Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@23:32:14 GMT

جشنواره ۴۰ نوع غذای محلی در بندر آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۶۷۰۴

جشنواره ۴۰ نوع غذای محلی در بندر آستارا برگزار شد

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جشنواره ۴۰ نوع غذای محلی در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جشنواره ۴۰ نوع غذای محلی با حضور دانش آموزان، اولیای آنان و جمعی از مسئولان محلی در هنرستان دخترانه عصر پیام بندر آستارا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جشنواره ۴۰ نفر از دانش آموزان و اولیای آنها غذاهای محلی نظیر لونگی مرغ محلی، قورمه سبزی، ماهی شکم‌ پر، آش دوغ، چغیرتما و انواع کیک و شیرینی‌های محلی را طبخ و معرفی کردند.

 

« داریوش ملک‌زاده» در این جشنواره، اظهارکرد: این جشنواره با همکاری اداره آموزش و پرورش بندر آستارا برگزار شد.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر آستارا از ثبت جهانی دو غذای محلی این شهرستان به نام‌های باسترما و لونگی خبر داد و تصریح‌کرد: مقدمات ثبت جهانی این دو نوع غذا انجام شده و درصددیم به عنوان غذاهای محلی آستارا به ثبت جهانی برسد.

 

وی با بیان اینکه غذاهای سنتی و محلی عاری از هرگونه مواد شیمیایی بوده و از بهترین نوع غذاهای سالم می‌باشد، افزود: غذاهای محلی، بهترین جایگزین غذاهای آماده هستند و برگزاری این جشنواره در معرفی خوراکی های محلی موثر است.

 

ملک‌زاده گفت: متاسفانه فست‌ فودها و نوشابه ‌ها عامل بسیاری از بیماری‌ها هستند و میزان مصرف آنها در کشور بالاست و باید اصلاح شود.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای زنده نگه‌داشتن سنت‌های قدیمی و بهره‌مندی گردشگران از غذاهای سالم و آشنایی با سنت‌های دیرینه منطقی احداث ۶۰ واحد بوم‌گردی موافقت اصولی صادر شده که یکی از شرایط واحدها ارائه غذاهای بومی و محلی است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ۱۷۰ نوع غذای محلی را در این استان شناسایی کرده که بخش قابل توجهی از آنها در آستارا طبخ می‌شود.

 

ملک‌زاده از برگزاری جشنواره بزرگ هر شهروند یک گلیم در راستای حمایت از حدود یکهزار نفر از گلیم‌بافان بندر آستارا خبر داد و گفت: این جشنواره هفته اول اسفند در حاشیه نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی و محصولات محلی برگزار می‌شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی مجلس گروه سرود کانون های مساجد فیلم فجر سرود آمریکا دهه فجر جشنواره غذا بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان بوکان مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود شجاعی  با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

  وی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.

این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار شد.

در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود