Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه همواره نمادی از زیبایی است و هنرمندان بسیاری نیز به درک این موضوع ماه را به عنوان یکی از سوژه‌های خلق آثار دیدنی خود قرار داده‌اند.

حال یک شرکت فناوری در چین تایپه با ساخت ال‌ای‌دی‌هایی که قادر به دوران و چرخش هستند، نمایی زیبا از ماه را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگرها به شکلی ساخته شد‌‌ه‌اند که تماشاگر با دیدن آن‌ها تصور می‌کند به درستی در حال تماشای ماه در زوایای مختلف است. یعنی شما تمامی حالت‌های ماه در روزهای مختلف یک سال را می‌توانید در چند دقیقه تماشا کنید.

با بهره‌گیری از این فناوری جالب  مردم در تمام نقاط جهان در تمام فصول سال قادر به تماشای ماه خواهند بود. این ال‌ای‌دی‌های دوار تنها برای شهروندان معمولی دیدنی نیستند بلکه هنرمندان و به ویژه عکاسان بسیاری نسبت به آن علاقه زیادی از خود نشان دادند و این فناوری را سوژه‌ای بسیار زیبا برای ثبت آثار خود می‌دانند.

ویژگی دیگر این نمایشگرها تغییر رنگ تصویر ارائه شده است. در واقع همانند ماه که ممکن است در زمان‌های مختلف و در شرایط متفاوت از روی زمین با رنگ‌های دیگری به غیر رنگ اصلی خود دیده شود، این تکنولوژی نیز همان رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. آبی، صورتی، قرمز و ... از جمله رنگ‌هایی است که این فناوری نشان می‌دهد.

علاوه برای کاربرد‌های هنری و تفریحی ال‌ای‌دی‌های دوار، از آن‌ها برای آموزش مفاهیم علمی نیز می‌توان استفاده کرد. درک شکل حقیقی ماه، نحوه گردش به دور زمین و نحوه ارتباط با خورشید از جمله مواردی است که تا حدودی با استفاده از این فناوری بدست می‌آید. سازندگان این ال‌ای‌دی‌ها در مورد ساخته گفتند:

ما امیدواریم همه از این تکنولوژی لذت ببرند و توانسته باشیم با این اختراع نقش بسیار کوچکی در افزایش درک مردم از عظمت جهان هستی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: گجت‌های هوشمند سامسونگ همراه با پرچمداران جدید آن معرفی می‌شوند

انتهای پیام/

فناوری که زیبایی ماه را به روی زمین آورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خاویر تباس به صحنه جنجالی ال کلاسیکو با انتشار تصاویری از اشتباه‌های تکنولوژی خط دروازه!

لالیگا از تکنولوژی خط دروازه استفاده نمی کند و همین مسئله در ال کلاسیکوی امشب صحنه ای جنجالی رقم زد.

طرفداری | خاویر تباس، رئیس لالیگا اشتباه خود مبنی بر حذف تکنولوژی خط دروازه از این لیگ را پذیرا نیست.

رئال مادرید امشب در هفته 32 لالیگا میزبان بارسلونا بود و با نتیجه 3-2 پیروز شد. این ال کلاسیکو صحنه ای جنجالی داشت که باعث حرف و حدیث های زیادی شده است. در نیمه اول این دیدار، ضربه لامین یامال در شرایطی مشکوک توسط آندری لونین سیو شد. در تصاویر تلویزیونی به نظر می رسد این توپ از خط دروازه رد شده و سپس دروازه بان رئال مادرید آن را بیرون کشیده اما بعضی رسانه های نیز می گویند این توپ روی خط دروازه سیو شده و تماماً وارد دروازه نشده است. مشخص نیست حق با کدام طرف است و این توپ گل شده یا خیر، اما این مسئله مشخص است که اگر در لالیگا از تکنولوژی خط دروازه استفاده می شد، دیگر بحثی در مورد این صحنه وجود نداشت.

اتفاق مشکوک ال‌کلاسیکو؛ شاهکار داوری یا دزدیده شدن گل بارسلونا؟

در شرایطی که تمام هواداران فوتبال و رسانه ها عدم وجود تکنولوژی خط دروازه در لالیگا را که توسط خاویر تباس از این لیگ حذف شد، مورد انتقاد قرار دادند؛ رئیس لالیگا با انتشار تصاویری از خبرهای مربوط به اشتباه های تکنولوژی خط دروازه در سری آ، بوندسلیگا، لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه (دیگر لیگ های معتبر اروپا که از این تکنولوژی بهره می برند)، از تصمیم خود دفاع کرد و عدم وجود تکنولوژی خط دروازه در لالیگا را خوب دانست. خاویر تباس با انتشار تصاویری که ذکر شد، در X (توییتر سابق) خود نوشت:

نظری ندارم...

توییت خاویر تباس

 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • نویز کنسلینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!
  • رونالد آرائوخو: مسخره است که به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های دنیا، تکنولوژی خط دروازه نداریم
  • ژاوی: داوری در لالیگا شرم‌آور است؛ همه شاهد بی‌عدالتی علیه بارسلونا بودند
  • واکنش خاویر تباس به صحنه جنجالی ال کلاسیکو با انتشار تصاویری از اشتباه‌های تکنولوژی خط دروازه!
  • گل مردود بارسا: نبود تکنولوژی دردسرساز شد! (عکس)
  • روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال