Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@17:43:01 GMT

جشنواره 40 نوع غذای محلی در آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۸۸۸۲

جشنواره 40 نوع غذای محلی در آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا عصر سه شنبه در حاشیه این جشنواره در هنرستان دخترانه عصر پیام این شهرستان گفت: چهار غذای محلی لونگی، باسترما، بورانی پلو و چغرتما فرایند ثبت در فهرست ملی آثار ناملموس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را طی می کند و با ثبت آنها ظرفیت آستارا در گردشگری غذا تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داریوش ملک زاده بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف گامی موثر جهت معرفی غذاهای محلی است و در نوروز 98 جشنواره غذاهای لونگی و باسترما در آستارا برگزار خواهد شد.
وی گفت: غذاهای محلی نقش عمده ای در شناساندن فرهنگ بومی هر منطقه ایفا می کند و با معرفی آنها از طریق رسانه های مختلف، گرایش مردم به غذاهای آماده کمتر خواهد شد.
ملک زاده اظهار کرد: شهرت غذاهای محلی آستارا نظیر لونگی ماهی سفید و لونگی جوجه محلی باعث پخت آنها در غذاخوری های بین راهی برای گردشگران شده است.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان 170 نوع غذای محلی را در این استان شناسایی کرده که بخش قابل توجهی از آنها نظیر لونگی مرغ محلی، قورما، لونگی ماهی سفید، چغیرتما، باستیرما پلو، برانی پلو، مسما و آش دوغ در آستارا پخت می شود.

**مزرعه پرورش بوقلمون در آستارا به بهره برداری رسید
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه آستارا غروب سه شنبه در آئین افتتاح این مزرعه در پشت باغ پرندگان این شهرستان گفت: برای راه اندازی این مزرعه 600 میلیون ریال هزینه شده و 200 میلیون ریال آن، تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی سپاه است.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: وسعت این مزرعه سه هزار متر مربع است و 400 عدد بوقلمون توسط بخش خصوصی در آن نگهداری می شود و هر کیلو گوشت بوقلمون به قیمت 300 هزار ریال به فروش می رسد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105/ 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پرندگان صنایع دستی و گردشگری غذاهای آماده گوشت ملک زاده جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ

مجید جیحون تبار سرپرست هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی استان چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایر، آداب و رسوم و سنت‌های مردم شهرستان کوهرنگ از اهداف این جشنواره بود.

وی افزود: شاهنامه خوانی و ادبیات بومی، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی و سنتی از مهمترین محور‌های این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خانمیرزا

شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم