Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:23:01 GMT

نسل جدید کارآفرینان اقتصاد کشور را شکوفا می کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۳۹۴۸۲

نسل جدید کارآفرینان اقتصاد کشور را شکوفا می کنند

قم - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حرکت خوبی از سوی جوانان تحصیل کرده برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در کشور ایجاد شده است و این نسل جدید کارآفرین به دنبال شکوفایی و پویایی هرچه بیشتر اقتصاد ایران هستند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه درحاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فن آور و دانش بنیان استان قم، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما افزود: نسل جدیدی از کارآفرینان تحصیل کرده درحال ورود به بازارهای مالی هستند که فعالیت آنان آینده اقتصاد کشور را متحول می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اکنون بیش از 140 نوع خدمت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد و برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در کشور به دنبال گسترش این خدمات هستیم.
وی ادامه داد: سال گذشته فروش شرکت های دانش بنیان حدود 60 هزار میلیارد تومان بوده است که به طور حتم این رقم در آمار نهایی سال جاری با افزایش چند برابری مواجه خواهد بود.
ستاری گفت: به دنبال توسعه فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان هستیم و در این راستا از جوانان علاقه مند حمایت می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با اعضای هیات دولت برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان افزود: در همین رابطه شب گذشته با وزیر اقتصاد پیرامون راهکارهای حمایت های بیشتر از شرکت های دانش بنیان جلسه داشتیم.
وی درخصوص برخی حمایت های قابل توجه از شرکت های دانش بنیان، گفت: مساله معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان برای سال 96 حل شده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
ستاری افزود: همچنین یک کانال مستقل برای بحث بیمه شرکت های دانش بنیان ایجاد و آنها در یک اکوسیستم جدا از حوزه صنعت سنتی کشور، دیده می شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امروز جوانان بسیاری در شرکت های دانش بنیان برای پویایی اقتصاد کشور مبارزه می کنند و همه ما وظیفه داریم از ایشان حمایت کنیم.
وی افزود: اکنون چهار هزار و 100 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها می تواند موجب اشتغالزایی و پویایی اقتصاد ملی باشد.
وی در ادامه با اشاره به قابلیت های قم برای گسترش فعالیت های دانش بنیان گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری را در این استان دنبال می کنیم، چرا که در قم به غیر از ظرفیت حوزه های علمیه حدود 80 هزار دانشجو در مراکز علمی مختلف تحصیل می کنند و این ظرفیت مطلوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در این استان است.
ستاری گفت: هدف ما از سفر به استان های مختلف این است که از نزدیک با مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان در آن منطقه آشنا شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

** بازدید معاون رئیس جمهوری از شرکت های دانش بنیان قم
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از تعدادی شرکت ‌فن آور و دانش بنیان قم در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید کرد.
شرکت تولید کننده داروهای نیمه جامد شیمیایی و گیاهی با 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 50 تن و تولید یک میلیون تیوب دارو، شرکت تولیدکننده شیرآلات اتوماتیک با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 61 تن و ظرفیت تولید 61 هزار شیر هوشمند و 80 هزار قطعه کاهنده مصرف آب، شرکت تولید کننده کودهای زیستی با سرمایه گذاری 40میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 35 تن وتولید 500 هزار بسته کود درسال، شرکت تولید کننده ابزارآلات صنعتی با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 50 تن و ظرفیت تولید 200 دستگاه صنعتی بزرگ در سال، شرکت تولید کننده راکتورهای صنعتی با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 75 تن و ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه راکتور صنعتی در سال و شرکت تولید کننده قطعات صنعتی پیشرفته با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 25 تن و ظرفیت تولید 20 میلیارد ریال محصول درسال، شرکت های دانش بنیانی بودند که امروز مورد بازدید سورنا ستاری قرار گرفتند.
همچنین سه طرح دانش بنیان در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، سامانه شناسنامه فنی ملکی ساختمان در زمینه فنی و مهندسی، و تولید کپسول های گیاهی برای درمان چاقی و اضافه وزن در پارک علم و فناوری قم با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی شدند.
90 شرکت فن آور در زیر مجموعه پارک علم و فناوری قم فعالیت می کنند که 28 مورد آن دانش بنیان هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم در کیلومتر 12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
همچنین بیش از 75 هزار دانشجو در 55 دانشگاه و مرکز علمی فعال استان قم، تحصیل می کنند.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون رئيس جمهوري قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲، گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور