Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@03:10:30 GMT

وزیر ارشاد: هنوز فیلمی در جشنواره ندیده‌ام

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۹۹۲۴

وزیر ارشاد: هنوز فیلمی در جشنواره ندیده‌ام

ساعت 24- وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه همچون سال گذشته فیلمی را ندیده است، گفت: تصمیم بر این بوده تا من فیلم‌ها را نبینم که احیاناً نگاه شخصی در امور انتخاب و داوری دخالت پیدا نکند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (دوشنبه ۱۵ بهمن) از سینما هویزه مشهد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی پس از بازدید از این سینما، با حضور در جمع خبرنگاران و علاقه‌مندان درباره مطابقت فیلم‌های ارائه شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: جشنواره سینمایی فجر به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق سینمایی کشور و به نوعی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین برنامه‌های فرهنگی کشور است که همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی طبعا اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

او افزود: تلاش شده به مرور در سال‌های گذشته و به خصوص امسال، این جشنواره تنها متمرکز بر تهران نباشد و به اتفاقی تبدیل شود که در کل کشور دیده شود. در استان‌ها، مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف که جشنواره در حال برگزاری است، شور و نشاط علاقه‌مندان را در ارتباط با جشنواره فجر می‌بینیم.

صالحی با اشاره به ظرفیت استان خراسان، بیان کرد: در فضای استان خراسان هم سالن‌های بیشتری وجود دارد و فیلم‌های بیشتری به نمایش در می‌آید تا عملا این رویداد بزرگ سینمایی کشور را در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار کرده و جشن بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نسل جوانی که پس از انقلاب در سینمای ایران رشد کرده است، گفت: در مجموع امسال در جشنواره سی و هفتم، نسل جوانی که رویش‌های پس از انقلاب سینمای ایران هستند در فضای سینمای کشور دیده می‌شوند که رویش‌ها و فرآورده‌های انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: در عرصه سینما ما تجربه طولانی نداشتیم و با انقلاب اسلامی اتفاق قابل توجهی در برخی از حوزه‌ها رخ داد که یکی از مهم‌ترین آن حوزه‌ها سینماست.

* نسل پدید آمده در سینما برآمده از جمهوری اسلامی است

صالحی با اشاره به فیلمسازان و سینماگرانی که در جشنواره امسال حضور دارند، توضیح داد: در جشنواره سی و هفتم عمدتا افرادی هستند که در بین مردم به عنوان سینماگران نسل انقلاب یاد می‌شوند، این خلاقیتی که پدید آمده باعث شده تا سینمای ایران به یکی از افتخارات هویتی و اجتماعی کشور تبدیل شده و در بسیاری از نقاط جهان، ایران را با سینمای آن می‌شناسند. همچنین نسلی در این سینما پدید آمده است که برآمده از خود جمهوری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه همچون سال گذشته فیلمی را ندیده است، گفت: تصمیم بر این بوده تا من فیلم‌ها را نبینم که احیاناً نگاه شخصی در امور انتخاب و داوری دخالت پیدا نکند. هیأت انتخاب و داوران مسیر را تعریف کرده و پیش بردند و در مجموع فیلم‌های مختلف با سبک‌ها و ژانرهای مختلف انتخاب شدند و این مسئله ذوق‌ها و تنوع‌های مختلفی را ایجاد می‌کند. اگر بخواهیم سینمایی رو به پیشرفت داشته باشیم باید از سبک‌ها و گونه‌های مختلف بهره‌مند باشیم.

او با اشاره به تنوع مضامین سیاسی و اجتماعی فیلم‌های حاضر در جشنواره سی و هفتم، بیان کرد: در فضای موضوعات مرتبط با بحث‌های اجتماعی، سیاسی و انقلابی فیلم‌های خوب و مطرح وجود دارند.

صالحی از فاصله‌ای که سینمای ایران با قله مدنظر دارد، گفت: به نظر می‌آید ما هنوز با قله سینمایی خود از نظر مضمونی و فرم فاصله داریم اما پیشرفت‌های خوبی را داشته‌ایم و امیدواریم که نقایص ما برطرف شده و پتانسیل ما افزایش پیدا کند.

* لزوم رعایت عدالت در نقاط مختلف کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره لزوم رعایت عدالت فرهنگی در نقاط مختلف کشور، توضیح داد: یکی از نکته‌هایی که همواره مدنظر است لزوم رعایت عدالت در نقاط مختلف کشور است و طبیعتا زیرساخت‌های لازم باید فراهم شود، بخش اول که مصرف فرهنگی است، تلاش می‌شود با این نگاه که ملاحظه می‌کنید در مراکز استان‌ها شاهد تفاوتی نسبت به گذشته از نظر تعداد فیلم‌ها، تعداد سالن‌ها و... باشیم.

او اضافه کرد: بخش دیگر هم فضای برگزاری رویدادهاست که طبیعتا زیرساخت‌هایی را لازم دارد و خوشبختانه برخی از استان‌ها در مسیر خوبی حرکت کردند و زیرساخت‌هایی را در زمینه سالن‌های سینما برایشان در نظر داریم که یکی از آن‌ها استان خراسان و شهر مشهد است و این مسئله فرصتی را برایمان فراهم می‌کند تا رویدادهای خاصی را نیز اینجا برگزار کنیم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ضمن حضور در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به برخی از پرسش های آنها پاسخ داد.

وی در جواب سوالی مبنی بر انتخاب چهره های برتر هنر انقلاب که عمدتا از میان هنرمندان دارای شهرت معرفی می شوند، گفت: به اعتقاد من باید به سابقه نگاه کرد به عنوان مثال همین امشب که از جناب مسعود نجابتی قدردانی به عمل آمد ماجرا به شکلی طراحی شده بود که به پیشینه هنری و فرهنگی این هنرمند شاخص نگاه شده است که بی تردید از بهترین و با سابقه ترین افراد در عرصه هنر انقلاب بوده و هستند و این قاعده تکراری که مورد پرسش شماست درباره این هنرمند صدق نمی کند. به اعتقاد من طبیعتا باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه بالا قرار دارد و این کار و ممارست در فعالیت هاست که چهره هنر انقلاب را مشخص می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده ، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته ای است که بتواند ماموریت ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت های فرهنگی می شود.

رییس شورای عالی هنر درباره برنامه های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده ها هزار نفر از آموزش های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می شود. این کار هم با قوت انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می شود بسته خوبی به مردم ارایه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه دعوت از مهمان عالی رتبه خارجی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: از چند مهمان عالی رتبه برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب دعوت کردیم که در صورت قطعی شدن اسامی مهمانان هم اعلام می شود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتما این موضوع را پیگیری می کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6081232 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند