در داوری ها بهترین ها را انتخاب کنیم، همچنین 15 نشست تخصصی و آموزشی در جشنواره در بوستان گفت و گو برپا می کنیم.

 

انسیه زاهدی افزود: بخش علمی و دانشگاهی هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجرگفت تعامل خوبی با بخش جواهرات و کیف و کفش دارد؛ ما پوشاک را به مفهوم عام در نظر می گیریم و در طرح هایمان می خواهیم طرحی برگزار شود که لباس هم ملحقات اش را دربر بگیرد.

هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با شعار « خوشا مکران و نقش بی مثالش» از 26 بهمن تا 2 اسفند در بوستان گفتگو برگزار می شود.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد فیلم فجر کانون های مساجد نشست خبری سرود هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر طرح برگزیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود

صاحبعلی اصغری امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون گفت: جشنواره بین المللی کوچ عشایر می‌تواند نقطه عطفی در ثبت و ضبط آداب و رسوم و فرهنگ عشایر کشور باشد ضمن اینکه این فرصتی است تا مردم در یک مکان جمع شده از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی لذت ببرند.

فرماندار بیله‌سوار مغان افزود: پارسال نخستین جشنواره‌ بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سفیرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار و استقبال بی‌نظیری از آن شد و امسال نیز تصمیم بر این است این جشنواره پررنگ‌تر و پررونق‌تر برگزار شود.

به گفته او، امسال میهمانانی از بیش از ۱۰ استان کشور در بخش عشایری دعوت شده‌اند و میهمانانی از خارج از کشور نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

اصغری برپایی غرفه‌هایی برای عرضه صنایع دستی و نمایش فرهنگ و آداب و رسوم و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان‌های مختلف کشور ، برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی و محلی ، معرفی بهترین محصولات لبنی ، بهترین شتر دوکوهانه ، برنامه پخت انواع آش‌های محلی ، شوی اسب ، موسیقی محلی ، انتخاب قوچ برتر مغانه ، آلاچیق محلی و لباس سنتی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.

فرماندار بیله سوار مغان گفت: تمهیدات لازم ترافیکی و امنیتی و تعیین محل استقرار میهمانان انجام شده و تلاش می‌شود این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود