Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط‌عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی، در حاشیه حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل و شهدا، ایام‌الله دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و بیان کرد: قوه قضاییه یکی از بخش‌های تاثیرگذار حاکمیت جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظام، یک نظام یکتا در زمانه ماست که بنای عظیم آن از سوی حضرت امام (قدس‌الله نفسه الزکیه) بنیان نهاده شد و به عنوان یک روش جدید در حکمرانی شناخته می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با همت ملت غیور ایران و با جانفشانی شهدا و مجاهدت مجاهدان راه خدا، مسیر تعالی را طی می‌کند و قوه قضاییه نیز به عنوان بخشی از این نظام که شاخصه آن پیوند مردمسالاری با ارزش‌های الهی است، متولی تحقق گوشه‌ای از اهداف عظیم نظام است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی از زمان تاسیس این نظام الهی در یک سیر تکاملی قرار داشته است، افزود: این ادعا را با ارزیابی‌های کمی و کیفی می‌توان ثابت کرد. از نظر کمی، تعداد قضات در اول انقلاب با تعداد قضات در زمان حاضر قابل مقایسه نیست. از زمانی که اینجانب مسئولیت قوه قضاییه را به عهده گرفتم، حدود ۷ هزار قاضی داشتیم که این رقم با توجه به بازنشستگی و رفتن حدود ۴ هزار قاضی طی این ۱۰ سال، به قریب ۱۲ هزار قاضی رسیده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه روند جذب قاضی کار بسیار دشواری است، به توسعه کیفی دستگاه قضایی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: تحقق عدالت در نظام جمهوری اسلامی با تکامل منابع انسانی قوه قضاییه در بخش قضایی ارتباط مستقیم دارد. امروز بیش از ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود و همین رسیدگی‌ها از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های تحقق عدالت است.

آیت‌الله آملی لاریجانی یادآور شد: اگر رسیدگی‌ها با به‌کارگیری نیروی انسانی و امکانات محدود قوه قضاییه نبود، بی‌تردید بخشی از عدالت که مربوط به دستگاه قضایی است محقق نمی‌شد و در خصوص امور غیرقضایی نیز که مربوط به سازمان‌های تابعه قوه قضاییه از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ... است، کارها زمین می‌ماند؛ لذا امروز شاهد یک توسعه فوق‌العاده عظیم در این عرصه هستیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین و تاثیر آن بر تحقق عدالت، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی می‌توانیم بگوییم با در اختیار داشتن قضات شجاع و متدین، رسیدگی به پرونده‌های تشکیل‌شده در حد امکان با سرعت و دقت انجام می‌شود و البته کاستیهایی داریم که موجب فاصله ما با قله‌های مدنظر شرع، قانون، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌شود اما همگام و همسو با سیر تکاملی نظام، دستگاه قضایی نیز پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و در مسیر تکامل حرکت می‌کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبیین هر چه بیشتر پیشرفت‌های عظیم نظام در طول ۴ دهه گذشته، خاطرنشان کرد: خدمات و حسنات نظام نباید دستخوش تبلیغات سوء دشمن قرار گیرد. برخی سیاه‌نمایی‌ها از سوی ضد انقلاب بیرونی، طبیعی است اما متاسفانه عده‌ای در داخل نیز همسو با دشمنان اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند و در جهت کتمان خدمات برجسته جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.

رئیس قوه قضاییه افزود: خدمات نظام، مرهون امر اصیلی است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در روحیه جامعه ایرانی احیا کردند و آن چیزی نیست جز خودباوری و اتکا به توان خود. امروز جوانان و دانشمندان ما با این خودباوری، کارهای عظیمی انجام می‌دهند که همگی باید قدر آن را بدانیم و خدا را بر این نعمت شاکر باشیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز اطمینان کرد که مردم بصیر ایران اسلامی با حضور حماسی خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن توطئه‌های دشمن و عملیات روانی آمریکا و اذناب آن را خنثی می‌کنند و تاکید کرد: آمریکایی‌ها مدعی بودند که ایران، ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی را نخواهد دید. این در حالی است که امروز با اقتدار و صلابت اعلام می‌کنیم این ملت مسیر خود را ادامه خواهد داد و مردم بصیر، شریف، توانمند، عازم و مصمم ایران، هرگز تسلیم خواست دشمنان نخواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد آملی لاریجانی قوه قضائیه حرم امام انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی باشد

دادستان کل کشور ضمن تحسین اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل گفت: این عملیات سپاه سرافراز مقدمه‌ای برای زوال و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیست باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در جریان سفر امروزش به استان مازندران با آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در این دیدار اظهار کرد: عملیات شب گذشته نیرو‌های مقاومت و سپاه پاسداران و دیگر نیرو‌ها و موشک‌باران و پهپادباران کردن مرکز رژیم غاصب و شکسته شدن ابهت این رژیم و حامیانشان که در عمر هفتاد ساله این رژیم کثیف بی‌سابقه بود جای تبریک دارد.

وی افزود: امیدواریم سیر تکاملی و صعودی خدمات قضایی در استان با حضور رئیس جدید دادگستری طی شود، مازندران علیرغم فرصت‌ها و برجستگی‌های بسیار مهم که در حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به اینجانب بر آن تاکید شده که باید تقویت شود، در کنار آن سلسله آسیب‌هایی هم داریم که حضور مقتدرانه بخش قضایی خیلی می‌تواند در رفع این آسیب‌ها مفید و موثر باشد. مثل همین جریان تعرض به منابع طبیعی، جنگل‌ها و سوءاستفاده از این فرصت‌های خدادادی که برخی از هنجارشکنان انجام داده و ساحت مقدس طبیعت را با پلشتی و گناهان لکه‌دار کردند.

محمدی لائینی تاکید کرد: تحقق شعار سال هم نیاز جدی به حمایت‌های دستگاه قضایی دارد. به‌خصوص امسال که رهبر معظم انقلاب اسلامی روی مشارکت مردم تکیه کردند و این باید بهتر از سال‌های گذشته عملی شود و مردم روی حوزه تولید نقش داشته باشند، به‌خصوص به تعاونی‌ها توجه جدی و بیشتر شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به نکته‌ای که در خطبه نماز جمعه اخیر بیان شد، خاطرنشان کرد: بحث قطعی برق صاحبان صنایع هفته‌ای دو روز در ماه که تعطیلی یک هفته‌ای را رقم خواهد زد برخلاف جهش تولید است، پیشنهاد راه‌اندازی یک نیروگاه شخصی برای تولید برق به اندازه نیاز را بیان کردیم آمادگی وجود دارد، نیاز به تسهیلات دارد. به نظر می‌رسد که بانک‌ها مقداری کم‌لطفی داشته و توجه چندانی ندارند، تبعیض‌هایی هم در ارائه دادن تسهیلات مشاهده می‌شود، اما اگر بیایند تسهیلات ارائه بدهند خودش نوعی حمایت است.

وی با تاکید بر حفظ اخلاق و فرهنگ، حضور دستگاه قضایی را در حفظ سلامت و فضای اخلاقی و محدود کردن ناهنجاری‌های فرهنگی و رشد عمران و آبادانی استان، جهش تولید، مشارکت مردم و برخورد با مفاسد بسیار موثر و مهم دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی دادستان کل کشور نیز در این دیدار ضمن تحسین حملات موفقیت آمیز ایران اسلامی به اسرائیل با بیان اینکه امید است این عملیات سپاه سرافراز مقدمه‌ای برای زوال و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیست باشد، اظهار داشت: در قوه قضائیه نظارت‌ها نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر، دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نظارت در قوه قضائیه باید سختگیرانه باشد، افزود: برخورد با فساد در قوه قضائیه کم نظیر و بی‌نظیر است.

موحدی با اشاره به فعالیت هیات بازرسی پنهان در قوه قضائیه، گفت: در بیشتر استان‌ها آمار سلب صلاحیت و تعلیق از سمت قضایی زیر یک درصد است.

وی با تاکید براینکه دادستانی کل کشور نسبت به دادسرا‌ها نظارت ویژه دارد، ادامه داد: وضعیت فعلی دستگاه قضا به برکت تلاش‌های آگاهانه رئیس قوه قضائیه خوب است.

موحدی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم بر لزوم تسهیل‌گری مسئولین جهت تحقق این مهم تاکید کرد و گفتت: تربیون‌های نماز جمعه یکی از اثرگذارترین ابزار برای تبیین شعار سال رهبری به شمار می‌رود.

وی از آمادگی دستگاه قضا برای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری در راستای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه بخش‌ها از جمله دولت، قوه قضائیه و مردم باید برای جهش تولید وارد میدان عمل شوند.

در این دیدار محمد عباسی مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس دفتر دادستان کل، حجت الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران و کریمی دادستان عمومی و انقلاب این استان حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی موتوری و خودرویی مردم صالح آباد به مناسبت حمله ایران به اسرائیل + فیلم
  • جلسه‌ هم‌اندیشی حقوقدانان و کارشناسان قضایی در گراش
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • راهپیمایی خودرویی در حمایت از حمله به اسراییل در قم برگزار شد
  • عملیات سپاه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • پاسخ کوبنده و دشمن شکن سپاه قلوب ملت ایران و امت اسلام را شاد کرد
  • ایران در برابر تجاوز و قلدری هیچ قدرتی ساکت نمی‌نشیند
  • اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟