Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:57:30 GMT

ترامپ با رییس فدرال رزرو پای میز مذاکره نشست

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۱۰۰۴

ترامپ با رییس فدرال رزرو پای میز مذاکره نشست

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، علی‌رغم انتقادات گذشته،  ترامپ و وزیر خزانه‌داری استیون منوچین با رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول و معاون او، ریچارد کلاریدا، برای صرف شام در کاخ سفید، دیدار کردند تا در مورد مسائل اقتصادی گفتگو کنند.

از زمانی که ترامپ پاول را نامزد ریاست فدرال‌رزرو کرد، تا کنون، این اولین دیداری است که بین این دو انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که ترامپ ماه‌ها در حال انتقاد از پاول و فدرال‌رزرو بوده است.

این جلسه شام ۹۰ دقیقه به طول انجامید.

اکثر رییس‌جمهورها حداقل یک بار و یا بیشتر با رییس بانک مرکزی دیدار می‌کنند. اما با در نظر گرفتن انتقادات گذشته ترامپ، مشخص نیست که دیدار بعدی پاول و ترامپ، چه موقع خواهد بود. این دیدار به دعوت رسمی ترامپ انجام شد.

یک مقام ارشد دولتی انجام این دیدار را تایید کرد و گفت: دو طرف در یک جبهه قرار داشتند (تفاهم داشتند).

او گفت: هیچ خصومتی و جود نداشت. این بیشتر شبیه یک شام غیر رسمی بود تا یک دیدار رسمی دفتر رییس‌جمهور. دو طرف به خوبی به تبادل دیدگاه‌های خود پرداختند.

در بیانیه‌ای که پس از این دیدار از سوی فدرال‌رزرو منتشر شد، اعلام شده است که آن‌چه پاول به ترامپ گفته است با اظهارات او در کنفرانس خبری هفته گذشته، هم‌خوانی دارد. پاول در مورد انتظارات ترامپ در مورد سیاست‌گذاری مالی بحث نکرده است، اما تاکید کرده است که مسیر سیاست‌گذاری مالی کاملا به اطلاعات اقتصادی آینده و تفسیر آن برای چشم‌انداز اقتصادی، بستگی دارد.

ترامپ به شدت از افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو انتقاد کرده است و حتی در ماه اکتبر گفت فدرال‌رزرو از کنترل خارج شده است. فدرال‌رزرو هم در ماه ژانویه، حداقل فعلا، از سیاست افزایش نرخ بهره خود فاصله گرفت و سیاست‌گذاری مالی خود را به سوی وضعیت خنثی تغییر دارد.

ترامپ که در ماه نوامبر اعلام کرده بود حتی یک ذره هم از انتخاب پاول به عنوان رییس‌فدرال‌رزرو راضی نیست، پس از این تغییرات، هنوز در مورد سیاست مالی فدرال‌رزرو نظر نداده است.

کد خبر 4534480

منبع: مهر

کلیدواژه: استیون منوچین دونالد ترامپ فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5