Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه‌هاي سياسي و مقامات عراق در واکنش به اظهارات مداخله‌گر «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا در امور داخلي بغداد، خواستار پايان سريع حضور نظامي آمريکا در عراق شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا ديروز (يکشنبه) در مصاحبه با شبکه آمريکايي «سي بي اس نيوز» مدعي شد: ادامه حضور نيروهاي آمريکايي درعراق براي نظارت نزديک بر ايران است و واشنگتن هيچ تصميمي براي خروج نيروهاي نظامي در عراق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«برهم صالح»، رئيس‌جمهوري عراق با اشاره به حضور نظاميان آمريکايي در عراق گفت: اين نيروها حق دخالت در مسائلي همچون ايران را ندارند.
«محمد الحلبوسي» رئيس پارلمان عراق اعلام کرد: پارلمان عراق درصدد طرح سوال از دولت درخصوص حضور نظامي آمريکا و تعداد اين نيروها و پايگاه‌هايشان و ميزان نياز عراق به مشاوران نظامي خارجي است.
«حسن الکعبي» نائب رئيس پارلمان عراق نيز خطاب به « دونالد ترامپ» تاکيد کرد: مردم عراق، نظاميان آمريکايي را از طريق قانون و با اراده ملي بيرون خواهند کرد.
«شيخ صباح الساعدي» عضو برجسته فراکسيون «سائرون» در پارلمان عراق نيز خواستار تسريع در تصويب طرح قانوني خروج نظاميان آمريکا از خاک عراق شد.
الساعدي، همه گروه هاي سياسي، نخبگان و فرهيختگان دانشگاهي و ملت عراق را به وحدت در برابر ممانعت از نقض حاکميت ملي عراق از سوي واشنگتن فرا خواند.
در همين حال؛ «جعفر الحسيني» سخنگوي گردان‌هاي حزب‌الله عراق در واکنش به اظهارات رئيس جمهوري آمريکا، گفت: "ترامپ" خيال حمله نظامي به ايران از خاک عراق را فراموش کند چرا که مقاومت عراق دست چنين متجاوزي را قطع خواهد کرد.
«سيد عمار حکيم» رئيس جريان ملي الحکمه عراق و رئيس ائتلاف اصلاح و سازندگي اين کشور با بيان اين‌که اجازه تجاوز به کشورهاي همسايه از طريق عراق به هيچ کشوري داده نمي‌شود، افزود: چنين اقدامي تهديدي براي منافع ملي و امنيت عراق است.
همچنين «بهاء الدين النوري» سخنگوي فراکسيون دولت قانون از پارلمان عراق خواست، در برابر حضور نظامي آمريکا در خاک عراق موضع قاطع داشته باشد.
«اياد علاوي» نخست وزير پيشين و رئيس فراکسيون «الوطنيه» عراق نيز اظهارات «دونالد ترامپ» را مصداق دخالت آشکار در امور داخلي عراق دانست.115/118
کليدواژه امريکا عراق

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال