Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمود بهشتی اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به مناسبت چهلمین طلیعه بهار انقلاب و همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بعدازظهر ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در محل شهرک آسمانی فاطمیون واقع در ائل‌گلی شهر تبریز خدمات مشاوره و ویزیت رایگان برای عموم همشهریان ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اعضای تیم پزشکی را برشمرد و گفت: کاوه مهروز و پریچهر احمدی متخصص مغز و اعصاب، غلامرضا رهبری بنائیان فوق‌تخصص ریه اطفال، فریدون پورشهباز و فرهاد احمدپور متخصص عفونی، محمدرضا موسی‌پور متخصص داخلی، طهماسب طبقیه متخصص طب اوژانس و فرناز مهینی پزشک عمومی و اینجانب تیم پزشکی بیمارستان امام سجاد(ع) واحد تبریز را در طرح ویزیت رایگان تشکیل می‌دهند.

عضو تیم پزشکی و متخصص گوش، حلق و بینی افزود: همچنین انجام غربالگری فشارخون، دیابت و ارائه مشاوره با حضور تیم پرستاری این بیمارستان انجام خواهد شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه ویزیت بیماران در محل این بیمارستان همه‌روزه با نصف تعرفه خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: بیمارستان امام سجاد(ع) شامل درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی زنان و زایمان، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، ریه و اورولوژی، داخلی، عفونی، کودکان، ارتوپدی، روانپزشکی، داخلی مغز و اعصاب، طب فیزیکی و توانبخشی پوست، غدد، زیبایی، قلب و عروق مجهز به تست ورزش و اکوکاردیوگرافی و چشم‌پزشکی است.

بهشتی گفت: نخستین مرکز بیمارستانی و شبانه‌روزی دندانپزشکی زیربی‌هوشی شمال‌غرب کشور وابسته به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در محل بیمارستان امام سجاد(ع) راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دهه فجر علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد

ایتنا - پزشکان گاهی برای کمک به درمان سرفه، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند، اما مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که این داروها به کاهش مدت یا شدت سرفه کمکی نمی‌کنند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد.
دکتر دان مرنشتاین، سرپرست تیم تحقیقات و استاد پزشکی خانواده در دانشکده پزشکی دانشگاه جورج تاون در واشنگتن‌دی‌سی گفت:« عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند، به طوری که 3 تا 5 درصد از این بیماران از ذات‌الریه رنج می‌برند. همه افراد در ویزیت اولیه دسترسی آسانی به اسکن ایکس‌ری ندارند، این ممکن است دلیلی باشد که پزشکان همچنان آنتی‌بیوتیک‌ها را بدون هیچ شواهد درستی از وجود عفونت باکتریایی تجویز می‌کنند. این امر باعث شده است که برخی از بیماران برای درمان سرفه انتظار آنتی‌بیوتیک داشته باشند.»

به گزارش ایتنا، برای بررسی اینکه آیا آنتی‌بیوتیک‌ها تفاوتی در روند سرفه کردن ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آن‌ها را در افرادی که با عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی مراجعه می‌کردند، بررسی کردند. حدود 29 درصد از افراد در اولین ویزیت پزشکی خود آنتی‌بیوتیک تجویز کردند، اما این داروها در مقایسه با افرادی که نسخه دریافت نکردند تأثیری بر سرفه آنها نداشت. همچنین مدت زمان مشابهی طول کشید تا افراد بر عفونت خود غلبه کنند، چه آنتی بیوتیک مصرف کنند یا خیر. دوره بهبودی سرفه‌ها حدود 17 روز بود. این مطالعه جدید در 15 آوریل در مجله پزشکی داخلی عمومی منتشر شد.

 محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها خطر مقاوم شدن باکتری‌های خطرناک به داروها را افزایش می‌دهد.

 

دکتر مارک ایبل، پروفسور کالج بهداشت عمومی دانشگاه جورجیا، گفت: «پزشکان این موضوع را می‌دانند، اما احتمالاً درصد عفونت‌های دستگاه تحتانی را که باکتریایی هستند، بیش از حد تخمین می‌زنند. آن‌ها همچنین به احتمال زیاد توانایی خود در تشخیص عفونت‌های ویروسی از باکتریایی را بیش از حد برآورد می‌کنند.»

مرنشتاین گفت:« این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را مهم‌تر می‌کند. ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد. سرفه شایع‌ترین دلیل ویزیت‌های سرپایی است که سالانه حدود 3 میلیون ویزیت سرپایی و بیش از 4 میلیون مراجعه به بخش اورژانس را شامل می‌شود. علائم سرفه جدی و نحوه درمان صحیح آن‌ها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد، شاید در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده، زیرا این مطالعه مشاهده‌ای بود و از حدود سال 2012 تاکنون هیچ کارآزمایی تصادفی شده‌ای در مورد این موضوع وجود نداشته است.»

دیگر خبرها

  • آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد
  • ویزیت رایگان ارتش در مراغه
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز