Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:52:33 GMT

توسعه عدالت آموزشی در ۴۰ سال انقلاب اتفاق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۰۹۰۲

توسعه عدالت آموزشی در ۴۰ سال انقلاب اتفاق افتاد

سید حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، پیشرفت های علمی و آموزشی کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را قابل قبول دانست و گفت: کارهای فوق العاده و هوشمندانه در دسترسی به امکانات آموزشی انجام گرفته است، به ویژه در توزیع عدالت آموزشی دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش با عدالت صورت گرفته و در آن مناطق محروم، مناطق کمتر توسعه یافته و شهر و روستا تفاوتی نداشتند، همچنین این مهم در بین جنسیت ها نیز با عدالت بوده و تفاوتی بین آنها قائل نبودیم و تلاش در گسترش آموزش و رفع محرومیت های آموزشی به ویژه در مناطق دور افتاده موفق انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه فعالیت های آموزش و پژوهشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور قابل تقدیر است، اما از نظر کیفی برای ارتقاء سطح کیفی آموزش نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

میرزاده افزود: دستاوردهای خوبی در امور علمی و فناورانه کشور به دست آمده است؛ مانند علوم مربوط به پژوهش ها و ساخت ماهواره ها و در تحقق اهداف سند چشم انداز در حوزه ماهواره ها. در حال حاضر در زمینه ماهواره ها رتبه اول منطقه را پیش از رسیدن به افق ۱۴۰۴ به دست آوردیم و به رتبه یازدهم دنیا و رتبه نهم از نظر پوشش فناوری فضایی را از آن خود کردیم.

وی با طرح این موضوع که برای پیشرفت های آموزشی به تلاش بیشتری نیاز داریم، بیان کرد: ما از نظر قانونگذاری برای پیشرفت های علمی کشور سنگ تمام گذاشتیم و آنچه به توسعه پژوهش های بنیادین کمک می کرده را در قوانین کشور گنجانیدیم و هیچ کمبودی از نظر ترقی های قانونی نداریم و به گسترش فضاهای علمی و رشد پارک های علم و فناوری کمک کردیم و بعید می دانم از نظر قانونگذاری برای پیشرفت علمی مانعی وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوانین خوبی برای توسعه علمی کشور وجود دارد و باید به درستی از آن ظرفیت ها استفاده شود و لازم است فارغ التحصیلان دانشگاه ها طرحی نو دراندازند و کارهای بسیاری انجام دهند و با این نگرش به دنبال پست و مقام و استخدام در دولت نباشند.

کد خبر 4534361 اکرم سادات حسینی شبستری

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید رئیسی از عملکرد دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: یاد شهدای مناطق غرب تهران به ویژه منطقه ۱۷ را گرامی می‌دارم به جانبازان و خانواده ایثارگران ادای احترام می‌کنم.

وی افزود: منطقه ۱۷ و ۱۸ و این منطقه امام زاده، مردمانی متدین انقلابی و با بصیرت و برای تهران بزرگ خانواده‌های تاثیر گذاری هستند

رئیس جمهور گفت: یادمان نمی‌رود همواره این مناطق در دفاع مقدس در صف اصلی بودند و همواره یار انقلاب و یار رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: مردمان این منطقه تهران، مردمانی سخت کوش و همراه با انقلاب اسلامی بودند و بنده نسبت به همه مردم این مناطق ادای احترام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بنده دنبال این بودم که در یک فرصتی در جمع شما فرصت حضور پیدا کنم و حتما لازم بود در جمع مردم این منطقه عرض سلام و ادب داشته باشم.

رئیسی تاکید کرد: در این منطقه هستند چهره‌هایی که در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی انسان‌های موثری بودند.

وی افزود: بنای دولت توجه به خداست و بندگی خدا و قانون خدا و باید و نباید‌های الهی در همه عرصه‌های زندگی است.

وی در ادامه گفت: نکته دوم آن چه در وصایای شهدا آمده اجرای عدالت است و آنچه از امکانات و زمینه‌ها در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توضیع شود و از سال اول دولت گفتیم بودجه‌ای که به مجلس می‌خواهد داده شود بر مبنای عدالت در مناطق مختلف کشور باشد.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در ۱۰ هزار روستا مسئله تنش آبی را حل می‌کردیم و امروز نیمی از میزانی که هدف گذاری شد حل شده است.

وی افزود: ما در تهران خاموشی‌های زیادی داشتیم و ما ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز با تولید برق ۸ هزار مگاواتاین موضوع، حل شده است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات این مناطق و دیگر مناطق کشور مسئله مهم اشتعال بود که در برنامه ریزی دولت گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد، اما بحمدالله ما از آن وعده‌ای که داده شد، عقب نیستیم و در خیلی از استان‌ها آمار بیکاری کاهشی شده و پنج درصد رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید کار بسیار بشود و حتما باید کار‌هایی انجام داد که خانوادت‌های ما دغدغه بیکاری فرزندان شان نداشته باشند.

وی افزود: در موضوع مسکن، اگر یک میلیون مسکن ایجاد شود می‌تواند نیاز مردم را بر طرف کند، باید بگویم که قابل قیاس نیست میزان اراضی که به شهر‌های کشور ایجاد شده حدود صد برابر گذشته است و اعلام کردیم که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت وجود دارد برای این که آنچه در قانون آمده و نیاز کشور مرتفع بشود.

رئیسی در ادامه گفت: مسئله اقتصادی نیازی کشور است و رهبری فرزانه انقلاب هم این موضوع را اولویت کشور اعلام کردند و در همین دولت به گواه کارشناسان اقتصادی رشد نقدینگی کنترل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی