Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@13:53:54 GMT

چگونه از پوست در سرما مراقبت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۲۰۱۴

برای جلوگیری از حساسیت، خشکی و التهاب پوست و به منظور سالم نگه داشتن پوست در فصل زمستان توصیه‌های زیر را عملی کنید. ناطقان: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زمستان سالم نگه داشتن و مراقبت از پوست است. سرمای زمستان باعث خشک شدن و التهاب پوست می‌شود؛ بنابراین آمدن فصل زمستان نمی‌تواند برای پوست خبر خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای جلوگیری از حساسیت، خشکی و التهاب پوست و به منظور سالم نگه داشتن پوست در فصل زمستان توصیه‌های زیر را عملی کنید.

از آب ولرم استفاده کنید

شاید دوست داشته باشید در فصل زمستان پوست صورت را با آب گرم شستشو دهید، اما برای مراقبت بیشتر از پوست آن را با آب ولرم بشوئید. آب گرم روغن طبیعی پوست را می‌گیرد و در نتیجه پوست را خشک می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم در فصل زمستان هنگام شستشوی دست و صورت از آب ولرم استفاده کنید.

مقداری آب بنوشید

با خوردن آب و غذا‌های آبکی پوست را از درون آبرسانی کنید. میوه‌هایی مثل توت فرنگی، پرتقال، خیار و کاهو سرشار ا. آب هستند.

مرطوب کننده خوب استفاده کنید

مرطوب کننده‌هایی که در فصل تابستان استفاده می‌کردید مناسب فصل زمستان نیستند. هر فصلی محصولات مناسب و خاص خودش را دارد. هنگام خرید مرطوب کننده از محصولاتی که حاوی وازلین هستند فاصله بگیرید، زیرا باعث خشکی بیشتر پوست در آینده می‌شود. بهتر است از محصولاتی که بر پایه آب ساخته شده اند دوری کنید و محصولاتی که بر پایه روغن ساخته شده اند استفاده کنید. آکنه و جوش‌ها به راحتی با محصولات حاوی گلیسیرین، سرامید، سرم‌های آبرسان و اسید هیالورونیک درمان می‌شوند.

شب‌ها از پوست مراقبت کنید

زانو، آرنج، دست‌ها و پا‌ها قسمت‌هایی از بدن هستند که در فصل زمستان بیشتر در معرض خشکی قرار دارند. قبل از خواب به این قسمت‌ها کرم مرطوب کننده بزنید و دستکش و جوراب بپوشید تا مرطوب کننده تاثیر بیشتری روی پوست بگذارد. این کار را برنامه شبانه هر روزه خود کنید تا در فصل زمستان دچارخشکی پوست نشوید.

لایه برداری کنید

در فصل زمستان هفته‌ای یک بار از اسکراب ملایم صورت و بدن استفاده کنید. اسکراب را به شکل دایره‌ای روی پوست بمالید و با آب ولرم بشوئید. لایه بردار سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست را نرم و سالم نگه می‌دارد. اگر پوست خشک دارید لایه بردار استفاده نکنید.

ماسک خانگی درست کنید

ثابت شده است که ماسک‌های خانگی تاثیر بیشتری روی پوست می‌گذارند. پیشنهاد ما این است که از مرطوب کننده‌های طبیعی مثل آلوئه ورا، روغن جوجوبا، روغن زیتون، ماست، عسل و آووکادو استفاده کنید. در فصل زمستان ماسک آبرسان را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

شاید زیاد حوصله رسیدگی به پوست را نداشته باشید، اما اگر می‌خواهید از خشک شدن پوست جلوگیری کنید و پوستی سالم و زیبا داشته باشید پیشنهاد می‌کنم وقت بگذارید و توصیه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است را به برنامه روزانه خود در فصل زمستان تبدیل کنید. زیرا هیچ چیزی به اندازه داشتن پوست سالم ظاهرتان را جذاب نمی‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پوست ، زمستان ، خشکی پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پوست زمستان خشکی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟

همشهری آنلاین- سمیراباباجانپور: زیبایی حوض‌های وسط حیاط هر سال با آمدن بهار صدچندان می‌شد و صاحب خانه دورتا دورش را با گلدان‌های سفالی و گل‌های شمعدانی چشمنواز می‌کرد. در آن روزها برای همین حوض‌های فیروزه‌ای شغلی وجود داشت که به آب‌حوضی معروف بود. آب‌حوض‌کش وظیفه داشت تا آب حوض را خالی و دیواره حوض را تمیز کند. هر سال با ‌پایان فصل زمستان و نزدیک شدن به بهار این شغل رونق بیشتری پیدا می‌کرد. چون فصل زمستان آب حوض حیاط خانه از سرما یخ می‌بست و یا با برگ‌های خشک‌شده پر می‌شد، نظافت حوض‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظافت خانه به حساب می‌آمد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

آب‌حوضی علاوه بر اینکه حوض‌ها را تمیز می‌کرد، وظیفه نظافت آب‌انبار خانه‌ها را هم برعهده داشت. این شغل بیشتر به‌صورت دوره‌گردی بود. یعنی آب‌حوضی‌ها جای ثابتی نداشتند. در کوچه و خیابان‌های محله‌های تهران پیاده قدم می‌زدند و فریاد می‌کشیدند: «آب حوض می‌کشیم، آااب‌حوووضیییه» برخی از آنها البته فرش هم می‌شستند.»

بیشتر این کارگران جزو مهاجرانی بودند که از شهرهای دیگر به تهران می‌آمدند و وضع مالی خوبی نداشتند. به پیت‌های فلزی دسته‌های آهنی می‌چسباندند تا بتوانند به راحتی آب حوض را خالی کنند. اغلب آنها به‌صورت گروهی کار می‌کردند. مثلاً یکی آب حوض را خالی می‌کرد، دیگری لجن‌های کف حوض را تمیز و نفر سوم زباله‌ها را از خانه بیرون می‌برد.

نصرالله حدادی، تهران‌پژوه، می‌گوید: «درباره آب‌حوض‌کش‌های تهران ضرب‌المثلی وجود دارد. این شغل از مشاغلی بود که با آب ارتباط داشت و نظافت حوض‌ها و آب‌انبارها را با مهارت انجام می‌دادند، اما از آنجا که آنها اغلب آب‌حوضی‌ها ژولیده و کثیف بودند، در میان عموم مردم چندان مورد احترام قرار نمی‌گرفتند. از طرفی، چون حوض‌ها در فصل زمستان یخ می‌بستند و یا با زباله و برگ ‌پر می‌شدند، اگر شی‌ئ گرانقیمتی مثل انگشتر و... صاحبخانه در آن می‌افتاد نمی‌توانست آن را پیدا کند و در نتیجه چشم امید داشت تا زمان تخلیه آب حوض، شیء مورد نظر توسط آب‌حوضی پیدا شود.

حدادی می‌افزاید: «آب‌حوضی‌ها هم پاچه‌های شلوار را بالا می‌دادند و پا را در آب حوض فرو می‌بردند و به آرامی راه می‌رفتند تا اگر شیئی به پایشان خورد متوجه شوند، اما متأسفانه برخی اشیای گرانقیمت پیداشده را تحویل نمی‌دادند. از این‌رو اگر فردی چندان اعمال درستی نداشت و روراست نبود به او «پاچه ورمالیده» می‌گفتند که حکایت از همان پاچه‌های بالازده آب‌حوضی‌ها در آب کثیف حوض را دارد.»

کد خبر 844272 برچسب‌ها هویت شهری خبر مهم همشهری محله

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر