Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده سنتور پس از برگزاری تور «باز عشق» که در بیش از ۵۰ شهر ایران اجرا شد، تور جدیدی را با عنوان «آوای ایران» از روز ۲۴ بهمن ماه در شهر یزد آغاز می‌کند. آقایی در این سلسله کنسرت تصمیم دارد آثارش را با خوانندگانی مختلف و متعلق به همان شهرها اجرا کند. وی  پس از تجربه کنسرت «یورش» که شهریور ماه در تهران روی صحنه برد، تصمیم دارد تا پیش از پایان سال جاری از ۲۴  بهمن تا ۲۴ اسفند رپرتوار «آوای ایران» را در ۱۲ شهر مختلف روی صحنه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پروژه در هر اجرا یک قطعه محلی از فرهنگ موسیقی آن منطقه ‌هم اجرا می‌شود. ضمن اینکه قطعه محبوب «یاد باد» از جمله تصنیف‌هایی است که در رپرتوار این تور گنجانده شده است.  

تور «آوای ایران» از شهر یزد آغاز شده که طی آن بامداد فلاحتی خواننده، علی امید نوازنده سه تار، کامران منتظری نوازنده تمبک و سیامک آقایی به عنوان نوازنده سنتور حضور دارند. این گروه روز ۲۶ بهمن ماه در سالن پتروشیمی تبریز و روز ۲۴ اسفند ماه نیز در مهاباد کنسرت های دیگری را در قالب پروژه «آوای ایران» اجرا می کند.

یزد، تبریز، درود، بابل، اهواز، ماهشهر، رامهرمز، بهبهان، اصفهان، شهرکرد، بوکان و مهاباد شهرهایی هستند که آقایی در آنها روی صحنه خواهد رفت. تاکنون اجرا در ۱۰ شهر قطعی شده است و اجرای ۲ شهر هم در مراحل پایانی رایزنی‌ها قرار دارد.

سیامک آقایی درباره «آوای ایران» توضیح داد: مدتی‌ است علاقمند شدم که در کنار و ‌شاید موازی با مفاد اصلی برپایی یک مجموعه کنسرت همچون رپرتوار و فضای موسیقایی آن پروژه به بار فرهنگی و تاثیراتی که می‌تواند در فضای موسیقی کشور بگذارد بیشتر توجه کنم واین موضوع مهم باعث تغییراتی اساسی  چه در محتوا و چه در سیاست کلی کاری‌ام شده است.

آقایی این پروژه را تدوام راهی هفت سال پیش خود با تور «باز عشق» توصیف کرد و گفت: پروژه هایی همچون «یورش» با آن حال و هوای معترض  برآمده از دغدغه های امروز جامعه ایران تا پروژه «باز عشق» با بیش از پنجاه اجرا در اقصی نقاط ایران در جهت حمایت از هنر نوازندگی  ساز سنتور برنامه ریزی شده بود، این برنامه ها نمونه هایی از  بینش جدید من بوده‌اند. حال در تداوم همین نگاه زمینه طرح پروژه‌ای دیگر تحت عنوان «آوای ایران» پدیدار شد.

این نوازنده و آهنگساز موسیقی کشورمان درباره نحوه همکاری اش با خوانندگان در پروژه «آوای ایران» بیان کرد: ماجرا از این قرار است که در پی اجراهای متعددی که طی این شش سال اخیر در سراسر ایران داشتم با استعدادهای گوناگونی در زمینه های متعددی چه در عرصه نوازندگی و چه در بحث آواز و خوانندگی آشنا شدم کما اینکه ایده تور «آوای ایران» از اینجا شکل گرفت و تصمیم گرفتم تا در این پروژه هنرمندان خوش قریحه این مناطق را با خود همراه کنم. اگرچه تمرین تک به تک جزئیات با حدود ۴۰ نفر کار سختی به نظر می‌آید ولی به لحاظ حسی و فرهنگی حال خوبی در من ایجاد کرده چرا که من به این شکل از موسیقی و آواز کشورم حمایت می کنم و از سوی دیگر این پروژه می تواند انگیزه‌ای برای سایر همکارانم هم باشد که به جای کار با یکی دو خواننده در تهران، به استعدادها و هنرمندان سایر شهرهای ایران بیشتر توجه کنند

خالق مجموعه «یاد باد» در پایان در مورد رپرتوار این برنامه هم بیان کرد: هفت یا هشت قطعه در این مجموعه اجرا می‌شود که ترکیبی از قطعات آهنگسازی شده و چند تصنیف است. آخرین قطعه بر اساس شعری از حافظ  است که حالت جمع خوانی دارد و امیدوارم در آخر این تور بتوانم با تمام خوانندگان این قطعه را در تهران اجرا کنم.

کد خبر 4534599 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیامک آقایی موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ورزش ‌و مردم در خوزستان

ایسنا/خوزستان طرح ورزش و مردم با شعار صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش در استان خوزستان اجرا می‌شود.

جلسه طرح ملی ورزش و مردم در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان برگزار شد. این طرح به ساماندهی فعالیت ورزشی شهروندان، زیر نظر مربیان مجرب در طول ایام هفته به صورت مستمر و در ساعات اولیه روز (صبحگاهی) و عصر (عصرگاهی ) در اماکن ورزشی و در فضایی که از قبل آماده سازی و مهیا شده است، می پردازد.

به گزارش ایسنا، فاز اول این طرح به مدت ۶ ماه در ۷۰۰ مکان ورزشی سراسر کشور آغاز می‌شود.

طرح ورزش و مردم به صورت مستمر، در ۶ روز هفته اجرا می شود، ضمن این که در هفته نیز یک روز ترجیحا پنج شنبه به برگزاری یک رویداد رقابتی خانواده محور اختصاص دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران
  • سیامک صفری و نازنین احمدی در فیلم «دورافتاده»
  • طرح فیبر نوری در خوزستان اجرا می‌شود
  • طرح فیبر نوری برای افزایش سرعت و ظرفیت در استان خوزستان اجرا می‌شود
  • آغاز طرح ورزش ‌و مردم در خوزستان
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود