Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:08:15 GMT

مبارزانِ مسجدی/جرقه هایی که جریان ساز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۴۱۳۴

مبارزانِ مسجدی/جرقه هایی که جریان ساز شد

هشت سال بیشتر نداشتم. وقتی اشک پدرم را در رحلت آیت الله بروجردی دیدم، جرقه ای در ذهنم آمد که علما و روحانیون چه کسانی هستند که نبودشان اینقدر مردم را غمگین می کند. تصمیم گرفتم اطلاعاتم را افزایش دهم.

غلامرضا رمضانی، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان ضمن بیان خاطراتی از دوران انقلاب؛ با بیان اینکه در اول شهریور سال 1332 به دنیا آمدم؛ افزود: هم دیوار به دیوار مسجد بودیم  و هم همسایه روحانی مسجد، حجت الاسلام حاج شیخ عباس پورمحمدی که در فاصله 4 متری منزل ما بود؛ به لحاظ اینکه در چنین محیطی قرار گرفته بودم زمینه های رشد معنوی در من پدیدار می شد و خدا را شاکرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: آن زمان نه برق بود و نه بلندگو، لذا صدای اذان به صورت زنده طنین انداز می شد و روحبخش بود، این نعمت را خدا عطا کرد که هم دیوار به دیوار مسجد هم همسایه حاج آقا پورمحمدی باشیم از طرفی هوای مسجد، صفای مسجد و هوای رفتن به خانه حاج آقا پورمحمدی؛ من به خود می بالم چنین ارزش هایی را خداوند به من عنایت کرد.

 

 

رمضانی بیان کرد: روز جمعه ای در سال 1340 که در سن 8 سالگی بودم از طریق رادیوی کوچک شوهر خاله ام خبر فوت آیت الله بروجردی و اعلام عزای عمومی را شنیدم؛ به خانه برگشتم، پدرم پرسید در خانه خاله چه خبر بود؟ گفتم رادیو خبر فوت آیت الله بروجردی را اعلام کرد که دیدم اشک از چشمان پدرم سرازیر شد و این جرفه در ذهن من زده شد که آیت الله بروجردی، علما و روحانیون چه کسانی هستند که اینقدر مردم از نبودشان اندوهگین می شوند لذا به فکر افتادم تا در این زمینه اطلاعاتم را افزایش دهم، دوسال بعد از آن یعنی سال 1342 امام خمینی قیام کردند و شاهنشاه می خواست مرجعیت را از ایران به عراق منتقل کند که با تلاش علما امام خمینی (ره) مرجعیت بعد از آیت الله بروجردی، شدند.

 

 

وی ادامه داد:  تقویم سال 1342 که به چاپ رسید عکس بزرگی از امام وسط و چند تایی از علمای برجسته نیز اطراف این عکس زده شده بود؛ من هم بچه بودم و به خانه شیخ عباس پورمحمدی می رفتم، چند تا تقویم به من دادند که به اقوام بدهم، من بچه بودم و اکثر اقوام ژاندارم؛ حدود 15 تا تقویم بین آنها پخش کردم و زمانی که انقلاب در سال 57 پیروز شد، شوهرخاله ام به من گفت هنوز تقویم را در گنجه نگهداری می کنم.

 

 

رمضانی بیان کرد: در سال 51 استخدام آموزش و پرورش و در دانشسرای مقدماتی مشغول به کار شدم و برای این کار، نذر سه روز روزه را کردم که برای ادای این نذر یک روز روزه بودم که در مدرسه چشمم تار شد و بی هوش شدم و از آن روز مرا صدا می زدند شیخ رمضانی، از آن پس با بچه هایی که بویی از معنویت برده بودند جلسات قرآنی و دعای ندبه و کمیل را برگزار می کردیم.

 

 

وی تصریح کرد: همان سال ها حدود سال های 51 و 52 قرار بود  جشن 2500 ساله شاهنشاهی را بگیرند یکی از افراد در کریدور دانشسرا تمام عکس های شاه و هویدا و نخست وزیر و غیره را تنظیم کرد و ما شیطنت کردیم و ساعت 6 و نیم صبح آمدیم داخل دانشسرا و با خودکار تمام چشم های عکس ها را درآوردیم و رفتیم خانه؛ ساعت 8 برگشتیم در دانشسرا غوغایی شد و مدیر و مسئولان نمی دانستند کار چه کسی  بوده و عکس ها را  جمع آوری کردند.

 

 

این مبارز انقلابی با اشاره به اینکه من در سال 57 هنوز آن زمان حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان را ندیده بودم؛ ادامه داد: گفتند به مناسبت نیمه شعبان ایشان سخنرانی دارد و انصافاً هاشمیان تند صحبت کرد و هر آن فکر می کردیم نیروهای انتظامی می ریزند و غوغا می شود اما خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاد سپس جمعیت برای پایین آوردن مجسمه شاه راهی میدان شدند اما تیراندازی هوایی برای متفرق کردن مردم شروع شد و مردم به میدان شهدای فعلی فرار کردند و ما هم به طرف مسجد جامع رفتیم و خبری از شهید شدن پسر حجت الاسلام انصاری نداشتیم؛ فردای آن روز حجت الاسلام انصاری را دیدم که عبایش بر خاک کشیده می شود و مرگ بر شاه می گوید و به شاه فحش می دهد و تعدادی هم اطرافش بودند. آن وقت فهمیدیم که پسرش شهید شده است ( محمدحسین انصاری جوانی 17 ساله در تاریخ 30 تیر 57 مصادف با شب نیمه شعبان توسط عوامل رژیم شاه به عنوان اولین شهید رفسنجان و استان کرمان به شمار می رود) که جلوی  شهربانی برای تحویل گرفتن پیکر مطهر شهید انصاری مردم جمع شدند.

 

 

رمضانی با اشاره به اینکه هر دوره ای هم یزید دارد هم امام حسین و امروز نیز چنین است؛ افزود: قبل از انقلاب با شاه جنگیدیم؛ انقلابی که با خون دل و مبارزات و شکنجه ها به وجود آمده، ببینید چه کسانی شکنجه شدند و باعث  شدند تا انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی برسد.

 

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب دشمن 8 سال جنگ برای ما تحمیل کرد، جنگ نظامی تمام شد و آنها در پی راه اندازی جنگ دیگری بودند و  جنگ فرهنگی را به راه انداختد در آن جنگ توسعه و گسترش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، توزیع مواد مخدر و از راه بدر کردن نسل جوان مسلمان را در سر خود می پروراندند.

 

 

این مبارز انقلابی تصریح کرد: تلفات در این زمینه و جنگ فرهنگی از جنگ تحمیلی بیشتر است جنگ فرهنگی هنوز ادامه دارد همزمان با این جنگ، جنگ اقتصادی را راه انداخته است و مردم را تحریک می کنند تا از انقلاب دست بکشند لذا هنوز دشمن توطئه های دیگر علیه ما دارد؛ انقلاب ما و نظام اسلامی حاکم بر جامعه پرچمی دارد در دست امام خامنه ای، ماها که ادعای ولایت مداری می کنیم باید چشممان بر بیرق ایشان و نگاهمان به دهانش باشد تا هیچ تزلزلی ایران اسلامی را تخریب نکند؛ انقلاب مثنوی هفتاد من است و زوایای مختلف انقلاب را برای نسل جوان تشریح کنیم و اگر بصیرت داشته باشیم و هوشمند باشیم هرگز شکست نمی خوریم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره فیلم فجر کانون های مساجد نشست خبری گروه سرود سرود بهشت زهرا حال و هوای مسجد فرزندان انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

قافی عضو هیئت امنای مسجد راستان یزد از تشکیل کانون فرهنگی مسجد راستان خبر داد و گفت: این مسجد قدمتی بیش از ۷۰۰ سال دارد و در ابتدا زمینی وقفی ۵هزار وپانصد متر برای آن در نطر گرفته شده است. 

وی افزود: مسجد راستان در زیربنایی حدود ۳ هزار متر مربع در دو و نیم طبقه بنا شده است که هزارو پانصد متر فضای آن زیر زمین است. 

 قافی ادامه داد: عملیات ساخت مسجد راستان از سال ۱۳۸۹ شروع و بعد از اخذ مجوز عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز و حدود ۷ میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین برای ساخت آن هزینه شده است که فاز اول آن سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید و فاز دوم آن در مساحتی حدود هشتصد مترمربع برای مراسم‌های بزرگ مذهبی به بهره برداری رسید. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مسجد الاقصی در گرد و خاک شدید
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • کنده شدن مناره مسجد پس از زلزله نسبتا شدید جدید در ترکیه | تصویر
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • به روایت یک چوپان دروغگو
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران
  • عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران+فیلم
  • سقف متحرک مسجدی در مدینه عربستان (فیلم)