Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ملخ‌های صحرایی که از مضرترین انواع ملخ‌ها هستند، یا به لجهه جنوبی‌ها (به متگ گوری ،کوپل هم می‌نامند) در دسته‌های چند صد هزار تایی از صحرای آفریقا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان و قطر میهمان ناخوانده استان‌هایی، چون فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان شده‌اند و در سر راه خود هرگونه سرسبزی را که می‌بینند هجوم می‌برند، می‌خورند و پیشروی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملخ‌های ۷ سانتیمتری روزانه تا چند برابر وزن خود غذا (علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز) می‌خورند.

این ملخ‌های صحرایی مهاجر حتی دارای پیشمرگ نیز هستند و این قابلیت را دارند که در مواقع عبور از دریا دسته‌ای روی آب مانند کشتی می‌نشینند تا زمینه استراحت برای مابقی گله فراهم شود و این‌گونه است که توانسته‌اند از خلیج فارس عبور کنند.

 جداوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: با توجه به اینکه در چند روز گذشته این ملخ‌ها به استان هرمزگان ورود پیدا کردند و به شهر‌های رودان وهشت بندی رسیدند و همجواری این دو شهر با شهرستان منوجان باعث رسیدن ملخ ها به این منطقه شده است.

وی افزود: این ملخ‌ها در روستا‌های مراد آباد ،تجدانو محمد آباد و درقسمت‌هایی از مرکز شهر نیز مشاهده شده است.

جداوی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد این ملخ‌ها فعلا زیاد نیست هنوز خسارتی نداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان گفت: بلافاصله بعد از مشاهده این ملخ‌ها مدیریت ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و مقرر شد از طریق بخشدای و شورا‌های شهر روستا و دهیاری‌ها اطلاع رسانی‌های لازم به کشاورزان و مردم انجام شود.

جداوی بیان کرد: درحال حاضر ما مشغول پایش ردیابی وضعیت جمعیتی روستا‌های مذکور هستیم که این موضوع از سوی مدیریت ستاد بحران شهرستان حتی از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری میشود.

مدیر جهادکشاورزی منوجان گفت: با توجه به اینکه شهرستان منوجان یکی از قطب‌های کشاورزی محسوب میشود و در حال شروع برداشت محصول هستند این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و ما برای مقابله با آن تمهیدات لازم را لحاظ خواهیم کرد.

جداوی اضافه کرد: ما برای مقابله با هجوم ملخ‌ها سم و سمپاش را داریم، اما باتوجه به گستردگی روستا‌های شهرستان نیازمند خودرو جهت اعزام نیرو‌ها و همچنین نیازمند همکاری از ظرفیت نیرو‌های بسیجی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این ملخ‌ها سریعا به جهاد کشاورزی اعلام کنند تابا تمهیدات لازم بتوانیم از خسارت احتمالی جلو گیری کنیم.

 برای گرفتن اطلاعات لازم درخصوص ورود ملخ‌ها به شهرستان منوجان طی تماس با رئیس اداره محیط زیست شهرستان وی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: گفتند مشاهده شده، ولی بنده خبر ندارم و در جلسه ستاد بحران هم نبودم ، همچنین روابط عمومی فرمانداری منوجان هم جوابگو نبود.
انتهای پیام /ی

تراکم ملخ‌ها در هر متر مکعب به ۱۰۰ رسیده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر کرمان برای امداد رسانی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رضا فلاح با اشاره به بارش شدید در جنوب استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ مجروح یا کشته‌ای براثر جاری شدن سیل نداشتیم.

وی افزود: یک خودرو در منوجان گرفتار سیلاب شده بود که سریعا مردم محلی سرنشینان این خودرو را نجات داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با بیان اینکه حدود ۴۰ دستگاه خودروی وانت، کمک دار و امدادی در جنوب این استان مستقرشده اند افزود: بالگرد امداد هوایی هلال احمر نیز در فرودگاه جیرفت مستقر شده تا در صورت نیاز و مساعد شدن شرایط جوی بتوان از آن استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که شدت بارندگی در منطقه کروچان زیاد است، تصریح کرد: یک مدرسه در منوجان برای زمان بحران آماده کرده‌ایم و همه انبارهای هلال احمر در جنوب استان تکمیل هستند.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • آمادگی هلال احمر کرمان برای امداد رسانی
  • وزیر کشور، پیگیر اوضاع بارندگی در کرمان