Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@20:44:35 GMT

۳۱۸ کیلوگرم زغال قاچاق در مریوان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۵۲۰۵

۳۱۸ کیلوگرم زغال قاچاق در مریوان کشف شد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی گفت: با هماهنگی با نیروی انتظامی، نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی این اداره در بازرسی از انبار زغال قاچاق در روستا‌های اطراف، ۱۲ کیسه زغال جمعا ۳۱۸ کیلوگرم و پنج عدد تبر در ۲ روستای گیلی کران و هانه شیخان از متخلفان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان در خصوص دلایل قطع اشجار در این روستا‌ها گفت: به دلیل عدم گاز رسانی به تعدادی از روستا‌های اطراف، برخی از افراد برای تهیه ذغال و سوخت گرمایشی به قطع درختان جنگل‌های موجود روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مریوان به شهر انجمن‌ها شهرت دارد، امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و همراهی و همدلی مردم از نابودی منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

محمودی گفت: دادستان شهرستان مریوان همکاری و تعامل خوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که امید است با این تعامل بتوانیم نسبت به حفظ و احیای وضعیت جنگل‌های موجود پیش از پیش کوشا باشیم.

وی از استقرار ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گلوگاه گاران خبر داد و گفت: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی خودرو‌های عبوری را بازرسی می‌کنند.

وی افزود: مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان ۱۵۰۴ اعلام نمایند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالا قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان کالا، دام و زغال در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی طیبی با اشاره به محکومیت ۳ قاچاقچی در استان خوزستان گفت: پرونده قاچاق ۸۰ راس گوسفند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان دشت آزادگان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

طیبی با بیان اینکه پس از انجام مراحل قانونی جریمه متهم وصول شد، ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی هویزه این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت قاچاقچی زغال به پرداخت جریمه نقدی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان در ادامه با اشاره به محکومیت قاچاقچی زغال در مسجدسلیمان اشاره و اضافه کرد: پرونده قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد.

وی می‌گوید: شعبه با بررسی محتوای پرونده تخلف را محرز اعلام و متخلف را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته طیبی؛ ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لالی این محموله قاچاق را کشف و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه قاچاقچی کالا در اهواز

وی گفت: همچنین پرونده قاچاق کالا شامل لوازم آشپزخانه و کالای آرایشی و بهداشتی در شعبه پنجم مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اهواز رسیدگی شد.

مهدی طیبی افزود: شعبه با بررسی محتوای پرونده تخلف را محرز اعلام کرد و متخلف را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال محکوم کرد.

وی ادامه داد: در گشت تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و همراهی سربازان گمنام این محموله قاچاق از یک باب انبار کشف و گزارش به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • محکومیت قاچاقچیان کالا، دام و زغال در خوزستان
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد