Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@09:03:19 GMT

الحشد الشعبی، عملیات در خاک سوریه را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۵۳۹۴

الحشد الشعبی، عملیات در خاک سوریه را تکذیب کرد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از دوشنبه (دیروز) اعلام کرده‌اند که نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق در داخل خاک سوریه علیه داعش عملیات کرده است.

مدیریت عملیات مرکزی الحشد صحت این اخبار را تکذیب و تأکید کرد که دستورات مربوط به عملیات نظامی، به ستاد کل نیروهای مسلح ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدیریت اعلام کرد که هدف از انتشار چنین اخباری، تحریف نقش الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه است.

شبکه خبری السومریه عراق به نقل از مدیریت این سازمان گزارش کرد که الحشد الشعبی گهگاهی با توپخانه، مواضع و محل تجمع داعش را در مناطق سوریه که در مجاورت مرز عراق قرار دارد، بمباران می‌کند.الحشد در پایان تأکید کرد که این حملات، بر اساس اطلاعات دریافتی و پس از هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک انجام می‌شود.

در همین راستا، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار 12 بهمن ماه جاری اعلام کرد که توپخانه الحشد محل تجمع عناصر داعش در خاک سوریه را بمباران کرد.

مصلح تأکید کرد که میان نیروهای الحشد و نیروهای امنیتی عراق هماهنگی بالایی وجود دارد تا هر خطری که متوجه مرزهای غربی عراق باشد، دفع شود.وی همچنین اعلام کرد که مراکز تجمع داعش در سوریه توسط نیروهای الحشد بمباران شد و با این حملات خطر دفع شد و عملیات نفوذ داعش به داخل عراق ناکام ماند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دی ماه گذشته برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل داد و بر این اساس، عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»