Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر فصیح رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد شروع به کار بسیج کارمندان گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی که مردمی‌ترین انقلاب است و بقای آن به حضور مردم بستگی دارد، بسیج کارمندان نیز در اول جنگ تحمیلی برای اعزام کارمندان داوطلب به جبهه‌ها شکل گرفت. 

وی افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی برخی مدیران کشور تصور می‌کردند، جنگ باید فقط با ارتش کلاسیک باید جلو برود، اما افرادی مانند شهید صیاد شیرازی از ارتش و محسن رضایی از سپاه پاسداران بر این باور بودند که باید به نیروی مردمی تکیه کنیم و برای دفاع از انقلاب و اسلام، از اقشار مختلف مردم استفاده شود و با مشارکت مردمی، ایران در دفاع مقدس موفق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر همین بود که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر مردم در دفاع مقدس حضور نداشتند، نتیجه جنگ به گونه‌ای دیگر بود. 

رئیس سازمان بسیج کارمندان افزود: بسیج کارمندان نیز در کنار سایر اقشار مردمی به صورت داوطلبانه در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و بعد از جنگ نیز بسیجیان ادارات با ارائه خدمات انقلابی به مردم و همچنین برگزاری میزهای خدمت در داخل ادارات و خارج از ادارات به وظیفه خدمت‌رسانی به صورت جهادی اقدام می‌کنند. 

فصیح رامندی افزود: در سال ۷۰ و ۷۱ مصوبه شورای پشتیبانی جنگ برای ارائه آموزش نظامی به کارمندان ابلاغ شد که براساس آن، کارمندان می‌توانند، پانزده روز دراختیار بسیج برای ارائه آموزش نظامی قرار گیرند.

وی تأکید کرد: بعد از این، بسیج ادارات در برنامه ملی ریشه‌کنی فلج اطفال و واکسن به کودکان، سپس برنامه ملی نمک یددار و مقابله با بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه خدمات گسترده‌ای به مردم کشور ارائه کردند. 

 

وی گفت: در حال حاضر ۱.۳ میلیون کارمند در دستگاه‌های دولتی حضور دارند که با احتساب آموزش و پرورش، تعداد کارمندان ۲.۲ میلیون نفر می‌رسد که این رقم غیر از کارمندان بانکها، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح است. از این کارمندان ۴۰۰ هزار نفر عضو فعال بسیج و حدود ۷ هزار نفر مدیر بسیجی فعال در ادارات وجود دارند. 

رئیس سازمان بسیج کارمندان در مورد اینکه چرا با وجود این همه کارمندان بسیجی، اما رضایت کافی از طرف مردم از دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، گفت: اولاً باید مسئولان ادارات به این اعتقاد داشته باشند که از مدیران جهادی و بسیجی استفاده کنند که در برخی از مدیران این اعتقاد ضعیف است. ثانیا؛ چون فطرت انسان پاک است و نمی‌تواند موارد در ادارات را ولو جزئی باشد، بپذیرد، بنابراین اگر از میان ده‌ها هزار خدمت درست در ادارات یک نفر خلاف کند، وجدان جامعه نمی‌تواند آن را بپذیرد. 

میز خدمت در طبقه اول ادارات

فصیح رامندی با اشاره به توصیه رئیس‌جمهور گفت: به قول رئیس‌جمهور چرا ادارات در ساختمان‌های بلندمرتبه باشند که مردم در طبقات مختلف سرگردان باشند و طبق سیاست‌های کلی نظام اداری که در سال ۸۹ در ۲۶ بند ابلاغ شد، باید میز خدمت در طبقات همکف ادارات برقرار شود و مردم در ادارات بدون سردرگمی خدمات لازم را دریافت کنند. 

اجرای ۵۰ درصد مصوبات اصلاح نظام اداری باعث کاهش ۹۰ درصد نارضایتی مردم می‌شود

وی همچنین به نقشه راه اصلاح نظام اداری که از سوی شورای عالی اداری کشور به ریاست رئیس‌جمهور تدوین شده که در آن ۷ برنامه کلان برای خدمت‌رسانی به مردم دیده شده و نیز منشور حقوق شهروندی در نظام اداری که در ۱۸ ماده است و سال ۹۲ تصویب شد، اگر تنها ۵۰ درصد این مصوبات اجرا شود، ۹۰ درصد نارضایتی مردم از نظام اداری کاهش پیدا می‌کند. 

وی تأکید کرد: طبق ابلاغ رئیس‌جمهور باید میز خدمت در همه ادارات در طبقات اول و به صورت واقعی در دسترس مردم با حضور مدیران مؤثر تشکیل شود که مردم در ادارات سرگردان نشوند. 

به گفته فصیح رامندی، مقام معظم رهبری در هفته بسیج سال گذشته گفت: باید روی اعتلای بسیج کار کنید و نقش‌آفرینی بسیج مشخص شود. طرح اعتلای بسیج کارمندان و تشکیل میز خدمت در ادارات دنبال شود.

۱۳۹ هزار ملاقات چهره به چهره مدیران با مردم

رئیس سازمان بسیج کارمندان گفت: در سال جاری ۱۸۷۳ میز خدمت در خارج از ادارات و عمدتا در نمازجمعه‌ها برای مردم تشکیل شد که مردم خدمات اداری مختلف را در جاهایی مانند مسجد، روستا و یا نمازجمعه دریافت می‌کردند. همچنین امسال ۱۳۹ هزار نفر ملاقات چهره به چهره مردمی با مسئولان ادارات در قالب میز خدمت انجام شد و ۱۰ هزار و ۸۵۲ مدیر و مسئول ادارات برای پاسخگویی چهره به چهره با مردم در میز خدمت جهادی حضور پیدا کردند. 

فصیح رامندی در مورد اینکه چه خدماتی در قالب میز خدمت به مردم ارائه می‌شود، گفت: وقتی یک میز خدمت در روستا اجرا می‌شود، مثلا طرح هادی روستایی را سرعت می‌بخشند یا مثلا کانال انتقال آب به زمین‌های کشاورزان تسریع پیدا می‌کند و یا حق انشعاب آب یا برق و گاز در این میزهای خدمت به صورت اقساطی به مردم ارائه می‌شود که هم مردم می‌توانند خدمت دریافت کرده و هم قدرت پرداخت حقوق دولت را به تدریج داشته باشند. 

* خرید برق خورشیدی از مردم روستا توسط دولت

وی گفت: در طرح بسیج سازندگی، سلول‌های برق خورشیدی در روستاها ایجاد می‌شود که حتی دولت می‌تواند برق تولیدی سلول‌های خورشیدی را از روستائیان خریداری کند و برای یک خانوار روستایی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان درآمد ایجاد می‌شود. 

رئیس سازمان بسیج کارمندان در مورد اولویت سال آینده بسیج کارمندان گفت: گسترش میزهای خدمت در خارج از ادارات که قرار است ۴ هزار میز خدمت در خارج اداره برگزار شود و در دهه فجر امسال یک‌هزار میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اداری در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و یا در مساجد به مردم ارائه می‌شود، به عنوان مثال؛‌ خدمات ثبت احوال و کارت ملی در این میزهای خدمت جهادی ارائه می‌شود. 

فصیح رامندی با بیان اینکه دستاوردهای قابل توجهی ظرف چهل سال انقلاب برای کشور به دست آمده است، گفت: در نظام اداری، اسناد بالادستی مانند منشور ۱۸ بندی حقوق شهروندی در نظام اداری که جامع و کامل است و در یک بند آن دولت الکترونیک پیش‌بینی شده یا اینکه اگر کارمندی می‌خواهد به مرخصی برود، باید حتما جایگزین داشته باشد و کارمند موظف است در ساعت اداری حتما به مردم خدمات ارائه کند. 

تدوین ۷ برنامه اصلاح نظام اداری

وی افزود: سند دوم، نقشه اصلاح نظام اداری کشور، همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری و سیاست‌های کلی نظام اداری که در ۲۶ بند تدوین شده و اصلاح نظام اداری که در ۷ برنامه تدوین شده است. 

رئیس سازمان بسیج کارمندان گفت:‌ اولا باید مسئولان ادارات و مدیران باور داشته باشند که خدمات را به صورت جهادی در میزهای خدمت به مردم ارائه کنند، همچنین سازوکار ارائه خدمات جهادی در ادارات به مردم از طرف مدیران فراهم شود. 

* امنیت مردم پایه توسط سپاه و بسیج

فصیح رامندی گفت: در سپاه وبسیج سازوکار به کارگیری مردم در امنیت و دفاع از کشور فراهم شده و گردان‌هایی مانند امام علی(ع) که برپایه حضور مردم یا گردن بیت‌المقدس، گردان الزهرا(س) برای حضور بانوان و زمینه حضور عامه مردم برای امنیت و دفاع از کشور فراهم شده است. 

رئیس سازمان بسیج کارمندان افزود: همان گونه که رئیس بسیج مستضعفین بارها اعلام کرده است، کافی است دولت بگوید در کجا نیاز دارد و نیروهای بسیجی از اقشار مختلف حاضر به ارائه خدمات به کشور هستند، مثلا می‌توانند از ظرفیت بسیجیان برای تنظیم بازار گوشت و یا اشتغال‌زایی استفاده کنند. 

*آمادگی بسیج برای کمک به دولت در تنظیم بازار گوشت

وی تأکید کرد: البته مشکلاتی مانند صف‌های گوشت که اخیرا تشکیل شده، بیش از آنکه کمبود واقعی باشد، جنبه روانی دارد و دشمن می‌خواهد مرتب القا کند و مردم را در صف قرار دهد و گاهی برخی افراد می‌خواهند در خانه‌های خود گوشت ذخیره کنند، در حالی که باید به اندازه نیاز تقاضا کنند، اما در عین حال، بسیجیان حاضرند در زمینه تنظیم بازار به دولت کمک کنند. 

فصیح رامندی در مورد اینکه چرا با وجود کارمندان بسیجی هنوز مردم در برخی ادارات سرگردان هستند، گفت: صدا و سیما موظف است مردم را با حقوق شهروندی آشنا کند و در نظام اداری طبق اسناد بالادستی و منشور اخلاقی کارمندان، موظف هستند، برای ارائه هر خدمت اداری به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنند که چه مدارک و چه مراحلی برای دریافت خدمات باید تهیه شود و مردم در ادارات به روشنی راهنمایی شوند. 

وی افزود: همچنین سازمان امور اداری و استخدامی موظف است همه کارمندان را با منشور اخلاقی کارمندان آشنا کند و دوره‌های آموزشی برای کارمندان در جهت ارائه خدمات شایسته‌تر به مردم برگزار کند. 

وی در پایان تأکید کرد: تکریم ارباب رجوع، وجدان کار کارمندان، اخلاق خوش و شرکت در نماز جماعت ملاکی برای کارمندان بسیجی است و باید هر اداره در طول ماه حداقل دو روز میز خدمت به مردم در داخل یا بیرون اداره برگزار کند. 

به گفته فصیح رامندی، امسال ۸ هزار نفر از فرماندهان حوزه ها و گردان های بسیج ادارات دوره آموزش حقوق شهروندی و منشور اخلاقی گذراندند و هزینه برگزاری این دوره‌ها از سوی سپاه تامین شد.

* ارائه ۱۶۰ خدمت در دفاتر دولت الکترونیک

وی در مورد این که تا کنون چند خدمت د ردفاتر خدمات دولت الکترونیک ارائه شده، گفت: ۱۶۰ خدمت از سوی ۱۱ دستگاه اداری از طریق دفاتر دولت الکترونیک خصوصی به مردم ارائه می‌شود و مردم برای خدماتی مانند شناسنامه،‌کارت ملی، کارت ماشن، کارت سوخت، تعویض شناسنامه، گواهینامه رانندگی و پایان خدمت از طریق این دفاتر خصوصی اقدام می‌کنند.

 وی با بیان این که بقای انقلاب اسلامی به حضور مردمی است، گفت: نقشه دشمن ایجاد نارضایتی در مردم و از بین بردن پشتوانه مردمی انقلاب است، اما باید نارضایتی از وضع موجود همراه با امید به حرکت و ایجاد اصلاحات در اقتصاد کشور در مردم و مدیران ایجاد شودف به گونه‌ای که به فرمایش امیرالمومنین (ع) «من ساوی یوماه فهو مغبون یعنی مومن باید دو روزش مثل هم نباشد و مرتب هر روزش بهتر از روز قبل باشد» ، این یعنی وضع جامعه اسلامی باید مرتب رو به اصلاح و پیشرفت باشد.

فصیح رامندی تاکید کرد، بنابر این عدم کفایت و رضایت به وضع موجود باید همراه امید به حرکت اصلاحی باشد که کارمندان بسیجس این موضوع را باور دارند.

* برنامه ۴۰ مسجد ۴۰ چراغ و ۴۰ میز خدمت

وی گفت: در دهه فجر در ۴۰ مسجد کشور ۴۰ چراغ و ۴۰ میز خدمت جهادی به مردم کشور ارائه می‌شودو در نمازجمعه ۱۹ بهمن ۹۷ در مراکز استانها، تهران و شهرهای بزرگ میز خدمت اداری و جهادی با حضور مدیران ادارات برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان اجرای طرح خدمات دهی به مسافرین نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین، بیش از ۱۸۵ هزار نفر از خدمات هلال احمر استفاده کردند. - اخبار استانها -

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد،  اظهار داشت: همزمان با اجرای بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان  به مسافرین نوروزی در مجموع از 24اسفند الی24 فروردین 1403 اعضای جوان داوطلب به تعداد 2429 نفر روز در راستای خدمت‌رسانی به مردم در چهارمحال و بختیاری پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: در زمان اجرایی طرح 46 هزار و 762 مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است. همچنین 26 هزار و 98نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و 26 هزار و 470 کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند. 12هزار و 513 نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، 5995 نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای 22 هزار و 730 نفر انجام و 5344 بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) 14568 اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی 3926 منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز 3311 حادثه، ارائه 4961 خدمت امدادی و کمک‌های اولیه، 10836 مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد. در مجموع برای اجرای طرح‌های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری،  185 هزار و 632 نفر خدمت ارائه شده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است