Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دولتی مطلع اعلام کردند، دولت هند با توسل به دیپلماسی از انگلیس درخواست کرد تا از اقدام پاکستان برای اجرای پروپوگاندای ضد دهلی‌نو در خاک آن کشور جلوگیری کند و تضمین کرد تا برگزاری مراسم‌های ضد هندی تحت عنوان "روز همبستگی کشمیر" ناکام می‌ماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز هند، انگلیس تأیید کرده است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در سفری محرمانه راهی لندن شده بود و هیچ کدام از مقام‌های دولتی با او تماسی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقام‌ها، سیاستمداران پاکستانی حتی تلاش کردند تا جلسه "تصادفی" برای قریشی با مقام‌های ارشد دولت انگلیس تدارک ببینند اما چنین اتفاقی رخ نداد.

اکثر قانونگذارانی که به کنفرانس کشمیر در پارلمان انگلیس ملحق شدند، اصالت پاکستانی داشتند. در این کنفرانس که رسانه‌های هندی اجازه ورود پیدا نکردند، نخست‌وزیر سابق نروژ شرکت کرد که اخیراً در سفر به سرینگر در کشمیر هند در کنفرانس اتاق بازرگانی و صنایع کشمیر شرکت کرده بود. سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند در آن زمان اعلام کرد دهلی‌نو هیچ نقشی در سازماندهی این سفر یا هر جلسه دیگری نداشته است.

کنفرانسی که در پارلمان انگلیس برگزار شد، از سوی "تمام حزب گروه پارلمانی درباره پاکستان" در انگلیس سازماندهی شد. با این حال بسیاری از اعضای ارشد این گروه در آن شرکت نکردند. اما بر اساس گزارش‌ها، وزیر خارجه دولت سایه از حزب کارگر و یکی از قانونگذاران انگلیسی در آن حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما هماهنگی مهمی را در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه داریم. امروز با رئیس دفتر سیاسی حماس مساله آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کردم. راه حل دو دولتی بنیان برقراری صلح دائم و عادلانه در منطقه است. در صورتی که کشور مستقل فلسطین برپا شود جنبش حماس به یک حزب سیاسی مبدل خواهد شد.

کد خبر 6081540

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها