Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- 'ولی رضا نصر'، پژوهشگر آمریکایی ایرانی تبار و استاد مطالعات پیشرفته بین المللی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گفت: ترامپ به گفت و گو با ایران بیشتر از تغییر حکومت این کشور علاقه مند است.

نصر که برای شرکت در فستیوال آدبی پاکستان به کراچی سفر کرده بود، در رابطه با این سوال خبرنگار روزنامه 'دان' پاکستان که آیا تیم 'دونالد ترامپ' تا چه حد در زمینه تغییر حکومت در ایران جدی است، گفت: به اعتقاد من، سه مقوله وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمایل برای مذاکره درباره توافقنامه هسته ای جدید که ترامپ هم برای انجام آن اعلام آمادگی کرده است. افرای در دولت ترامپ هستند که خواستار تغییر رفتار و سیاست های ایران در قبال مسایل منطقه هستند و کسانی هم باید باشند که عملا خواستار تغییر حکومت در ایران هستند. فکر می کنم ترامپ به گفت وگو با ایران بیش از تغییر حکومت علاقه دارد.
نصر در رابطه با شکل گیری جنبش سبز در ایران برای تضعیف حکومت ایران و حمایت آمریکا از این جنبش و تفاوت آن دوره با مقطع کنونی گفت: جنبش سبز در ایران اتفاق افتاد و کار آمریکا نبود. هر کجا که قیام مردمی اتفاق می افتد، آمریکا از آن حمایت معنوی می کند، خواه این قیام در مصر باشد یا ایران. اکنون شرایط، متفاوت است زیرا در حال حاضر آمریکا در حال تلاش برای تغییری مهم در رفتار ایران است. دولت اوباما به جای مجموعه گسترده ای از مسایل، بیشتر به حل مساله هسته ای ایران علاقه مند بود.
وی در رابطه به آینده خاورمیانه گفت: برخی مناطق خاورمیانه شاهد آرامش و ثبات و برخی مناطق شاهد بی ثباتی بیشتر خواهند بود. عواملی که به بهار عرب انجامید هنوز وجود دارد و در مقاطع زمانی خاص دوباره مطرح خواهند شد اما، درگیری های یمن و سوریه احتمالا فروکش خواهد کرد و به سطحی پایین تر از سطح فعلی خواهد رسید.
این پژوهشگر ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه و آمریکا وارد جنگ سرد جدیدی شدند، خاطر نشان کرد: هم بله و هم نه. روابط روسیه و امریکا به طور قابل توجهی بد شده است. روسیه به دخالت در انتخابات آمریکا متهم شده است و در مقابل، اقداماتی را انجام می دهد که ضد منافع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و اروپاست. با این حال، روسیه، اتحاد جماهیر شوروی نیست. به اعتقاد من، در برهه ای هستیم که اختلاف بین روسیه و آمریکا بیشتر شده است اما، در دوره یک جنگ سرد دوقطبی نیستیم.
نصر در رابطه با آینده گروه های اسلامی مانند جماعت اسلامی در پاکستان و یا سایر گروه های اسلامی در سراسر جهان گفت: فکر می کنم دوره فعالیت این گروه ها رو به پایان است زیرا این گروه ها، به ویژه در پاکستان، راه هایی را که موجب رفع نیازهای جامعه شود، ارایه نکردند.
آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا ايران خاورميانه روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ