Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس آباد اظهار کرد: از ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر متقاضی کار در شرکت کشت و صنعت مغان ۹ هزار و ۸۴۳ نفر از شهرستان پارس‌آباد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران و طرح‌های اقتصادی باید هرچه سریع‌تر بررسی و تسهیل شود.

استاندار اردبیل از طرح تدوین چشم‌انداز افق ۱۴۰۰ در زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: ممیزی اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ باید بازبینی و نتیجه دستاورد دستگاه‌ها اعلام شود.

بهنام جو در خصوص راه آهن اردبیل- پارس آباد گفت: مطالعه تخصصی این پروژه شروع شده است و ان‌شاءالله به زودی شاهد تحقق این پروژه باشیم.

وی عنوان کرد: در سفر به جمهوری آذربایجان طی تفاهم‌نامه‌ای خط آهن این کشور به طول ۱۴ کیلومتر تا پارس آباد اجرا خواهد شد.

استاندار اردبیل در خصوص جاده‌های پارس آباد بیان کرد: عملیات اجرایی سه راهی سربند پارس آباد تا سه راهی صحرای مشگین شهر، همچنین مسیر پارس آباد- بیله سوار از اول اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

بهنام جو در خصوص گردشگری پارس آباد تصریح کرد: این شهرستان دارای ۶ اثر ثبت‌شده بوده و شاخص‌ترین آن قلعه اولتان است؛ ورنی پارس آباد نیز شهرت جهانی دارد که در هفته دولت در این خصوص نمایشگاهی در پارس آباد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تالاب تپراق کندی، دریاچه حاشیه شرکت کشت و صنعت مغان و ساحل رود ارس نیز از جاذبه‌های گردشگری استان است که ضمن مطالعه، ساماندهی آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام خواهد شد.

استاندار اردبیل تأکید کرد: با اشاره به اینکه در زمان واگذاری کشت و صنعت مغان دریاچه شهرک واگذار نشده، لذا توسعه این دریاچه در حوزه گردشگری نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

بهنام جو در خصوص اشتغال در شرکت کشت و صنعت مغان نیز تصریح کرد: از ۱۲ هزار و ۸۳۸ متقاضی کار در شرکت کشت و صنعت مغان که که ۱۰ روز ثبت نام کرده بودند ۹ هزار و ۸۴۳ نفر از شهرستان پارس آباد، ۱ هزار و ۷۸ نفر از شهرستان بیله سوار، ۴۵۷ نفر از شهرستان گرمی و ۱ هزار و ۴۶۰ نفر از سایر شهرستان‌ها بودند.

وی گفت: مجوز کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی شرکت کشت و صنعت مغان درخواست شده است و ان‌شاءالله با ایجاد کارخانجات و پیشرفت شرکت شاهد افزایش اشتغال‌زایی در شهرستان پارس آباد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت و صنعت دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد

روح‌الله محمدی گفت: کاوش نجات‌بخشی در محوطه گورستان قلعه اولتان شهرستان پارس‌آباد به منظور آزادسازی مسیر دسترسی پارس‌آباد به سربند از ابتدای امسال آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: فصل اول کاوش و آزادسازی بخشی از مسیر در منطقه یاد شده در سال ۱۴۰۱ انجام شده بود و کاوش حاضر نیز با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در حال انجام است که پس از پایان، مسیر به صورت کامل آزاد خواهد شد.

او با اشاره به کشف تدفین عصر آهن و اشیایی مثل ظروف سفالی، زیورآلات و سنجاق سر از کاوش قلعه اولتان، ادامه داد: در پاسخ به استعلام یک واحد صنعتی در روح کندی بیله‌سوار به منظور تعیین محدوده ساخت و ساز آن، کاوش دیگری اجرا و به پایان رسیده است.

محمدی ادامه داد: بر اساس یافته‌ها قلعه اولتان شهری باستانی متعلق به دوران ساسانی است که در روستای بزرگی در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب پارس‌آباد مغان قرار دارد و ارگ اولتان در ۵۰۰ متری این روستا و در کنار رود ارس واقع شده و این قلعه در مساحت ۳۲۰ هزار متر مربع بنا شده‌ و با ترکیب بجا مانده از آن یک دژ نظامی را تداعی می‌کند و با توجه به اظهارات کارشناسان هنوز قسمت اعظم ساختمان‌های قلعه در زیر خاک مدفون است.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: قلعه باستانی اولتان از نظر ظاهری شبیه به ساختمان یک قلعه نظامی است اما بخشی از آن در سالیان گذشته بر اثر پیشروی رود ارس تخریب شده و بازسازی و نوسازی آن تاکنون به صورت مطلوب انجام نگرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم پارس آباد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد