Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بازاريان و اصناف از ابتداي انقلاب تاکنون همراه و دوشادوش دولت و مسئولان و در همه صحنه هاي سياسي و اجتماعي کشور تاثيرگذار بوده اند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي خاتمي شامگاه دوشنبه در مراسم يادواره شهداي اصناف شهداي اصناف زنجان در مسجد سيد فتح الله با گراميداشت ايام الله دهه فجر افزود: پيروزي از آن کساني است که توکل برخدا دارند چرا که اين قشر جزو متقيان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: حدود 150 سال قبل 2 ابر قدرت صاحب دنيا شدند که در غرب آمريکا با ايدئولوژي سرمايه داري و در شرق نيز شوروي با ايدئولوژي کمونيستي بودند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اين 2 کشور با تفکرهاي سياسي خود نزديک 90 سال بر دنيا حکومت کردند، البته دوران قبل از انقلاب و بعد از آن با عنوان جنگ سرد مطرح شد.
حجت الاسلام خاتمي ادامه داد: در بين تمام مورخان اين مهم مطرح بود که هرکسي بخواهد حرکتي انقلابي و سياسي داشته باشد نيازمند حمايت سياسي، بين المللي و لجستيکي است.
وي اظهارداشت: هر قيامي در گوشه و کنار دنيا مطرح شد ذيل تفکر سرمايه داري و کمونيستي بود و قدرت سومي نيز وجود نداشت که در اين شرايط امام راحل پايه مبارزه عليه حکومت پهلوي را سال 42 مطرح کرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اين حکومت با اعمال سياست اصلاحات ارضي بايد رونق ايجاد مي کرد که سال 56 وزارت جهاد کشاورزي وقت ايران اعلام کرد که فقط براي 33 روز درآمد اين بخش براي مردم است و بايد بيشتر اقلام مصرفي وارد شود.
حجت الاسلام خاتمي خاطرنشان کرد: در اين حال امام راحل و روحانيون اقدام به اعتراض کردند که بنيانگذار انقلاب اسلامي تبعيد شد.
وي تاکيد کرد: امام راحل در طول مدت تبعيد اقدام به راهبري ملت ايران کرد که زمينه سياسي و فکري فراهم و به ايران بازگشت.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان به نقش کسبه و بازاريان در شکل گيري انقلاب اشاره کرد و گفت: اين قشر سال 57 چهار ماه بيشتر کسب و کار خود را تعطيل کرده و به انقلابيون ملحق شدند و از اين زمان تاکنون همراه دولت و مسئولان هستند.
حجت الاسلام خاتمي يکي از بسترهاي مهم شکل گيري انقلاب را تلاش و حضور بازاريان، دانشگاهيان، طلاب حوزه هاي علميه و نيروهاي نظامي و انتظامي دانست.
** بازاريان در انقلاب تاثيرگذار بوده اند
رييس اتاق اصناف استان زنجان نيز در ادامه اين آيين گفت: بازاريان همواره خود وظيفه مي دانند که در کنار و همراه دولت باشند و اين قشر 40 سالي که از آن مي گذرد در ايجاد اشتغال و آموزش، مشارکت در صحنه هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي کشور حضوري فعال داشته اند.
به گزارش ايرنا، آيين يادواره شهداي اصناف و بازاريان زنجان به همت اصناف و سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان برگزار و در پايان از اين قشر و خانواده هاي شهداي کسبه تجليل شد.
9505/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند

به گزارش خبرآنلاین، در مجموع 31 ماه فعالیت دولت سیزدهم بیش از 167 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است. به بیان دیگر، به‌طور متوسط روزانه 267 میلیارد تومان فرار سرمایه ثبت شد.

اعتماد نوشت:از ابتدای شروع فعالیت دولت ابراهیم رییسی تا پایان سال 1400 در مجموع بیش از 43 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام و به‌طور میانگین روزانه 288 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده است. در سال 1401 نیز در مجموع 42 هزار و 789 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه 180 میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد. همچنین در سال 1402 نیز در مجموع 39 هزار و 914 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه 165 میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند و منافع آنها در بازار است. اما به گزارش سازمان بورس تعداد سهامدار فعال از این جمعیت 50 میلیون نفری به‌طور میانگین هفته‌ای 350 هزار نفر است که به عنوان کد فعال در بازار ثبت شده است. هجوم پول‌ها به بازار ارز؟ به نظر می‌رسد که با وجود ریسک‌های معاملاتی در بازار سرمایه، بخش زیادی از پول‌های خارج شده از بورس به سمت بازار ارز حرکت کند. تقریبا از ده روز پیش به این سو و با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، ارزش ریال ایران 10 درصد افت کرده و رییس کل بانک مرکزی نیز به عنوان مسوول حفظ ارزش پول ملی تنها به این موضوع بسنده کرده که کاری با نرخ دلار بازار آزاد ندارد. اظهاراتی که با واکنش طیف وسیعی از کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

مهرداد گودرزوندچگینی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفته است که کنترل نرخ ارز جزو وعده‌های دولت بود، انتظار می‌رفت که دولت بتواند بازار ارز را کنترل کند، چراکه بخش مهم بازار ارز کشور در اختیار دولت است؛ لذا این بحث باید در خود دولت حل و فصل شود. اگر همین سیاست‌ها در بازار ارز پیش برود، وضعیت خوبی در بازار نخواهیم داشت، اما امیدواریم با ورود دولت روند کاهشی را در بازار ارز شاهد باشیم، اما به نظر می‌رسد که کنترل ارز از دست دولت خارج شده است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894879

دیگر خبرها

  • صادق خلخالی در فروردین ۵۸: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود
  • گزارش تصویری | تجمع بزرگ اصناف و بازاریان تهران در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • (تصاویر) تجمع اصناف و بازاریان تهران در حمایت از حجاب
  • حمایت بازاریان اصفهانی از پاسخ سپاه به اسرائیل
  • ‌ اصناف در جهش تولید نقش کلیدی دارند
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم