Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری معاون پرستاری به مناسبت دهه فجر صبح امروز در‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ برگزار‌شد.
دکتر مریم حضرتی در این نشست گفت: پرستاری حرفه ای به بلندای عمر بشریت است، پرستاری حرفه ای عاطفی و انسانی است و هیچ کس نمی تواند جایگزین یک پرستار‌ باشد.همواره پرستاری‌ از قداست خاصی در‌جامعه برخوردار یوده است امام خمینی می فرمایند پرستاری از جمله عبادات تراز اول به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پرستاری نیز مانند باقی حرفه ها پیشرفت های قابل‌توجهی نسبت به پیش از انقلاب داشته است. اگر با رویکرد علمی به این موضوع بنگریم، در حال حاضر ۱۹۴ دانشکده پرستاری داریم. همچنین دارای نزدیک به ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری هستیم و سالانه ۱۱ هزار دانشجوی‌ پرستاری نیز در دانشگاه ها پذیرفته می‌شود. نزدیک به ۲ هزار عضو هیات علمی نیز در حوزه پرستاری‌داریم.

در حال حاضر دارای ۱۶ مرکز تحقیقات پرستاری هستیم که اکنون به صورت شبکه ملی تحقیقات درآمده و با سازمان جهانی‌ بهداشت نیز در ارتباط هستند، همچنین ۶ انجمن علمی‌پرستاری در‌کشور مشغول به فعالیت هستند. پرستاری ۲۴ درصد در تولید علم در‌مقالات و پژوهش ها نقش آفرینی داشته است.


وی اظهار داشت: پیش از انقلاب ۷۵ درصد نیروها بهیار و کمک بهیار بودند امیدواریم با رشدی که در‌حوزه پرستاری رخ داده است، بتواتیم خدمات خوبی را نه تنها در بالین بلکه به جامعه ارائه دهیم. در حال حاضر بر برنامه های پرستاری جامعه نگر تاکید داریم.

انتهای پیام /

31 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه ای مشترک با «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، از تحریم‌های علمی غرب انتقاد کرد و از آن به آپارتاید علمی نام برد. جواد محمدی گفت : در جهان امروز علیرغم شعار‌های فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی ، باید با دانشگاه‌های کشور‌های دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می‌توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی‌هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم. وی افزود: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشد. رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این نشست همچنین ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اوفا و هیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز‌های دانش و نیاز‌های ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم. محمدی افزود: تاکنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک‌ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت‌های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است. «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه‌های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند.  وی افزود : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی زیادی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد .  

دیگر خبرها

  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • رئیس جمهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیسی: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت