Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت امنیتی Trend Micro موفق به کشف ۲۹ نرم‌افزار دوربین زیبایی (Beauty Cam) و فیلتر دوربین شده است که درون خود بدافزار پنهان کرده‌اند. این نرم‌افزار‌ها که بیشتر در کشور‌های آسیایی محبوب هستند توانایی جذاب‌تر کردن عکس‌های گرفته شده و شخصی سازی آن‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعضی نرم‌افزار‌ها با نام‌های Beauty Camera، Pro Beauty Camera و Horizontal Beauty camera در کنار انجام این کار، تبلیغاتی تمام صفحه‌ای نمایش می‌دادند که کاربر پس از باز کرن قفل صفحه نمایش با آن‌ها رو به رو می‌شد.

حتی بدتر از آن، نرم‌افزار‌هایی بودند که از طریق تکنیک‌های فیشینگ قصد سرقت اطلاعات کاربر را داشتند. یکی از روش‌های اعمال تکنیک‌های فیشینگ، برگزاری یک مسابقه جعلی بود که همیشه به مالک دستگاه اجازه می‌داد برنده شود. برای دریافت جایزه، "برنده" می‌بایست اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کرد و به این ترتیب اطلاعات او دزدیده می‌شد.

در بعضی از برنامه‌های فیلتر دوربین، به کاربر گفته می‌شد که برای ویرایش یک تصویر آن را به سرور سایت این نرم‌افزار ارسال کنند. اما به جای دریافت عکس ویرایش شده کاربر با یک پیغام بروزرسانی جعلی در ۹ زبان مختلف روبه‌رو می‌شد. این نرم‌افزار عکس‌های کاربر را جمع می‌کرد تا احتمالا بعدها در یک حساب کاربری جعلی استفاده کند.

نکته دیگری که درباره این نرم‌افزار‌ها وجود داشت این بود که پس از نصب، آیکون آن‌ها مخفی می‌شد و حذف کردنشان را سخت می‌کرد. اما خبر خوب این است که گوگل خودش این نرم‌افزار‌ها را حذف کرده است. برای جلوگیری از این که در آینده طعمه این بدافزار‌ها شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از نصب هر نرم‌افزاری، نظر‌های کاربران دیگر را بخوانید. اگر چند نفر از کاربران هشدار داده باشند بهتر است نرم‌افزار را نصب نکنید. برای مثال در تصویر زیر نظر‌ها منفی کاربران را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: مراقب باشید؛ مکالمات کاربران آیفون شنود می‌شود! +جزئیات

انتهای پیام/

غیرفعال کردن نرم افزارهای مخرب در گوگل پلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری گوگل بدافزار نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله به گوگل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • اسراییل صدای گریه نوزاد برای مردم غزه پخش می‌کند
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • ببینید | حمله به گوگل
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸
  • :اشتراک نیترو دیسکورد تجربه جدیدی از گفتگو و هم‌بازی با دوستان