Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در برنامه امشب «مناظره باز» کانال بالکان شبکه سحر خروج آمريکا از پيمان تسليحاتي مشترک با روسيه و عواقب آن مورد واکاوي قرار مي گيرد .
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت برون مرزي رسانه ملي ، اين که «مايک پامپئو» وزير امور خارجه آمريکا جمعه گذشته در کنفرانسي خبري اعلام کرد : «کشورش ديگر به تعهدات خود در چارچوب پيمان موشکي هسته اي ميان برد موسوم به آي .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان . اف به دليل تلافي اقدامات روسيه مبني بر نقض پيمان موشکي ، عمل نخواهد کرد»  و
پيمان آي . ان . اف يا منع موشک هاي هسته اي ميان برد بين «ميخائيل گورباچف» آخرين رهبر اتحاد جماهير شوروي و «رونالد ريگان» رئيس جمهور وقت آمريکا در سال 1987 ميلادي به امضاء رسيد ، مرور خواهد شد.
همچنين در اين برنامه تبيين خواهد شد ، بهانه اصلي آمريکا براي خروج از اين پيمان راهبردي و بسيار مهم نقض مفاد آن توسط روسيه است ، اما واقعيت آن است که «ترامپ» با اين اقدام وارد فاز خروج از پيمان هاي امنيتي و تسليحاتي شده است .
برنامه «مناظره باز» امشب ساعت 22:00 به وقت تهران با اجراي «آنکيستا بهجتي» از آنتن کانال بالکان شبکه سحر پخش مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه مناظره باز کانال بالکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم صالحی فعال حوزه کتاب و نشر با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: کتاب چالش‌های تاریخی نوشته سلیمی نمین امروز رونمایی می‌شود.

خانم صالحی درباره محتوا و اهداف کتاب چالش‌های تاریخی رونمایی گفت: کتاب چالش‌های تاریخی یک اثری متفاوت از سایر آثار مکتوبی است که در حوزه تاریخ چاپ شده به این جهت که دو سویه برخورد شده است این دو سویه به معنی این است که نگاه‌های مخالف و در برابر همدیگر را در این کتاب مطرح شده برخلاف کتاب‌های تاریخی دیگر که فقط دیدگاه نویسنده مطرح می‌شود.

صالحی گفت: نگارش این کتاب به این صورت است که افرادی که مقابل و رو در روی نظر نویسنده کتاب هستند اول مقاله آن‌ها آورده شده در قالب مقاله یا در قالب یک مناظره شفاهی یا یک مناظره مکتوب که در نشریات مختلف و رسانه‌ها چاپ شده و بعد از این که این مقاله و مناظره‌ها خط به خط در کتاب خودشان آوردند بعد در قالب یک نقد به آن پاسخ گفتند، در واقع طی دوره‌ای میزگرد‌های تاریخی و نشست‌های تاریخی که آقای سلیمی نمین داشتند در این کتاب آورده شده است، این کتاب دستاورد این نشست‌ها است.

صالحی در خصوص محور‌های این کتاب افزود: در این کتاب به هشت چالش مهم تاریخ معاصر کشورمان پرداخته شده است که این چالش‌ها موضوعات ذهنی افراد در جامعه است ایشان مایل بودند که خواننده را به یک فهمی درست و منطقی از چالش‌های تاریخی مان برسانند یکی دیگه این که مناقشات افراد دلسوز داخلی را تبدیل بکنند به زبان گفتگو و در این قالب خواننده را باز ارتقای فکری بدهند در مطالعه تاریخ معاصر به این صورت که جامعه می‌تواند به یک فهم درست و یک قضاوت صحیح از حوادث تاریخ معاصرمان دست پیدا بکند.

این فعال حوزه نشر و کتاب در باره موضوعات این کتاب توضیح داد: موضوعاتی که در کتاب ۸ چالش تاریخی مطرح شده است اولین موضوع در مورد گرامیداشت ۷ آبان است، دومین موضوع روز آزادی اشرافیت یهود در بابل است، سومین موضوع مشروطه به غارت رفته عنوانش است در مورد عملکرد انجمن سری فراماسونری است که بعد از نهضت مشروطه باعث شد که جامعه‌ای که می‌خواست در مسیر قانون مندی و توسعه سیاسی حرکت کند به عقب برود

وی افزود: چهارمین موضوع سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹ است، پنجمین موضوع هم نهضت ملی و مشت آهنین است، موضوع ششم هم رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد، که در این حادثه متاسفانه یک عده‌ای از هموطنانمان زنده در آتش سوختند و در این مساله‌ای که پیش آمدش نگاه‌ها را با تبلیغات غلط متوجه کسانی کردند که اتفاقا ضد سلطه و ضد استعمارگران بودند ولی در این کتاب باز در قالب مستنداتی به این مسائل پاسخ داده شده و آتشی که به جان آتش افروزان افتاد رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد دقیقا روشن می‌کند که این از کجا ریشه می‌گیرد.

صالحی گفت: موضوع ششم درباره شبکه‌های رسانه‌ای جهانی است، که این خیلی اتفاقا مهم است همه باز این را به خاطر دارند که یک برنامه مستندی در قالب برنامه مستند انقلاب ۵۷ از شبکه من و تو پخش شد و متاسفانه در غفلت تصاویر و انعکاس مسایل داخلی متاسفانه این برنامه به دلیل جاذبه‌های تصویری زیاد خیلی مورد توجه قرار گرفت در صورتی که خیلی اشکالات زیادی به این برنامه وارد بود که این اشکالات را آقای سلیمی نمین در این کتاب در سه قالب به آن پرداختند.

صالحی افزود: هفتمین چالش یا موضوع خرد جمعی و نظام تصمیم ساز در دفاع مقدس است و چالش آخر دشوارسازی مسیر شناخت عملکرد امام است درباره زیاده خواهی یکی از شاگردان برجسته اش است.

صالحی: هر ملتی که از پیشینه تاریخی خودش بی اطلاع باشد در چرخه تکرار گرفتار می‌شود پس خوب است که همه مان تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • تماشای مناظره از شبکه تهران