Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت مهم از بین بردن استبداد آمریکاییو حاکم کردن دموکراسی توسط ملت ایران باعث شد تا دیکتاتورهای منطقه به لرزه افتادند و به همین جهت از ابتدای انقلاب تا امروز علیه ملت ایران متحد شدند.

 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 16 بهمن 97) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب عظیم اسلامی در حرکت 40 ساله خود با حوادث مختلف و تحولات گوناگون مواجه شد که حاوی درس‌های آموزنده برای حرکت آینده خویش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت سترگ ایران در 22 بهمن 57 کار بزرگ و تاریخی مبارزه با رژیم دیکتاتوری وابسته را به نتیجه رساند و با راهنمایی‌های پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) نظام مردمسالاری دینی را جایگزین آن کرد. این حرکت مهم از بین بردن استبداد آمریکایی و حاکگم کردن دموکراسی پیام مهمی برای دیکتاتورهای منطقه داشت که به لرزه افتادند و به همین جهت از ابتدای انقلاب علیه ملت ایران تا امروز متحد شدند.

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر است:

*انقلاب اسلامی ایران از سوی دیگر ملت‌های منطقه را بیدارتر کرد که نتایج آن را در تحولات سال‌های اخیر منطقه می‌توان دید. از سوی دیگر مسیر دموکراسی خواهی در داخل عمیق‌تر شد و این یک رشد عقلانی سیاسی است که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد. البته باید زمینه‌های آن را همه دستگاه‌های حاکمیتی بر اساس آخرین دستاوردهای بشری و مبتنی بر تعالیم اسلامی هر روز فراهم‌تر کنند.

* انتخابات در طول 40 سال پیروزی انقلاب سرمایه مهم مردمسالاری دینی بوده است و عملا ملت با انقلاب اسلامی سرنوشت خود را به دست گرفت.در حالی که در رژیم شاه مجلس ملی و سنا وجود داشت. کالبدهای بی‌جان سیاسی بودند که توسط لیست‌های دربار پر می‌شدند و مردم در انتخابات نقشی نداشتند.

* در آن زمان نه انتخاب شوندگان نقشی داشتند و نه مردم اقبالی برای حضور در چنین صحنه‌ مضحک سیاسی داشتند. اینک در این 40 سال همه مسئولین ارشد کشور اعم از رهبری، رئیس‌جمهور، نمایندگان ملت و وزرا همگی مستقیم و غیرمستقیم با رای مستقیم یا غیرمستقیم ملت انتخاب شدند و این یک سرمایه بزرگ سیاسی اجتماعی برای ملت ماست و باید مستمرا از این سرمایه صیانت و آن را تعمیق بخشیم.یکی از این اقدامات می‌تواند بهبود قانون انتخابات باشد.

* در سیاست‌های کلی نظام در بخش انتخابات عادلانه بودن انتخابات یک رکن تلقی شده است. عادلانه بودن در مشارکت سیاسی یعنی فراگیر بودن هر چه بیشتر و نقش داشتن بر اساس میزان رای. برای تحقق این امر مبنای قانون انتخابات چنانچه تناسبی شود و همه جریان‌های سیاسی و حتی افراد مستقل بر حسب میزان رای در سرنوشت انتخابات مؤثر باشند از وضعیت فعلی به سیاست کلی نزدیک‌تر و به مبنای عقلانی سیاست کلی منطبق‌تر خواهد بود و هیچ گروه و جریان سیاسی احساس حذف شدگی نمی‌کند.

* نکته دوم برای تحقق مردمسالاری دینی فضای تحمل و بردباری سیاسی یک ضرورت است. متاسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب جریان‌های مارکسیستی و منافق با تند کردن فضای سیاسی و رادیکالیزه کردن آن در مسیر دیگر حرکت کردند و از طرف دیگر عناصر فرصت‌طلب که تلاش داشتند خود را در صفوف انقلابیون جا بزنند آنقدر تندروانه عمل می‌کردند که مستمرا باید با دخالت امام و رهبری بستر آرام برای عقلانیت سیاسی فراهم می‌شد. این وضعیت همیشه در این 40 سال در هر دوره‌ای به نحوی ادامه داشت. زمانی بنی‌صدر فضا را تند می‌کرد و زمانی منافقین، گاه گروه‌های تروریستی و گاه عناصر فرصت‌طلب که میدان رقابت سیاسی را به میدان حق و باطل تبدیل می‌کردند.

* یکی از هشدارهای شهید مطهری در مورد آفات انقلاب همین رخنه فرصت طلبان در صفوف انقلابیون است که با شعارهای تندتر از انقلابیون مسیر عقلانیت انقلابی را به کشمکش جاهلانه بدل کنند البته بلوغ انقلاب برخی از این شگردهای عوام فریبانه را رسوا کرده ولی جریان‌های سیاسی انقلابی و رسانه‌های متعهد همچنان باید شرایط بردباری سیاسی و تحمل آگاهانه را فراهم‌تر کنند. مسئله اصلی این است که همه جریان‌های سیاسی به این بلوغ رسیده باشند که در چارچوب قانون اساسی رقابت‌های خود را شکل دهند و نه چارچوب شکن باشند. این همان ستمی بود که مارکسیست‌ها و منافقین در ابتدای انقلاب به ملت کردند که با چارچوب شکنی به دنبال قدرت بودند و ملت آنها را پس زدند.

* انقلاب اسلامی با رویکرد عدالت خواهانه یکسره شرایط را به سوی محرومین سوق داد. قبل از انقلاب چند شهر را آباد نشان می‌دادند و بقیه کشور را رها کردند. روستاها بدون امکانات اولیه آب آشامیدنی سالم، برق، راه، تلفن، خدمات بهداشتی و امکانات آموزشی بود. امروز به برکت انقلاب همه روستاها از برق بهره‌مند هستند و از نعمت تلفن و تلفن همراه برخوردارند. خدمات بهداشتی مناسب دارند، راه آسفالته برای روستاها پیش از انقلاب حدود 200 کیلومتر بود و امروز بیش از صد هزار کیلومتر راه آسفالته وجود دارد.یعنی بیش از 500 برابر برای راه آسفالته روستا کار انجام شده است.

*امروز بیش از 27 هزار روستا از نعمت گاز برخوردارند که قبل از انقلاب یک روستا گاز نداشت و تقریبا 95 درصد شهرها از نعمت گاز برخوردار هستند. خانه‌های بهداشت روستایی از 1300 عدد به 18 هزار خانه بهداشت رسید.تعداد مراکز بهداشتی درمانی روستا از 518 عدد به 2673 عدد رسید.

*در توسعه صنایع و معادن گام‌های بزرگ برداشته شد به طوری که در زمینه پتروشیمی صادرات کشور 38 برابر شد و ارزش صادرات پتروشیمی 263 برابر رسید و سرمایه‌گذاری انجام شده 78 برابر قبل از انقلاب است.

* رویکرد امام در اقتصاد،‌مردمی کردن اقتصاد و عادلانه کردن آن بود. به همین جهت سیاست‌های اصل 44 و قانون آن به درستی تدوین شد اما باید بپذیریم این سیاست و قانون با نادرستی در مقام اجرا به نتیجه مطلوب نرسید.به طوری که صنایع و معادنی که بر اساس برداشت‌های اوایل انقلاب به صورت دولتی اداره می‌شدند و نظمی خاص داشتند با این شرایط نه خصوصی شدند نه دولتی و در شرایط بی‌نظمی قرار گرفتند.گزارش کمیسیون ویژه مجلس همین امر را نشان می‌دهد که در خصوصی‌سازی اجرای اصل 44 تقریبا در اهداف هشت گانه آن موفق اجرا نشد و این بخش نقطه ضعف است که باید دولت و مجلس همت کنند اجرای قانون در مسیر خود قرار گیرد.

* در بعد عدالت علاوه بر رویکرد محرومیت زدایی لازم است اجرای مقررات کشور در شفافیت کامل و پرهیز از زمینه‌های رانت‌خواری محقق شود و همچنین با قاچاق که امروز مشکل مهمی برای کشور شده است مبارزه جدی‌تر صورت پذیرد.

* تحقق دولت الکترونیک و ایجاد سامانه‌های متصل به یکدیگر و تصمیمات متناسب با شرایط خود و همسایگان می‌تواند این مسیر را هموار کند. امروز بهترین زمان برای اهتمام به این امر است زیرا زیرساخت‌های آن فراهم شده و سال 98 باید سال تحقق دولت الکترونیک باشد تا همه بخش‌های حاکمیت زیر چتر شفافیت قرار گیرند و دخالت‌های مضر دستگاه‌ها در زندگی اقتصادی مردم به حداقل برسد و کوچک و چابک شدن دولت از این طریق ممکن می‌شود و مبارزه با فساد از این طریق تحقق می‌یابد.

* در حوزه سیاست خارجی انقلاب اسلامی حفظ امنیت منافع ملی کشور، استقلال و حمایت از مستضعفان و همکاری با کشورهای اسلامی و همسایه را ارکان خود می‌دانست. باید افتخار کرد که نظام جمهوری در این بعد تمام تلاش خود را معطوف کرد و علیرغم سیاست‌های استکباری صهیونیستی و جنگ و ترورها و اقدامات ایذایی ملت ایران با سربلندی دوره 40 ساله را طی کرد و امروز ایران در ایجاد امنیت و ثبات منطقه نقش مؤثری رابر عهده دارد و استقلال کشور و تئوری نه شرقی نه غربی امام با صلابت محقق شد.

*البته دشمنان انقلاب در هر دوره‌ای بازیگری خاص داشتند، در جنگ تحمیلی با دسیسه آنها ایجاد شد که چه صدمات زیادی به ما زد و بیش از 200 هزار شهید و بیش از هزار میلیارد دلار خسارت مادی بخشی از آن است. ولی جمهوری اسلامی درسی به آنها داد که دیگر جرات تعرض به کشور را نداشته باشند و با مقاومت خود بازدارندگی جدی ایجاد کرد.

*در مسئله اتمی علیرغم همه ماجراجویی آنان ملت بر این دانش مسلط شد در فناوری‌های نظامی به سطوح بالایی از اقتدار دفاعی دست یافت،‌ باید انتظار داشت آنان در مقابل نقاط قوت ایران آرام ننشینند و یک نمونه آن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحریم‌ها علیه ایران است.

* پیروزی انقلاب اسلامی در پناه وحدت ملی است و تبعیت از راهنمایی‌های امام رخ داد. این مسیر عزت‌بخش 40 ساله نیز با همه فراز و فرودهایش با این دو ویژگی به پیشرفت‌های شگرف رسید. امروز هم در مقابل تحریم‌ها و ظلم آمریکا تنها راه موفقیت همین امر است. وحدت هر چه بیشتر داخلی و مقاومت آگاهانه و هوشیارانه بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حل مسائل اقتصادی امروز که به خاطر تحریم‌ها شکل دیگری گرفته است با همین سیاست قرین توفیق خواهد بود.

*داشتن نگاه طبیبانه در این مرحله و پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها و دعواهای جناحی کلید موفق این کشور است از این طریق مقاومت آگاهانه شکل می‌گیرد و دشمن مایوس می‌شود. حل مسئله از این طریق است و نه چانه‌زنی‌های متعارف. امید است با کالبد شکافی دقیق سال‌های انقلاب دستاوردهای مجاهدان را قدر نهیم و راه امام را با جدیت بیشتر طی کنیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی بانیان شرایط موجود قرار نمی‌گیریم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای تصریح کرد: جای تأسف است که مدعیان و منادیان حقوق و موازین بین‌المللی در قبال حمله اخیر به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی که نقض فاحش مفاد منشور ملل متحد و کنوانسیون‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، موضع منفعلانه و تشویق کننده برای رژیمِ متجاوز اختیار کردند و در ادامه نیز اقدام مشروع و پاسخ متناسب و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران علیه مبدأ تجاوز مسلحانه را محکوم کردند!

بیشتر بخوانید؛ کنعانی: ایران دربرابر رژیم صهیونیستی به روش منطقی و مسئولانه عمل کرد

وی خاطرنشان کرد: ابراز نگرانی برای صلح و ثبات امنیت در منطقه و جهان از سوی دولت‌هایی مثل آمریکا و چند کشور اروپایی که در طول بیش از نیم قرن گذشته بانی و حامی بزرگترین جنگها و اشغالگری‌ها و ناامنی‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند و رژیم اشغالگر، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل را مافوق همه قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تحت حمایت و مصونیت قرار داده‌اند، مضحک است.

کنعانی تصریح کرد: شایسته بود سران اتحادیه اروپا و اعضای گروه هفت به جای حمایت کور از رژیم صهیونیستی، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل اقدام متناسب و مشروع در تنبیه متجاوز، دست از حمایت از رژیمی که تهدید کننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، بردارند و با مردم مظلوم فلسطین و خانواده‌های بیش از یکصد هزار شهید، مجروح و مفقود فلسطینی بعنوان قربانی شش ماه نسل‌کُشی و جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه و کرانه غربی فلسطین ابراز همدردی و همبستگی می‌کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت: مقامات اروپا و کشورهای عضو گروه هفت به خوبی می‌دانند که ریشه اصلی بحران و بی‌ثباتی در غرب آسیا و البته در مقیاسی وسیع‌تر در جهان، اشغال فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی طی چندین دهه و محروم کردن مردم مظلوم فلسطین از حقوق اولیه و مسلّم خویش است و تردیدی نیست که چشم بستن بر حقایق آشکار و اتهام زنی‌های بی پایه به دیگران توسط آمریکا و اروپا، مشکلی را از امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی حل نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه هفت واقعا به دنبال ثبات و آرامش پایدار در غرب آسیا و دریای سرخ هستند، به جای اتهام‌زنی به دیگران، باید در مقابل تجاوزات و گردن کشی‌های رژیم صهیونیستی بایستند. بدیهی است تا زمانیکه اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار در منطقه و جهان متصور نیست و مسئول تداوم بی‌ثباتیها و ناامنی‌ها نیز کسی غیر از رژیم صهیونیستی و حامیان و مشوقان این رژیم نبوده و نخواهند بود.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: دولت و قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عین تداوم مسئولیت پذیری نسبت به‌ صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی و پایبندی به قوانین و مقررات بین‌المللی، در دفاع از امنیت و منافع ملی و پاسخ قاطع، پشیمان کننده و بازدارنده به متجاوزان ذره‌ای تردید نخواهند کرد و تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227594 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی بانیان شرایط موجود قرار نمی‌گیریم
  • یک قدرت بازدارندگی بی بدیل در کشور ایجاد شده است
  • عملیات «وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • پیشمرگان کرد مسلمان در ایجاد امنیت منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است