Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش آمریکا به حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد»، گزارش پنتاگون از تاثیر ناچیز تحریم‌ها بر توانایی‌های ایران، شلیک روزانه ۲۵۰۰ موشک حزب‌الله به سمت اسرائیل و درخواست پاپ از مقامات امارات برای پایان جنگ یمن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه حزب الله عراق در مورد حضور آمریکا در عراق نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق، یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» هشدار داد در صورتی‌که واشنگتن تصمیم بگیرد از خاک عراق به سوریه یا ایران تجاوز کند «دستانش را قطع خواهیم کرد.»

الحسینی اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌تواند هرگز به فکر تعدی علیه ایران از طریق خاک عراق باشد.

وی متذکر شد، گروه‌های مقاومت هرگز برای مدت طولانی منتظر نخواهند ماند که پارلمان( عراق) مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق را یک‌سره کند. «نمایندگان پارلمان عراق باید پیش‌نویس قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق را ارائه کنند.»

ترامپ روز گذشته در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس»، با بیان اینکه قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، گفت: «ما برای ساخت این پایگاه (در عراق) هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهم نگهش دارم، این است که می‌خواهم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است.»

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در ادامه گفت: «نیروهای آمریکایی اهداف مشروع مقاومت عراق هستند و آنها باید همچنین هدف دستگاه‌های امنیتی نیز باشند.»

وی خاطرنشان کرد ماموریت جدید ارتش آمریکا، طبق گفته‌های ترامپ، مشخص شد. گروه‌های مقاومت عراق از مدت‌های طولانی به نیات خصمانه ایالات متحده آگاه بودند.

الحسینی اظهارات اخیر ترامپ را چالشی برای تصمیم رسمی عراق ارزیابی کرد که به حاکمیت این کشور ضربه می‌زند. وی تأکید کرد که نیروهای آمریکایی آزادی تردد در مناطق مرزی را ندارند و نمی‌توانند دست به تجاوزی بزنند.

واکنش آمریکا به حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد»

روزنامه عکاظ عربستان به نقل از یک منبع سیاسی گزارش داد که آمریکا تهدید کرده که با تمام امکانات خود علیه هر گروهی که پایگاه عین الاسد را هدف قرار دهد مقابله خواهد کرد.

منابع عراقی روز گذشته از خنثی سازی موشک هایی که به سوی این پایگاه آمریکایی در عراق نشانه گرفته شده خبر داده بودند.

در حال حاضر نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق مستقر هستند.

وی در سخنان خود مدعی شد که این حمله قرار بود با استفاده از موشکهای ایرانی صورت گیرد و تهران مسئول آن است!

بر اساس گفته های این منبع سیاسی، آمریکا خواهان نظارت بیست و چهار ساعته در اطراف پایگاه عین الاسد شده است.

گزارش پنتاگون از تاثیر ناچیز تحریم‌ها بر توانایی‌های ایران

پنتاگون روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران که در ماه آگوست و نوامبر 2018 مجددا اعمال شد، تاثیر محدودی بر توانایی ایران برای انجام عملیات در سوریه داشته است.

این گزارش افزود در عین حال، تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا که در ماه نوامبر علیه شبکه ای روس و ایرانی اعمال شد که به ادعای واشنگتن در انتقال غیرقانونی نفت در سوریه دست داشت، می تواند بر توانایی ایران برای تامین مالی نیروها در سوریه موثر باشد.

بر اساس تحریم های آمریکا، تامین کالا برای دولت سوریه، از جمله انتقال محموله های نفتی به بنادر تحت کنترل دولت سوریه، ممنوع است.

شلیک روزانه ۲۵۰۰ موشک حزب‌الله به سمت اسرائیل

«عاموس گلعاد» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و رئیس سابق کمیته سیاسی امنیتی رژیم صهیونیستی سخنانی را در خصوص قدرت حزب الله لبنان مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی اذعان کرد که در هرگونه جنگ آینده حزب الله قادر خواهد بود روزانه ۲۵۰۰ موشک به سمت اهداف صهیونیستها شلیک کند.

وی همچنین اذعان کرد که سامانه های موشکی رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری موشک های حزب الله نخواهند بود.

درخواست پاپ از مقامات امارات برای پایان جنگ یمن

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌ها که در سفربه امارت متحده عربی در ابوظبی به سر می‌برد، خواستار توقف جنگ در خاورمیانه از جمله در یمن شد.

رهبر کاتولیک های جهان در گفتگوی خود با رهبران امارات ضمن درخواست و تاکید دوباره بر پایان جنگ یمن گفت: جنگ چیزی جز بدبختی به همراه ندارد و ما نتایج شوم آن را با چشمان خود در سوریه، یمن، عراق و لیبی مشاهده می کنیم

.

روز گذشته نیز پاپ پیش از سفر خود به امارات با انتقاد از جنگ یمن گفته بود: صدای گریه و مصیبت کودکان یمنی و والدین ‌آن‌ها به خدا می رسد.

این برای نخستین بار است که پاپ به امارات سفر می‌کند و در این سفر نیز انتقاد او از جنگ علیه یمن برجسته شده است.

سفر پاپ به امارات در عین حال با انتقاداتی روبرو شده و روزنامه «آبزرور» در مقاله ای از «هریت شروود» خبرنگار خود در ابوظبی گفته است: مخالفان سفر پاپ ، تصور می کنند وی با این سفر، درصدد همکاری با دولت امارات است که در جنگ یمن مشارکت داشته است

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام اروپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.

این مرکز که وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه است در بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعاها در این خصوص واقعیت ندارد.

به نقل از آناتولی، در این بیانیه آمده است: پیش از این نیز ادعاهای مربوط به پایگاه راداری کوراجیک که در پی دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مطرح شد، را تکذیب کرده بودیم. این ادعاها صحت ندارد و بار دیگر به‌طور عامدانه مطرح شد. اطلاعات دریافتی از پایگاه راداری کوراجیک تنها در چارچوب قوانین ناتو و با اعضای این ائتلاف به اشتراک گذاشته می‌شود. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشورهایی که در ائتلاف ناتو نیستند مانند اسرائیل وارد نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ترکیه همواره درکنار برادران فلسطینی ایستاده و در هر شریطب به این کار ادامه خواهد داد و نباید به این ادعاها و گمراهی‌ها توجه کرد.

نیروی هوا فضای سپاه اخیرا در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.

کد خبر 846061 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه
  • افشای ناگفته هایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل /این تسلیحات استفاده شد +تصاویر
  • ناگفته‌های مهم از حمله انتقامی سپاه به اسرائیل/ گزارش ویژه