Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: چهل سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب ها، سختی ها و دشمنی ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است. حالا در چهلمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با تلاش نسل جدید انقلاب و جوانان مومن و انقلابی با سرعت بیشتر به پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به عنوان یک الگو ثابت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چهل سال، با همت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به تبع لرستان نیز در این مسیر شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا کند و موفقیت هایی کسب کند که اکنون در چهل سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت ها و با افتخار به گذشته می توان با امیدواری به افق های پیش روی توسعه چشم دوخت.

خبرگزاری مهر همزمان با ایام الله دهه فجر سعی دارد با انتشار گزارش هایی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در لرستان، به بررسی موفقیت های حاصل شده و ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه لرستان بپردازد. در این گزارش نتایج حاصل از تلاش متخصصان و مسئولان در حوزه آب و فاضلاب و آبرسانی به شهرها و روستاهای لرستان را می خوانید.

تحول در خدمات آبرسانی در راستای تحقق عدالت اجتماعی

حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اقدامات مختلفی برای ارائه خدمات به مردم در حوزه های مختلف انجام شده است، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب با استفاده از ظرفیت های داخلی و توان مهندسین داخلی به مردم ارائه خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری از سال ۷۱ بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است، عنوان کرد: تا کنون نیز این شرکت اقدامات و فعالیت های قابل ملاحظه ای ار در سطح کشور و استان لرستان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان در ادامه با بیان اینکه هدف از ایجاد این شرکت تحقق عدالت اجتماعی است، ادامه داد: امیدواریم با مجموعه اقدامات قدمی هر چند کوچک برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان برداریم.

۹۹.۸ درصد جمعیت شهری لرستان آب آشامیدنی سالم دارند

کرموند با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۵ درصد از جمعیت استان دارای آب آشامیدنی سالم بودند، عنوان کرد: این در حالیست که با مجموعه اقدامات صورت گرفته این عدد امروز به بیش از ۹۹.۸ درصد رسیده است.

وی، بیان داشت: در ابتدای انقلاب ۵۷ هزار فقره انشعاب آب واگذار شده بود که این عدد امروز در استان به ۴۰۳ هزار فقره رسیده است.

۲۶۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب در لرستان ایجاد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان، ادامه داد: همچنین در ابتدای انقلاب ۲۰ هزار و ۴۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در استان وجود داشت و این در حالیست که با مجموعه فعالیت های صورت گرفته این عدد امروز به ۲۶۳ هزار فقره افزایش یافته است.

کرموند با تاکید بر اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب ما هیچ گونه تصفیه خانه آبی در استان نداشتیم، تصریح کرد: با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر دو شهر خرم آباد و الیگودرز در لرستان دارای تصفیه خانه آب هستند.

وجود ۴ تصفیه خانه فاضلاب در لرستان

وی، بیان داشت: همچنین در ابتدای پیروزی انقلاب ما هیچ گونه تصفیه خانه فاضلابی در سطح استان نداشتیم که با توان مهندسین داخلی و مجموعه اقدامات صورت گرفته در حال حاضر چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای پلدختر، خرم آباد، بروجرد و الیگودرز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پنج تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سطح استان در دست اجرا است، ادامه داد: این تصفیه خانه ها در شهرهای کوهدشت، نورآباد، ازنا، الشتر و دورود عملیاتی خواهند شد.

کرموند همچنین بیان داشت: ظرف یک تا دو سال آینده تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر لرستان دارای تصفیه خانه فاضلاب خواهند شد.

وی، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته ۸۵ درصد از جمعیت شهری لرستان از این تصفیه خانه های فاضلاب بهره مند خواهند شد.

احداث بیش از ۷۰ مخزن آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان همچنین میزان خطوط و شبکه انتقال آب لرستان را دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: همچنین میزان خطوط انتقال شبکه فاضلاب لرستان نیز هزار و ۱۵۰ کیلومتر است.

کرموند در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش سلامت و بهداشت آب در سطح شهرهای استان، بیان داشت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان، کنترل کیفی آب، راه اندازی آزمایشگاه های مدرن آب و ... هم اکنون میزان سلامت و بهداشت آب استان در حد بسیار خوبی است.

وی با اشاره به پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان بعد از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: تا این زمان شهر پلدختر هیچ گونه شبکه لوله کشی آبی نداشت که با اقدامات صورت گرفته این امر در پلدختر عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به احداث بیش از ۷۰ مخزن آب در سطح استان، بیان داشت: میزان گنجایش آب این تعداد مخزن آب بیش از ۲۸۰ هزار متر مکعب است.

کرموند با اشاره به برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری برای آبرسانی به شهرهای استان به خصوص شهرهای دارای تنش آبی، عنوان کرد: در حال حاضر این امر با اختصاص اعتبارات لازم در دستور کار است.

کنتورگذاری ۱۴۴۲ روستای لرستان

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ۱۴۴۲ روستای لرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است و کنتور گذاری شده است، اظهار داشت: تحقق عدالت اجتماعی شعاری بوده که همواره مطرح شده است و خوشبختانه امروز تحقق این شعار را در روستاها مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه ای که در روستاها می شود قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: یک نگرانی داشتیم در خصوص مهاجرت از روستا به شهر، اما در چندسال اخیر با اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین زیرساخت در روستاها این موضوع برعکس شده است و خیلی ها به سمت روستا می روند.

مطلوبیت میکروبی آب روستاها به ۹۶ درصد ارتقاء یافته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به اینکه ۱۸۴ روستا قبل از انقلاب آب داشتند آن هم نه مثل امروز بلکه شیر برداشت آب عمومی بوده است، یادآور شد: الان هر خانه کنتور خود را دارد و وضعیت آب رسانی به روستاها خیلی فرق کرده است.

کاکاوند با بیان اینکه از نظر جمعیتی شاخص بهره مندی از آب در روستاها ۳ درصد بود اما الان این میزان به ۸۱ درصد رسیده است، تصریح کرد: مطلوبیت میکروبی آب قبل از انقلاب در روستاها وجود نداشته است؛ اما امروز مطلوبیت میکروبی آب روستاها به ۹۶ درصد ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطلوبیت کلر سنجی پیش از انقلاب هیچ اقدامی نشده بود، ادامه داد: در سال ۷۷ مطلوبیت کلرسنجی آب روستایی ۲۵ درصد بوده است و الان این میزان به ۹۵.۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خاطرنشان کرد: تعداد مشترکین ما ۳۰ برابر شده است.

به هر روی، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق های رشد و توسعه توسط جوانان مومن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

کد خبر 4535183

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی چهل سالگی انقلاب خرم آباد دهه فجر شرکت آب و فاضلاب لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۳۵۵۶۱ داوطلب لرستانی در آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی نظری با بیان اینکه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امروز سوم اردیبهشت آغاز شده و تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: ۳۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب لرستانی در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی شرکت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: در نوبت اول آزمون سراسری در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • رقابت ۳۵۵۶۱ داوطلب لرستانی در آزمون سراسری
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۵۰ درصد از ۷۰۰ تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند
  • تصادفات دورن شهری منجر به فوت در استان ۱۸ درصد کاهش داشته است
  • آسیب به تاسیسات شرکت آبفا در پی سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به ۱۶۹ روستا