Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، گفت: تبیین جایگاه بانوان به عنوان سرمایه های اجتماعی، قطع به یقین به توسعه اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و تحکیم بنیان خانواده کمک می کند

خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در حاشیه سفر یک روزه فاطمه سادات حسینی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در خصوص برنامه های سفر وی به این شهرستان، گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه سادات حسینی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، در تشریح برنامه های سفر یک روزه خود به شهرستان جیرفت، گفت: حضور در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و صنایع دستی جمعی از بانوان کارآفرین جیرفت، برگزاری جلسه با امام جمعه و مدیران شهرستان جیرفت، برگزاری 2 جلسه با ریاست ،اساتید و کارکنان دانشگاه جیرفت، بازدید از مرکز کسب و کار جمعی از بانوان کارآفرین روستای علی آباد، بازدید از مکان 500 شهید و 18 شهید گمنام شهرستان جیرفت، حضور در گلزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان و حضور در تجمع بزرگ فاطمیون از برنامه های سفر امروز بودند.

فاطمه سادات حسینی، با اشاره به این مطلب که جلسه با امام جمعه و مدیران شهرستان جیرفت، فرصت مناسبی برای بررسی مشکلات بانوان این شهرستان بود، ابراز داشت: در این جلسه مشکلات بانوان جیرفت از جمله عدم مکان عرضه محصولات، صنایع دستی و بیمه آنها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اضافه کرد: استفاده از مکان های بدون استفاده شهر جیرفت در راستای راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی بانوان به صورت دائمی یا موقت، راه اندازی جمعه بازار، مطرح شد.

وی، با بیان این مطلب که نقش بانوان در تولید صنایع دستی، قریب به 70 درصد است، ابراز داشت: راه اندازی خانه های مهارت با نام شهدا با همکاری شوراهای شهر و روستا، بخشداری و دهیاری ها، راه اندازی صندوق های کارآفرینی و نام گذاری آنها با نام مادران شهدا در راستای معرفی فرهنگ شهادت به نسل جوان، راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی با رویکرد دانش بنیان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی،  نام گذاری، بوستان ها و خیابان ها به نام بانوان شهید و مادران شاخص شهدا، کاشت نهال  درخت و قرار دادن وصیت نامه شهدا بر روی درختان با مشارکت  مادران شهدا، دانش آموزان و دانشجویان  در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در اسفند در راستای ایجاد پیوند بین نسلی و زنده نگه داشتن یاد شهدا و تجدید میثاق با آرمان های آنها، نظارت بر محتوای آموزشی، اساتید و هزینه های کارگاه های آموزشی و مشاوره، توجه ویژه به سلامت و بهداشت عمومی بانوان به ویژه مراقبت های بارداری، زایمان و هزار روز زندگی، اجرای طرح تاب آوری ویژه بانوان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اجرای طرح سفیران فرهنگی در راستای ارائه مهارت های آموزشی و مشاوره ای به دانش آموزان از جمله مواردی هستند که در این جلسه مطرح کردیم.

حسینی، ادامه داد: در جلسه با ریاست دانشگاه توجه به نیازهای فرهنگی و ورزشی بانوان اعم از اساتید کارکنان و دانشجویان و نگاه شایسته محور در راستای ارتقای مدیریتی بانوان دانشگاه جیرفت مطرح شد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، با اشاره به بازدید از یادواره 500 شهید و 18 شهید گمنام شهرستان جیرفت، ابراز داشت: این یادواره در واقع ماکتی از دوران دفاع مقدس است که به خوبی فضای جبهه و جنگ را به نمایش گذاشته است.

وی، در ادامه به اهداف سفر یک روزه خود به جیرفت، اشاره کرد و گفت: بررسی ظرفیت‌های شهرستان جیرفت در حوزه فعالیت های اقتصادی و توانمندی های بانوان این شهرستان و تأکید بر تببین جایگاه بانوان از جمله اهداف این سفر یک روزه بود که در صورت محقق شدن تبیین جایگاه بانوان به عنوان سرمایه های اجتماعی، قطع به یقین به توسعه اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و تحکیم بنیان خانواده کمک می کند.

حسینی، اضافه کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا از توانمندی های بانوان این شهرستان در نمایشگاه های عرضه محصولات و صنایع دستی کرمان و یا در غرفه استان در برج میلاد تهران استفاده شود.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، ادامه داد: و با نگاهی نو، شیوه تولید محصولات با توجه به ذائقه مشتری ها شود تا به جامعه هدف درحوزه تولید صنایع دستی دست یابیم. 

وی، با یادآوری نقش زنان و بانوان در دوران دفاع مقدس، گفت:  امروز با توجه به هجمه های فرهنگی و تحریم های اقتصادی، با کار جهادی و حفظ وحدت می توان بر این مشکلات غلبه کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی مجلس گروه سرود کانون های مساجد فیلم فجر سرود آمریکا بانوان جیرفت شهرستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان‌یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

کد خبر 6081873

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان