Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزنامه فرانسوی «لوموند» نوشت: کنفدراسیون عمومی کار(CGT) که گفت و گوی ملی را بایکوت کرده، برای یک اعتصاب عمومی در فرانسه فراخوان داده است.

به گزارش ایرنا، لوموند افزود: این سندیکای مرکزی روز سه شنبه طی فراخوانی خواستار 'افزایش اشتغال و دستمزدها' و 'عدالت مالیاتی' شده است؛ خواسته هایی که در تظاهرات جلیقه زردها نیز شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کنفدراسیون که بزرگترین سندیکای کارگری فرانسه به شمار می رود، نمایندگان 28 فدراسیون صنفی و 26 سندیکا را شامل می شود که در 23 سپتامبر 1895 در شهر لیموژ گرد هم آمدند و آن را راه اندازی کردند. این کنفدراسیون در کنگره 1902در شهر مونپلیه انسجام بیشتری به خود گرفت و واحدهای مختلف محلی، شهری و استانی آن شکل یافت.
در سی و یکم اوت سال گذشته برابر با 13 شهریور سال 96 نیز حزب چپ گرای فرانسه با انتشار خلاصه ای از پنج دستورالعمل اصلاح قانون کار، آن را «تضییع حقوق کارمندان» توصیف کرد.
اصلاح قانون کار و ایجاد تحرک در بازار کار و اشتغال، یکی از اولویت ‌های مهم امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بود.
کنفدراسیون عمومی کار برای این روز، با سازمان های نیروی کارگر فرانسه(Force Ouvrière) و همبستگی(Solidaires) همکاری و در عین حال احزاب دیگری چون حزب جدید ضد سرمایه داری(NPA) و حزب کمونیست فرانسه مستقل (PCF)از فراخون این کنفدراسیون حمایت کرده است.
اریک درو(Eric Drout) یکی از چهره های سرشناس جنبش موسوم به «جلیقه زردها» امروز بدون اشاره به فراخوان کنفدراسیون عمومی کار خواستار اعتصاب عمومی در فرانسه شد.
کنفدراسیون عمومی کار در فرانسه همچنین اعلام کرده است که در نشست آتی اتحادیه های کارگری و کارفرمایان در ماتینگتون شرکت نخواهد کرد.
به نوشته لوموند، کنفدراسیون عمومی کار شکل گیری «سه شنبه های اضطراری اجتماعی» را پیشنهاد کرده است که به صورت هفتگی سازماندهی شده و ابتکار عمل اتحادیه های کارگری را برجسته می کند.
اروپام**6984**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه اصلاح قانون كار اعتصاب سراسري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد

به گزارش جام جم آنلاین، مختاری از داوران مطرح آسیا است که تجربه قضاوت در بیشتر مسابقات مهم آسیا و جهان را در کارنامه دارد. او در پیکارهای قهرمانی رده‌های سنی آسیا در دالیان چین، فینال رده سنی کمتر از ۱۵ سال را قضاوت کرد.

مهدی مختاری در دوره قبل رقابت‌های بازی‌های آسیایی هم حضور داشت.

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • زمان دو دیدار تیم ملی فوتبال مشخص شد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • یک ایرانی داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد
  • (ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری