Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام این‌که ساخت سیلوهای ۴۵ هزار تنی بندر انزلی توسط کشتیرانی دریای خزر به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده است، گفت: تامین به موقع کالاها به خصوص کالاهای اساسی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در آیین بهره‌برداری از سیلوهای ۴۵ هزار تنی بندر انزلی به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بی شک در مقطع کنونی و به جهت حساسیت به وجود آمده توسط کشورهای متخاصم، ایجاد زیرساخت‌های لازم در بنادر برای اطمینان از تامین به موقع کالاها به خصوص کالاهای اساسی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است و این مهم در اولویت  کاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سهم ۷ درصدی از تجارت دریای خزر ایران در چهل سال اخیر به ۲۴ درصد رسیده است، افزود:  درگروه کالایی غلات سهم ۷ درصدی به ۶۸ درصد افزایش یافته است.  این اقدام بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تغییر الگویی بازار در حوزه دریای خزر صورت گرفته که مطابق آن سهم فلزات ۵۹ درصد کاهش  یافته است.

 آبایی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که یک شرکت حمل‌ونقلی در ساخت سیلو سرمایه‌گذاری می‌کند، بیان کرد: با بهره‌برداری از سیلوی ۴۵ هزار تنی، ۳۶۰ هزار تن به ظرفیت نگهداری غلات در بندر انزلی افزوده می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به این‌که ساخت این سیلوها به پیشرفت ۷۰ درصد رسیده است، افزود:  از مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم یک کشتی را به نام بندر انزلی نامگذاری کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان بنادر و دريانوردي کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور