Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@21:38:53 GMT

گاز بهای مساجد و اماکن مذهبی رایگان است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۴۱۷۸

گاز بهای مساجد و اماکن مذهبی رایگان است

به گزارش ایکنا از کردستان، علی فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان امروز، 17 بهمن‌ماه در بازدید از خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا اظهار کرد: گازرسانی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است؛ چراکه در قبل از انقلاب نه تنها در استان کردستان بلکه در سایر استان‌های کشور هیچ اثری از گازرسانی نبود.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب فقط یک روستا و هشت شهر آن هم به صورت محدود گازرسانی شده بود، افزود: گازرسانی قبل از انقلاب در جنوب و شمال کشور جنبه صاداراتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: گازرسانی در استان کردستان از سال 71 شروع شده و اولین خط انتقال گاز از غرب کشور و استان همدان وارد سنندج شده است و سال 72 اولین مشعل گاز در استان کردستان روشن شد.
کردستان جزو استان‌های سبز کشور
وی با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما جزو استان های سبز کشور قرار گرفتیم، عنوان کرد: استان هایی که ضریب پوشش گاز آن ها 95 درصد باشد و آلایندگی در آن ها کم و جزو استان‌های سبز کشور محسوب می‌شوند.
فعله گری عنوان کرد: مصرف گازبهای مدارس رایگان شده است به شرط آنکه میزان مصرف عمومی را رعایت و الگوی پیش بینی شده را رعایت کنند.
وی مصرف گاز بهای مساجد را رایگان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کلیه مساجد و اماکن مذهبی و کلیساهای سطح استان به صورت رایگان از نعمت گاز برخوردارند که درخواست داریم تا این اماکن مصارف مذهبی را از مصارف شخصی جداکنند.
2300 مشترک رایگان گاز در کردستان
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در حال حاضر دو هزار و 300 مشترک رایگان گاز شامل مساجد، مدارس و اماکن مذهبی در استان داریم.
وی بیان کرد: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان کردستان برای یک بار اشتراک پذیری برای آن ها رایگان است.
فعله گری افزود: استان کردستان از منابع تأمین گاز دور و دسترسی این استان به منابع گاز به سختی صورت می‌گیرد اما با تدابیر وزارت نفت و شرکت ملی گاز در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 78.5 درصد جمعیت روستایی و در مجموع استان 96.4 از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی اعلام کرد: استان کردستان به دلیل وضعیت جغرافیایی خاص دارای وضعیت توپوگرافی خشن، مناطق صعب العبور، جنگلی، رودخانه، مسسیرهای شیب دار بوده و گازرسانی به این استان نسبت به سایر استان ها سخت تر است اما علیرغم این مشکلات همت کارکنان و مسئولان جزم شد تا بتوانیم این فعالیت‌های را در استان به ثمر برسانیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان عنوان کرد: در ایام دهه فجر امسال 188 پروژه با اعتباری بالغ بر 928 میلیارد ریال در حال افتتاح است و کار اجرایی آن آغاز خواهد شد، بخشی از این پروژه شامل گازرسانی به 34 روستای جدید که به لحاظ گردشگری، مذهبی و فرهنگی ویژگی خاصی دارند، است.
وی اعلام کرد: مردم کردستان مردمانی شریف، نجیب و زحمت کش هستند که همواره ثابت کرده‌اند که به نظام وفادارند، در این راستا شایستگی و لیاقت خدمات رفاهی و عمومی دولت را دارند و شرکت گاز برهمین اساس که هم محرومیت زدایی مناطق را انجام داده و هم توسعه مناطق روستایی و گردشگری را انجام داده باشد، خدمات خود را به مردم استان ارائه می دهد.
روستاهای صفر مرزی از نعمت گاز برخوردارند
فعله‌گری عنوان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای صفر مرزی استان از نعمت گاز برخوردارند و روستاهایی که دسترسی آن‌ها به سختی انجام می‌شد، امروز از این نعمت ارزشمند الهی برخور دارند.
وی افزود: امروزه گاز فقط جنبه گرمایشی ندارد بلکه در بخش‌های صنعتی، تجاری، نیروگاهی، جایگاه های CNG و ...از گاز استفاده می‌کنندو نیروگاه برای تأمین برق مورد نیاز استان روزانه بین سه و نیم تا چهار میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند و سالیانه نزدیک به یک میلیارد متر مکعب گاز برابر با 33 درصد گاز مصرفی استان، در نیروگاه مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد: بسترهای در استان روی داده که هزار و 700 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی گاز در داخل استان اجزا شده و بیشتر از 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع گاز در مناطق شهری و روستایی اجرا شده و بیشتر از 263 هزار علمک نصب شده است.
وی افزود: این زمینه‌ها فراهم شده که علاوه بر مصرف خانگی، مصارف تولیدی، صنعتی و ... بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند و همین امر باعث شده که 70 درصد مصرف انرژی‌های استان از طریق گاز تأمین شود و رویکرد وزارت نفت همین است که گاز جایگزین سوخت‌های مایع شود چراکه هم برای دولت و هم مردم صرفه دارد.
فعله گری به مصوبه شورای اقتصاد از سال 95 اشاره و اعلام کرد: براساس این مصوبه شرکت گاز مکلف شده که با هزینه خود گاز را تا درب واحدهای صنعتی منتقل کند که در استان کردستان براساس بررسی صورت گرفته 425 واحد صنعتی و تولید در استان داریم که فاقد گاز بودند و سالانه بیشتر از 43 میلیون لیتر گازوئیل مصرف می کردند که به صرفه نبود.
وی اعلام کرد: در طول یک سال و نیم گذشته 280 واحد صنعتی استان گازرسانی شده که 74 واحد آن در این ایام دهه فجر افتتاح می‌شود و این تعداد واحد صنعتی 28 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت داشته اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به یکی دیگر از اقدامات شرکت ملی گاز اشاره و گفت: تکمیل گازرسانی در روستاهای استان یکی از اقدامات اولویت دار ما بوده که در حال حاضر هزار و 172 روستا برابر با 87.5 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند و این میزان 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر است و ما در تلاشیم این آمار را به 95 درصد برسانیم.
وی با اعلام اینکه امیدواریم در سال 98 در 200 روستای باقیمانده استان گازرسانی را شروع کنیم و ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی به 95 درصد برسانیم، افزود: 513 هزار و 500 مشترک گاز در سطح استان داریم که در تلاشیم تا جریان گاز پایدار در استان داشته باشیم.
فعله گری بیان کرد: گازرسانی به روستاها موجب امیدآفرینی بین روستاییان، مهاجرت معکوس، استغالزایی روستاییان، فراهم کردن بستر لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی و ...خواهد شد.
وی یکی از کارهای شرکت ملی گاز اجرای خطوط انتقال و بسترسازی انتقال گاز به استان و خارج استان است، عنوان کرد: در چند سال اخیر خط انتقال سراسری گاز از خط ششم و خط نهم 320 کیلومتر آن از استان عبور می‌کند که وجود این خط انتقال برای استان یک ظرفیت عمده ای است چراکه بسترسازی برای صنایع انرژی بر فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه این خطوط شرایط صادرات گاز به اقلیم کردستان را از طریق استان فراهم می کند، اعلام کرد: ما در استان کردستان از طریق شهرستان مریوان و سقر شرایط لازم برای انتقال گاز به اقلیم کردستان را داریم که امیدواریم با این فراهم شدن این بستر شرکت ملی گاز سهمی از تجارت جهانی گاز را داشته باشد.
وی یادآور شد: استان کردستان در مصرف گاز جزء استان های پرمصرف است و هر شهروند کردستان 2500 مترمکعب مصرف گاز دارد که از شهروندان استان تقاضا داریم که الگوی مصرف را رعایت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان

حسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات پهبادی موشکی «وعده صادق» مایه فخر ایرانیان و شادی دل مردم ایران اسلامی شد.

وی افزود: به منظور تقدیر از مجاهدت‌های نیروهای مسلح پویشی با عنوان «وعده صادق» راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پویش کودکان و دانش‌آموزان استان کردستان می‌توانند برای شرکت در پویش، از احساسات خودشان و معلمان مدرسه به همراه خوشحالی و بیان قدرت ایران در انتقام از اسرائیل ویدئو تهیه کنند.

معاون فضای مجازی صدا و سیمای کردستان یادآور شد: شرکت کنندگان می‌توانند ویدئوهای خود را به آیدی زیر در پیام‌رسان بله @irib_kurdistanو یا شماره ۰۹۱۸۰۵۹۲۹۹۵ در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال کنند.

مرادی اضافه کرد: ویدئوها بنام شرکت کنندگان از صداوسیمای استان کردستان پخش می‌شود.

کد خبر 6081895

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • امروز بازدید از بنا‌های تاریخی کردستان رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟