Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی جدی آستانه را به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، پیرامون تعلیق پیمان مذکور توسط آمریکا و روسیه ابراز کرد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود را از تعلیق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) توسط ایالات متحده آمریکا و روسیه، ابراز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده قزاقستان به عنوان یکی از امضاکنندگان این پیمان، به دنبال حفظ پیمان توسط امضاکنندگان آن است. در این بیانیه آستانه همچنین تاکید می‌کند: تعلیق این پیمان که یکی از فاکتورهای اصلی حمایت از امنیت بین‌الملل را در خود داشت، می‌تواند جهان را به یک رقابت تسلیحاتی جدید وارد کرده و تهدیداتی جدی بر صلح و امنیت جهانی وارد کند.

به گزارش آکی‌پرس، در یک کشمکش رو به رشد پیرامون تسلیحات هسته‌ای، روسیه و ایالات متحده تعهدات خود را نسبت به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در دوره جنگ سرد به امضا رسیده بود را تعلیق کرده و هراس‌ها در خصوص یک رقابت تسلیحاتی جدید به وجود آورد. به عقیده تحلیل‌گران و سیاستمداران، این امر می‌تواند جهان را به سوی یک جنگ هسته‌ای رهنمون سازد.

اختلاف طولانی‌مدت میان مسکو و واشنگتن روز جمعه و پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روسیه را به نقض پیمان مشترک سال 1987 متهم کرده و اعلام کرد دولتش تعهدات خود در این زمینه را تعلیق می‌کند، آغاز گردید. در اقدامی متقابل، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز مشارکت روسیه در این موافقتنامه را تعلیق نمود.

نا امیدی چین از تصمیم ایالات متحده در مورد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد و میان برد (INF)مخالفت چین با خروج آمریکا از پیمان هسته‌ای میان بردعواقب خروج ایالات متحده از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان بردناتو در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد باقی می‌ماند

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قزاقستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از بازگشت بازرسان آژانس اتمی به کار خود در ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، بعد از وقفه موقت در فعالیت تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روسیه از بازگشت آنها به کار خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت که بعد از توقف موقت در حضور بازرسان آژانس اتمی در تأسیسات هسته‌ای ایران، آنها روز سه‌شنبه به کار خود بازگشتند.

اولیانوف بامداد چهارشنبه در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت: «بازرسان آژانس اتمی که به‌دلیل تنش‌ها در منطقه به‌طور موقت از حضور در تأسیسات هسته‌ای ایران منع شده بودند، هم‌اکنون به وظایف خود در آنجا بازگشته‌اند».

پیش از این نیز «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه گفته بود که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را «به‌دلیل ملاحظات امنیتی» بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه آنها را به فعالیت بازگرداند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد
  • انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند