Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی ایلام با اشاره به استقبال بسیار خوب زنان ایلامی از طرح بیمه زنان خانه دار گفت: دتنها در دی ماه امسال 500 قرارداد زنان خانه دار در استان منعقد شده است.

‍ به گزارش ایرنا،‍ سهیلا ملکشاهی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: بیش از 53 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی استفاده می کنند و برای بیمه زنان خانه دار و دانشجویان، علی رغم نبود رابط کارفرمایی و کارگری، شرایطی فراهم شده تا این افراد از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سه ماهه اخیر و همزمان با اطلاع رسانی رسانه ها، قراردادهای بیمه زنان خانه دار با افزایش چشمگیری مواجه شد و این تعداد در دیماه به 500 قرارداد رسید به گونه ای که این تعداد به نسبت جمعیت در کشور بی سابقه است.
مدیر کل تامین اجتماعی ایلام یادآور شد: قبل از انقلاب کمتر از 10 هزار نفر از امکانات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کردند اما امروز بیش از 53 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 370 هزار نفر از جمعیت استان نیز از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند که از برکات انقلاب اسلامی است.
ملکشاهی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب یک دفتر کوچک و زیر نظر استان کرمانشاه وجود داشت اما اکنون یک اداره کل، 9 شعبه و سه شعبه اقماری و یک شعبه کارگزاری در حال خدمت به مردم استان هسند.
به گفته وی خدمات دولت و بیمه های آن در راستای اجرای اصل 29 قانون اساسی است که بیمه دامداران، کارگران، کشاورزان و... از دستاوردهای انقلاب است.
مدیر کل تامین اجتماعی ایلام تصریح کرد: دانشجویان در سه شیوه قرارداد می توانند با ارئه کارت دانشجویی چهار سال از خدمات بیمه ای و سابقه بیمه برخوردار شوند.
ملکشاهی افزود: از مجموع بیمه شده های اجباری 107 هزار نفری تامین اجتماعی که با اعضای خانواده به 307 هزار نفر می رسند دولت به هر شیوه ای بخشی از حق بیمه آنها را تقبل می کند.
وی اعلام کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ایلام از لحاظ پوشش بیمه ای جز 10 استان برتر کشور قرار دارد که این رتبه در نوع خود بی سابقه بوده است.
مدیر کل تامین اجتماعی ایلام با بیان اینکه 35 هزار نفر از جمعیت استان مشمول قوانین خاص تامین اجتماعی هستند، گفت: بیمه 30 هزار از این جمعیت را دولت پرداخت می کند.
ملکشاهی ادامه داد: 13 هزار و 700 نفر مستمری بگیر اصلی در استان داریم که توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی، نصب اپلیکیشن مای تامین و یا با شماره گیری تلفن 14 20 از خدمات غیر حضوری سازمان استفاده کنند.
ملکشاهی تاکید کرد: این سازمان همواره در صدد افزایش تامین پوشش بیمه ای به آحاد جامعه و بیمه مشاغل آزاد، اجتماعی و اخیرا بیمه زنان خانه دار و دانشجویان بوده که این امر نشان دهنده اهمیت سازمان به تحقق شعار تامین اجتماعی است.
7180/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تامين اجتماعي نشست خبري ايلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد