Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@23:37:52 GMT

قرآن‌گذاری دروازه قرآن همزمان با جشن پیروزی انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۰۰۶۸

قرآن‌گذاری دروازه قرآن همزمان با جشن پیروزی انقلاب

به گزارش ایكنا از فارس، جهانبخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت دیرینه دروازه قرآن گفت: قرآن قدیمی موجود در دروازه قرآن هم‌اکنون در موزه پارس شیراز نگه‌داری می‌شود.
وی افزود: طرح شبیه‌سازی و بازسازی این قرآن در حال انجام است و مفتخریم که همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن ماه مراسم قرار دادن صفحه‌ای از بازسازی این قرآن بر فراز دروازه قرآن برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزاوند اظهار كرد: دروازه قرآن به عنوان نماد شیراز از گذشته‌های دور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به علت وجود قرآن بزرگ و وزینی که گفته می‌شود سنگینی آن به 17 من می‌رسد در اذهان مردم مکانی متبرک به شمار می‌رفت.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه مرمت سازه دروازه قرآن به پایان رسیده است، بر لزوم بازگرداندن هویت اصلی به این بنای تاریخی شهر شیراز تاکید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي دروازه قرآن قرآن گذاري جشن پيروزي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با اظهار امیدواری تبدیل کارخانه ریسباف به بزرگترین موزه کشور گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.


علی قاسم زاده با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، افزود: مرمت این مجموعه فورا آغاز می‌شود تا نسبت به تحقق یکی از رویا‌های مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

 
او گفت: شهرداری اصفهان در بودجه امسال خود ردیف اعتباری مشخصی را برای صندوق حمایت از تولید آثار هنری در نظر گرفته و در صورت مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این طرح به سرانجام می‌رسد.


شهردار اصفهان با اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای گالری‌های هنری در بعضی از ایستگاه‌های مترو، اختصاص زمین برای احداث پلاتو جهت اجرای نمایش، افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنر‌های معاصر را تا پایان ماه‌های محرم و صفر به پایان برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • تجلیل از ۷۰ هنرمند ایلامی همزمان با هفته هنر انقلاب
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان