Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:29:49 GMT

ساخت هتل‌های 5 ستاره اردبیل کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۰۰۳۶

ساخت هتل‌های 5 ستاره اردبیل کلید خورد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نهضت ایجاد هتل‌های 5 ستاره با تاکید دکتر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری در اردبیل کلید خورد.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نهضت در راستای افزایش امکانات رفاهی و برای تجار و سرمایه ‌گذاران ملی و بین ‌المللی در استان اردبیل انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: اولین هتل 5 ستاره استان اردبیل از ماه‌ های گذشته فعالیت ‌خود را در در منطقه قینرجه نیر آغاز کرده است که هم‌ اکنون در مرحله خاک برداری قرار دارد.
وی گفت: همچنین در روزهای آینده و با حمایت ‌های استاندار عملیات عمرانی دومین هتل 5 ستاره استان اردبیل در منطقه نمونه گردشگری سردابه آغاز خواهد شد.
فلاحی افزود: در این زمینه به صورت ویژه از ایجاد 3 هتل 5 ستاره دیگر در شهرستا‌ن‌ های اردبیل ، سرعین و مشگین‌ شهر حمایت می ‌کنیم.
او اضافه کرد: ایجاد هتل ‌های 5 ستاره یکی از پیش نیازهای گردشگری استان اردبیل به عنوان اولین محور توسعه در استان می‌باشد که نتیجه مثبتی در توسعه صنعت گردشگری در اردبیل خواهد داشت.
اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
6018/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري اردبيل فلاحي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: بنیاد مسکن در کنار ساخت مسکن روستایی و اجرای طرح های عمران و آبادانی روستاها در طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرها مشارکتی جدی دارد و عملیات ساخت واحدها با سرعت و رعایت اصول کیفی در حال انجام است.

وی به شرایط مناسب و مطلوب خدمات ارائه شده در مشگین شهر اعم از روستاها و شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: در مشگین شهر فعالیت های خوبی را با همکاری خیرین در ساخت مسکن محرومان شاهد بودیم که ۸۳ واحد تاکنون اجرایی شده و سایر واحدهای احداثی نیز با تلاش مضاعف در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تلاش خیرین مسکن ساز در مناطق مختلف استان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین خوشنام در شهرهای مختلف به ویژه مشگین شهر برای ساخت سرپناه گروه های آسیب پذیر و محروم جامعه ورود پیدا کرده اند که جای دارد از دستگاه های خدمات رسان و حمایتی در تکمیل و تحویل این واحدها قدردانی کنیم.

کیخسروی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن استان اردبیل ۲۴۰ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان در مناطق روستایی اجرایی کرده و امسال نیز هدفگذاری ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در روستاهاست.

وی گفت: در کنار طرح مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی نیز در روستاها با برنامه ریزی انجام شده اجرایی می شود و در برخی از مناطق نیز بازنگری این طرح ها شرایط مطلوبی را در فرآیند اجرایی رقم زده است.

مدیرکل بنیاد استان اردبیل تصریح کرد: امسال سهمیه استان اردبیل در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است که با پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستائیان با نرخ پائین و اقساط بلندمدت شاهد انگیزه مضاعف در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

کیخسروی تنوع خدمات بنیاد مسکن را به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یادآور شد و بیان کرد: همکاری خوبی را با دهیاری ها و نهادهای عمران روستایی شاهدیم و امسال حجم عملیات بنیاد مسکن به ویژه در روستاهای محروم بالا بوده و انتظار می رود بخش عظیمی از این فعالیت ها در فصل کاری به سرانجام برسد.

وی از حمایت های فرماندار مشگین شهر قدردانی کرد و گفت: هم در بحث حساب ۱۰۰ امام و هم همراهی خیرین و سایر نهادهای حمایتی و انگیزش مضاعف دهیاران در روستاها اقدامات فرمانداری مشگین شهر مطلوب بوده و قطعا امسال نیز دستاورد آن ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 6084374

دیگر خبرها

  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل