Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوستر هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با حضورحمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پوستر هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با حضورحمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، صدیقه پاک بین دبیر جشنواره، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک و جمعی از اصحاب رسانه در حاشیه نشست خبری، در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محسن پیشدادی طراح جوان کشورمان این پوستر را با الهام گرفتن از لباس محلی مردم مکران و سوزن دوزی های زنان بلوچ استان سیستان و بلوچستان طراحی کرده است .

این پوستر که براساس لباس اهالی مکران طراحی شده است از طیف رنگ های مختلف و از سوزن‌دوزی های لباس محلی این منطقه درآن استفاده شده است .

در حاشیه این پوستر نقشی از لباس سوزن دوزی های منطقه مکران مشاهده می شود که به رنگ صورتی است و این رنگ نمادی از دریاچه صورتی چابهار به نام لیپار است که در این پوستر به کار رفته است.

همچنین از طیف رنگ‌های مختلف استفاده شده در این پوستر، رنگ‌ سبز به کار رفته نشان از جنگل حرا دارد و رنگ آبی نشان از آسمان آبی منطقه چابهار و همچنین دریای زیبای سواحل خلیج فارس و دریای عمان دارد.

رنگ زرد نشانه خورشید تابان جنوب ایران و رنگ نارنجی نمادی است از سفالینه‌های کلپورگان، قدیمی‌ترین سفال بومی ایران که به نوعی شاهکار دستان هنرمند زنان بلوچ محسوب می‌شود. رنگ بنفش، نیز رنگ مورد استفاده در لباس‌های مردم سیستان و بلوچستان است، در بالای این پوستر نیز شعار هشتمین جشنواره مد ولباس فجر با عنوان "خوشا مکران و نقش بی‌مثالش" در نظر گرفته شده است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با شعار "خوشا مکران و نقش بی مثالش" ٢٦بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از ساعت ١٠صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی "بوستان گفتگو" برگزار می‌شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی پوستر جشنواره مد لباس فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیلزدگان از لحظات اولیه توسط مسوولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد و دولت در کنار مردم هست و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد و این را مطمئن باشید.

وی افزود: در بحث برق اقدامات لازم در حال انجام است و ان شاالله بزودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل شود و در ابتدا باید آب مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگر در این مناطق نشوییم.

وی گفت: کار اساسی برای زیرساخت ها انجام گیرد تا مشکلات کمتر شود و مردم به راحتی بتوانند با آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشتی باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها هست لذا سرعت بیشتر در اجرای طرح های حوزه راه، برق، آب، تلفن و اینترنت و آبخیزداری در اولویت باشد، بیان کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در کمترین بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند. اما در ابتدا به وسیله پمپ های قوی آب داخل خانه هر چه سریعتر تخلیه شود.

وحیدی ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم و این آبی که سدها ر پر کرده است برای اشتغال و تولید مفید است.

وی از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسولان برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • «هیس، هیچی نیس!» از یک اردیبهشت به آنتن می‌رسد/ رونمایی از پوستر
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد