Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: همزمان با ایام دهه فجر این شرکت در بخش پست‌های انتقال و فوق توزیع ۹ پروژه با ظرفیت ۳۱۹ مگاولت آمپر را با ارزش سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی آماده افتتاح و بهره‌برداری دارد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها مربوط به شهرهای اهواز، شوش، هندیجان، ایذه، اهواز، شوشتر و استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در بخش خطوط نیز این شرکت هفت پروژه در شهرهای اهواز، آغاجری، شوش، ایذه، گتوند، اهواز و استان کهگیلویه و بویر احمد به طول ۹۱ کیلومتر و ارزش سرمایه گذاری ۴۲۹ میلیارد ریال آماده افتتاح دارد.

دشت‌بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای صنعت برق استان در طی سال‌های پس از پیروی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی در بخش قدرت نصب شده نیروگاهی رشدی بیش از ۹.۵ برابری داشته‌ایم و از ظرفیت هزار و ۵۲۰ مگاوات در سال ۵۷ به ۱۴ هزار و ۶۷۹ رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: تولید انرژی نیز نسبت به سال ۵۷ رشدی ۵.۵ برابری را داشته و از پنج میلیون و ۲۵۵ هزار مگاوات ساعت به بیست و هشت میلیون و ۹۵۹ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع نسبت به ابتدای انقلاب ۱۲ برابر شده و از دو هزار و ۴۲۰ مگاولت آمپر به ۲۸ هزار و ۵۱۸ مگاولت آمپر رسیده است.

دشت‌بزرگ در پایان گفت: طول خطوط شرکت نیز با رشدی حدود چهار برابر از دو هزار و ۲۷۱ کیلومتر مدار به هشت هزار و ۷۳۹ کیلومتر مدار افزایش پیدا کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بر اساس گزارشی تحلیلی از ۱۷۷ هزار کوتاژ صادرات و واردات و بیش از ۵/۵ میلیون داده گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوآور با سهم حدود ۲۰ درصدی از کل شرکت های دانش بنیان، ۶۷ درصد درآمد و بیش از ۷۵ درصد صادرات و واردات این حوزه را در اختیار دارند. این در حالی است که شرکت های فناور با سهم کمتر از ۷ درصد از کل شرکت های دانش بنیان حدود ۳۰ درصد درآمد و بیش از ۲۰ درصد تجارت خارجی دانش بنیان را در کارنامه خود دارند.

بنابر این گزارش، در این سال ها، حوزه فناوری مواد شیمیایی بیشترین سهم از صادرات را با حداقل ۵۰ درصد دارا بوده اند و این نسبت هر ساله افزایش داشته است، حوزه فناوری‌های ماشین آلات، برق و الکترونیک و دارویی به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات قرار دارند. تنها حوزه فناوری که تراز تجاری مثبت دارد، حوزه پیشرفته شیمیایی است.

گفتنی است؛ ارزش وزنی صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس داده های معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان، ۱۳ درصد افزایش و به صورت همزمان ارزش وزنی واردات این شرکت‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است؛ بدین معنی که علاوه بر افزایش حجم صادرات دانش بنیان، عمق ساخت داخل محصولات دانش بنیان صادراتی نیز افزایش یافته است.

بررسی داده های مربوط به مقصد صادرات شرکت های دانش بنیان نیز نشان می دهد براساس آن حدود ۸۰ درصد صادرات شرکت های دانش بنیان به کشورهای آسیایی بوده و در عین حال حدود ۹۰ درصد واردات شرکت های دانش بنیان از کشورهای آسیایی است. البته ۳۶ درصد واردات و ۲۲ درصد صادرات شرکت های دانش بنیان مربوط به کشور امارت برای صادرات مجدد و واردات مجدد به مبادی و مقاصد تجاری دیگر است.

نکته قابل تامل اینکه بر اساس داده های مندرج در این گزارش، حدود نیمی از صادرات شرکت های دانش بنیان در این سال ها مربوط به صادرات کالای دانش بنیان آن ها بوده است.

کد خبر 6084380 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵/۵ برابری تعداد دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال