Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خوان گوایدو» رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا دوشنبه شب ادعا کرد: دولت مادورو می خواهد یک میلیارد و 200 میلیون دلار را به اوروگوئه منتقل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گوایدو این سخنان را در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرده است.

رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا مدعی شد: در وقت کنونی، رژیم مادورو تلاش می کند که پول های ما را بدزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوایدو بدون ارائه هیچ گونه مدرکی دال بر صحت گفته هایش درخصوص تلاش مادورو برای انتقال پول به اوروگوئه افزود: از دولت مونته ویدئو می خواهم، از هرگونه مشارکتی در خصوص انتقال پول ها و اموال ملت ونزوئلا کنار بکشند.

وی با رد شرکت در کنفرانس بین المللی که قرار است به زودی درخصوص ونزوئلا در مونته ویدئو اوروگوئه برگزار شود، هم مدعی شد: نمی خواهم در مذاکراتی دروغین شرکت کنم.

در آخرین تحولات ونزوئلا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری دوره انتقالی این کشور به رسمیت شناخت.

در اظهاراتی مشابه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان فدرال نیز روز (دوشنبه) در جریان ملاقات با همتای ژاپنی اش در توکیو گفت که دولت آلمان و همچنین شمار دیگری از کشورهای اروپایی، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری دورۀ انتقالی این کشور به رسمیت می شناسند.

بر اساس این گزارش، کشورهای دانمارک، فرانسه، آلمان، اسپانیا، اتریش و سوئد نیز رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رئیس جمهوری خودخوانده این کشور را به رسمیت شناختند.

دولت رسمی و قانونی ونزوئلا در واکنش به اقدام اروپایی ها برای به رسمیت شناختن گوایدو، اعلام کرد که کاراکاس در روابط با این کشورها تجدید نظر خواهد کرد.

حمایت‌های آمریکا و اروپا از گوایدو که در عرف دیپلماتیک کم‌سابقه است، محکومیت شدید دولت مادورو را به دنبال داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوایدو مادورو ونزوئلا اروگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد