Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@14:41:59 GMT

اقدام دادستان‌های فدرال آمریکا علیه ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۵۳۱۵

اقدام دادستان‌های فدرال آمریکا علیه ترامپ

به گزارش جهان نيوز، دادستان‌های فدرال در نیویورک کمیته تحلیف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را احضار کرده و خواستار ارائه اسناد مربوط به کمک‌های ارائه‌شده برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ابتدای سال ۲۰۱۷ شده‌اند.

یک سخنگوی کمیته تحلیف ترامپ به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ما احضاریه‌ای برای ارائه اسناد دریافت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز در حال بررسی این احضاریه هستیم اما هدف ما این است که با تحقیقات همکاری کامل داشته باشیم.»
منابع مطلع گفته‌اند دادستان‌ها به دنبال اسناد و سوابقی در ارتباط با کمک‌های این کمیته به «صندوق مراسم تحلیف» ترامپ هستند. این صندوق، یک نهاد غیرانتفاعی بود که مسئولیت سازمان‌دهی مراسم مربوط به مراسم تحلیف ترامپ را بر عهده داشت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در جزئیات بیشتر نوشته این اسناد خواستار دریافت اطلاعاتی درباره کمک‌هایی است که توسط اتباع کشورهای خارجی یا به نیابت از طرف آنها به صندوق تحلیف ترامپ ارائه شده است.

این احضاریهریال طبق تحلیل سی‌ان‌ان، نشان می‌دهد فراتر از تحقیقاتی که «رابرت مولر»، بازرس پرونده تبانی احتمالی ترامپ با کشورهای خارجی در انتخابات ۲۰۱۶ در حال انجام آنها است، افراد مرتبط با ترامپ هم تحت نظر قرار گرفته‌اند، اگرچه هنوز هیچ نشانه‌ای از ارتباط مستقیم این پرونده با شخص ترامپ وجود ندارد.  

تحقیقات در این باره احتمالاً به پرونده تخلفات مالی ۱۰۰ میلیون دلاری در کمک‌های ارائه‌شده برای برگزاری مراسم تحلیف ترامپ مربوط می‌شود که وال‌استریت‌ژورنال در ماه دسامبر آن را گزارش داد.

منبع: تسنیم 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد