Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ارکستر زهی «آرکو» به رهبری ابراهیم لطفی ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه ۲۵ بهمن در چارچوب برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را برگزار می‌کند.  

علی جعفری پویان کنسرت مایستر ارکستر آرکو با اعلام این خبر گفت: ارکستر زهی «آرکو» از گروه‌های نوپای موسیقی کلاسیک در کشور است که ابراهیم لطفی رهبری آن را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد لطفی کسی است که سال‌ها با آموزش اصولی نوازندگان ویولن تاثیر فراوانی بر کیفیت نوازندگان موسیقی کلاسیک داشته است.

وی درباره قطعات اجرا شده این کنسرت توضیح داد: ما با اجرای ٨ قطعه از آثار آهنگسازان دوره باروک قرار است شب باروک در جشنواره داشته باشیم. قطعاتی هم که برای اجرا آماده شده از آثار آهنگسازانی چون باخ، هندل، پرسل، پاچبل، آلبینونی و کورلی خواهد بود.

جعفری پویان در رابطه با کیفیت گروه‌های مختلف شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت: جشنواره موسیقی فجر به نظر من فرصتی است تا گروههای خوب موسیقی از کل جهان به ایران بیاییند و در کشور ما اجرا داشته باشند. به نظر من یکی از کارهایی که می‌تواند به اعتبار جشنوار کمک کند، دعوت از موزیسین‌های با ارزش ایرانی است تا به این بهانه به ایران بیایند و گروه‌های مختلف بتوانند از حضور آنها بهره ببرند.

جعفری پویان همچنین درباره حضور پررنگ سولیست‌ها و گروه موسیقی‌های کلاسیک در این دوره از جشنواره تصریح کرد: در طول سال همیشه نوازندگان گروه‌های موسیقی کلاسیک کشوردر حال تلاش و تمرین هستند تا ثمره کارشان را در جشنوارههای موسیقی ببینند، شاید بهتر است بگوییم که جشنواره‌ها به دلیل امکانات تبلیغی که ایجاد می‌کنند فرصتی فراهم کردند تا کار این دوستان بیشتر شنیده و دیده شود، در اکثر مواقع موسیقی جدی مثل موسیقی کلاسیک خیلی مورد توجه مردم نیست و اکثر افراد شاید ترجیح می دهند انواع موسیقی‌های دیگر را گوش دهند، اما جشنواره‌ها فرصت مناسبی را برا ی شنوندگان مختلف موسیقی ایجاد می کند تا با سبک های مختلف موسیقی آشتی کنند.

کد خبر 4534545 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم لطفی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر موسیقی کلاسیک کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر

ایسنا/همدان دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین، شیرینی و کلوچه محلی در موزه لطفعلیان ملایر با حضور مسئولان، مسافران، همشهریان و سایر شرکت‌کنندگان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر امروز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره تاکنون ۱۰ دوره در موزه لطفعلیان ملایر برگزار شده است.

ابراهیم جلیلی هدف از اجرای این رویداد را علاوه بر احیای آداب و رسوم و سنن حسنه گذشته، ایجاد شور و نشاط و معرفی هرچه بیشتر موزه تاریخی لطفعلیان و خانه مصدقی دانست.

جلیلی با بیان اینکه در این رویداد پس از داوری به سه نفری که بهترین سفره هفت‌سین را چیده بودند، لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد، افزود: به سه نفری که بهترین سبزه را پرورش داده و  به چهار نفری که بهترین شیرینی و کلوچه پخته بودند نیز لوح تقدیر و جایزه اهداء شد.

وی خاطرنشان کرد: به پاس احترام به شرکت‌کنندگانی که شیرینی خانگی و کلوچه آورده‌اند که به حرمت ماه مبارک رمضان امکان داوری و تست وجود ندارد، جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • قصه مناجات هایی برخاسته از ادبیات کلاسیک/ «سر عشق» را بشنوید
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است
  • اعلام جزییات کنسرت‌های یک گروه ایرانی در ارمنستان
  • دومین جشنواره «شهید آوینی» ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود
  • مستندساز برگزیده فجر: گفتند مهمانی تمام است و خداحافظ