Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:08:33 GMT

یک باکتری در اقیانوس توده های پلاستیکی ایجاد می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۲۷۳۱

یک باکتری در اقیانوس توده های پلاستیکی ایجاد می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، طبق تحقیقات جدید  موادی چسب مانند در نوعی باکتری در اقیانوس ها، ذرات پلاستیک را به هم می چسباند و توده های عظیم ایجاد می کند.

محققان طی آزمایش هایی روی نمونه های آب دریا متوجه شدند ذرات میکرو ونانو پلاستیک به وسیله پلیمرهای زیستی بهم می چسبند. این پلیمرهای زیستی به وسیله نوعی باکتری ساخته شده اند و طی چند دقیقه به یک توده بزرگتر تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دانشمندان معتقدند این روند به تولید توده های بزرگ تری منجر می شود که پستانداران دریایی آن را با غذا اشتباه می گیرند.

 همچنین  آنها بیم آن دارند که چنین پدیده ای جریان مواد غذایی که از سطح به کف دریا می رود را تغییر دهد و احتمالا به گرسنگی موجوداتی منجر شود که در اعماق آب زندگی می کنند.

 محققان در دانشگاه «هریوت-وات» در ادینبورگ نمونه آبی را آزمایش کردند که از  کانال Faroe-Shetland  و Firth of Forth جمع آوری شده بود. در مرحله بعد ذرات پلاستیک به آب دریا افزوده شدند و سپس شرایط سطح اقیانوس شبیه سازی شد.

 طی چند دقیقه ذرات ریز پلاستیک با باکتری، جلبک و ذرات ارگانیک دیگر کنارهم جمع شدند.  دانشمندان با تعجب متوجه شدند توده هایی از پلیمرهای زیستی چنین تراکمی از ذرات پلاستیک را تشکیل می دهند.

«استفان سامرز» یکی از اعضای گروه محققان می گوید: این نخستین گام به سمت درک واکنش ذرات نانو  با پلیمرهای زیستی طبیعی در اقیانوس های سراسر جهان است.

به گفته «تد هنری»  یکی از استادان این دانشگاه، توده های بزرگ تر پلاستیک پیچیده تر از تکه های ساده آن هستند.

کد خبر 4533103

منبع: مهر

کلیدواژه: آبزیان اقیانوس پلاستیک تحقیقات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟

یک هزار زمین کشاورزی در کهریزک تبدیل به کارگاه‌های تفکیک پسماند، پلاستیک و دپو ضایعات پلاستیکی شده و پلاستیک‌ها از پسماند جدا و پس از شستشو با اسید و آب آسیاب می‌شود و به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070267 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • تجهیزات ترافیکی نیوجرسی پلاستیکی و نقش آن در بهبود ترافیک شهری
  • اتمسفر زهره نشتی دارد
  • ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل