Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل سازمان پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در حال حاضر سایت به‌روزرسان در حال فعالیت است اما از آنجایی که ظرفیت لازم را برای این کار ندارد تا هفته آینده ما دو سایت با نام‌های یخچال و مستر قصاب را که تاکنون هم در توزیع گوشت فعالیت داشتند را به سایت به‌روزرسان اضافه خواهیم کرد. آفتاب‌‌نیوز : کمبود گوشت در بازار و افزایش روزانه قیمت آن در خرده‌فروشی‌ها باعث بروز نارضایتی در میان مردم شد و دولت را بر آن داشت تا با افزایش واردات گوشت منجمد و گرم، بازار ملتهب آن را سر و سامان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوشت قرمز منجمد ابتدا از استرالیا، برزیل و آسیای میانه تامین شد اما از آنجایی که این گوشت نیاز بازار را پاسخگو نبود، ستاد تنظیم بازار و سازمان پشتیبانی امور دام با امضای قراردادی با کشور رومانی در صدد واردات دام زنده و گوشت گرم از این کشور هستند و به گفته مسئولان، اقدامات لازم برای تامین این دام انجام شده و در هفته‌های آتی به بازار عرضه خواهد شد.
اما توزیع گوشت منجمد وارداتی که ستاد تنظیم بازار و سازمان پشتیبانی امور دام متولی توزیع آن در بازار هستند باعث بروز اخلال در نظم توزیع و دست‌درازی‌هایی از جانب برخی دلالان به بازار گوشت شد و در همین راستا این دو نهاد به دنبال راه حلی برای حل بحران پیش آمده، بر آمدند.
گوشت‌های منجمد در راه حل اول این دو سازمان به صورت محدود در فروشگاه‌های مشخصی با ثبت کد ملی سرپرست خانوار توزیع می‌شد که منجر به صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها و مراکز عرضه شد و برخی رستوران‌داران و دلالان سودجو که اجازه خرید این گوشت را نداشتند با پرداخت مبلغی به افراد نیازمند از سهمیه آنها استفاده کردند.
حال قرار است توزیع گوشت منجمد تنظیم بازاری توسط دو سایت و با شرایط خاص توزیع شود تا هیچ واسطه‌ای اجازه دخالت در توزیع این گوشت را نداشته باشد و سرپرستان خانوار با درج شماره ملی و کد پستی خود در این سایت‌ها برای دریافت گوشت ثبت نام کنند.
دو سایت تا هفته آینده به «به‌روزرسان» می‌پیوندند
رضا سالمی مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص منافع این سامانه‌ها برای مردم اظهار کرد: ما کالا به اندازه کافی در کشور داریم و حدود 250 مرکز ما در حال عرضه گوشت هستند اما دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم به سمت خرید اینترنتی برویم این بود که مشکلات موجود در عرضه به وجود آمده و اختلاف قیمت بین کالای تنظیم بازاری و قیمت بازار آزاد وجود دارد که یک بازار دلالی را به وجود آورده و افراد سودجو با کارت‌های ملی متفاوت در صف‌ها حاضر می‌شوند و بخشی از گوشت را دریافت می‌کنند و به قیمت بالاتر می‌فروشند.
وی افزود: ما برای مقابله با این موضوع راه‌های متفاوتی را آزمایش کردیم که یکی از این راه‌ها فروش اینترنتی است. در این نوع فروش کالا توسط سامانه عرضه می‌شود که سرپرست خانوار در این سامانه درخواست خرید می‌دهد و کد ملی و کد پستی فرد ثبت می‌شود.
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در رابطه با دریافت گوشت یا کدپستی تشریح کرد: تمام آپارتمان‌های چندین واحده به ازای هر واحد یک کد پستی مجزا دارند و مشکلی در زمینه ثبت کد پستی پیش نخواهد آمد. واحدهای بدون سند هم کدپستی دارند و افراد به راحتی می‌توانند توسط این دو کد به صورت ماهیانه گوشت تهیه کنند. این کار بدون هزینه حمل بوده و در کاهش هزینه حمل و نقل و مصرف بنزین هم موثر است.
وی افزود: ما این کار را به تازگی شروع کرده‌ایم و مقرر شده دو سایت دیگر هم به این سایت بپیوندند تا ما بتوانیم کالاها را به تدریج به دست مردم برسانیم. امیدوارم بتوانیم در کاهش این صف‌ها موثر باشیم.
سالمی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سایت به‌روزرسان در حال فعالیت است اما از آنجایی که ظرفیت لازم را برای این کار ندارد تا هفته آینده ما دو سایت با نام‌های یخچال و مستر قصاب را که تاکنون هم در توزیع گوشت فعالیت داشتند را به سایت به‌روزرسان اضافه خواهیم کرد. این دوسایت، گوشت غیر تنظیم بازاری عرضه می‌کنند که ما از آنها خواهش کردیم در این زمینه با ما همکاری کنند.
راه تشخیصی برای افرادی که قبلا گوشت دریافت کردند، نداریم
مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در پاسخ به این سوال که راه تشخیص افرادی که پیش از این توسط کد ملی گوشت دریافت کرده‌اند هم فراهم شده؟، خاطرنشان کرد: در حال حاضر راهی برای تشخیص این مورد وجود ندارد اما با کد پستی تنها یک بار در ماه می‌توان خرید را انجام داد. سامانه اولیه ما دو هفته‌ است که راه اندازی شده و استقبال هم از سایت بسیار بالا بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای واردات گوشت و دام زنده از رومانی عنوان کرد: مقدمات این کار کاملا فراهم شده است اما به دلیل شرایط تحریم، حمل این گوشت به ایران و تامین آن کمی مشکل دارد و قرار است به صورت هوایی انجام شود اما پروازهایی که از رومانی می‌آید کمی با مشکل مواجه شده که در حال حل آن هستیم.
سالمی افزود: در غیر این صورت تمام اقدامات دیگر مانند مسائل دامپزشکی و کشتارگاه‌ها همه آماده هستند. دام‌های رومانیایی به صورت چرای آزاد تغذیه می‌شوند و کشتار آنها هم در ایران و زیر نظر سازمان دامپزشکی انجام خواهد شد.
ایلنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت گرم صف گوشت گرانی گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندهای آن است. سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه‌ آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

معجزه یک قاشق سرکه سیب برای بدن | سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟ کاربرد انواع سرکه | سرکه سیب بهتر است یا خرما ؟ ؛ خواص سرکه خرما | قدیمی‌ترین چاشنی جهان را بشناسید | بهترین سرکه برای ضد عفونی سبزیجات کد خبر 846086 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی فاطمه معتمدآریا (بازیگر)

دیگر خبرها

  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • تمجید شواین اشتایگر از گواردیولا؛ امیدوارم باز هم مربی شبیه او در بایرن مونیخ داشته باشیم / زیرنویس فارسی
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی