Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@01:02:13 GMT

همه باید در مقابل تهدیدهای مشترک بایستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۷۴۵۸

همه باید در مقابل تهدیدهای مشترک بایستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با ادیان توحیدی گفت: ما همه باید در مقابل تهدیدهای مشترک بایستیم و با اتحاد از این وضعیت خارج شویم، رهبر فقید انقلاب اسلامی نگاه قابل توجهی به ادیان داشتند و با این ‌نگاه بهتر می‌توان با یکدیگر ارتباط برقرار کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» شامگاه سه‌شنبه(شانزدهم بهمن‌ماه) در دیدار با نمایندگان ادیان توحیدی در هتل انقلاب با بیان این مطلب افزود: یکی از لحاظات شیرین خدمت من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در مناسبت‌های مختلف توانستم در کنار ادیان مذهبی باشم و با آنها همدلی و هم‌نفسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به عنوان ایرانی قدمت‌های مشترک تاریخی زیادی با هم داریم و در کنار هم‌ چندین هزار سال درد کشیده‌ایم و در عین حال شیرینی‌های زیادی را هم تجربه کرده‌ایم، همچنین در این دوره و ایام باورهای مشترک و ارزش‌های مشترک به کمک ما می‌آید تا بیشتر در کنار هم باشیم، باورهای توحیدی دینی و ارزش‌های اخلاقی و ده‌ها نقطه مشترک ما را به ادیان توحیدی متصل کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما بیش از گذشته نیاز داریم‌ بر این باورهای مشترک و رویکردهای مشترک پافشاری کنیم، دغدغه‌های متعدد زیادی وجود دارد که همه را تهدید می‌کند، این تهدیدها نقطه‌های تفاوت ما را نمی‌بیند و همه ما را مورد هجوم خود قرار می‌دهد.

صالحی یادآور شد: فقیر کردن خاک چیزی است که همه ادیان از آن ما را برحذر داشتند و همه مردم دنیا از خشونت‌ها نابه‌جا مورد تهدید هستند، کشتارهای امروز صاعقه‌ای به جان بشریت است و همه باید در کنار هم متحد باشیم تا این تهدید را از بین ببریم.

وی با اشاره به اهمیت حفظ کانون گرم خانواده افزود: امروز کانون خانواده مورد تهدید است و نسل‌های مختلف با هم ‌بیگانه شدند و ‌با وجود آنکه در کنار هم هستند اما زبان یکدیگر را درک نمی‌کنند، ناهنجاری‌های اخلاقی، به هم ریختن هنجارهای اجتماعی و... نقطه‌های تهدیدی است که باید مراقب آن باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: ما همه باید در مقابل تهدیدهای مشترک بایستیم و با اتحاد از این وضعیت خارج شویم، رهبر فقید انقلاب اسلامی نگاه قابل توجهی به ادیان داشتند و با این ‌نگاه بهتر می‌توان با یکدیگر ارتباط برقرار کرد.

صالحی در پایان با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به اد‌یان توحیدی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با یک خانواده شهید از اقلیت‌های مذهبی فرمودند «هرکسی در هر مذهبی باشد اگر رفتارش را خوب کند، اخلاقش را خوب کند و با بندگان خدا خوب رفتار کند او یک انسان صالح است»، بنابراین باید از تجربه‌های گذشته خود سود ببریم تا بتوانیم‌ در آینده با موفقیت روبرو باشیم.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی استان همدان اسحاق جهانگیری مجلس سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ایران ادیان توحیدی وحدت صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به مفهوم ایران فرهنگی عینیت داده ایم؛ و هیات ادبی، هیات‌علمی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای تبادل کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین رایزنان فرهنگی را برای اجماع منطقه ای که در حال شکل گیری است فرستاده ایم. 

اسماعیلی افزود: ما تعزیه ایرانی را در پاریس به نمایش گذاشتیم. 

وی گفت: اجرای تئاتر و موسیقی، نمایش فیلم، را فضای تبادل و گفتگو دانست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره فیلم کشورهای خزر را راه اندازی کرده ایم و برگزار خواهیم کرد. با 5 کشور فیلم مشترک می سازیم و درباره اقبال با پاکستان فیلم مشترک می سازیم. . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • اکثر یهودیان با اشغال‌گری و ظلم رژیم صیهونیستی مخالفند
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه درپی پاسخ مقتدرانه و پیروزمندانه علیه رژیم صهیونیستی