Web Analytics Made Easy - Statcounter

آثار خوشنویسی و نقاشی سعید خوش‌منش روز گذشته با حضور سفیر ایران و شماری از چهره‌های ایرانی و قزاق در موزه اولین رئیس‌جمهور قزاقستان در شهر آستانه افتتاح شد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عصر دیروز (سه شنبه 16 بهمن ماه) نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط آقای سعید خوش‌منش با حضور سفیر کشورمان در موزه اولین رئیس‌جمهور قزاقستان در شهر آستانه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور سفرا و دیپلمات‌های مقیم، مقامات، هنرمندان، شرق‌شناسان و ایران‌شناسان قزاقستانی برگزار شد، مجید صابر سفیر کشورمان در سخنانی با اشاره به قدمت طولانی هنر خوشنویسی در ایران، به آثار زیبای هنر خوشنویسی ایرانی در جای جای نقاط دنیا اشاره کرد.

وی اظهار داشت: امروزه آثاری از خوشنویسی ایرانی در بسیاری از مساجد تاریخی، آرامگاه‌های مشاهیر، قلعه‌ها و کاخ‌ها در شبه قاره هند، قفقاز، آسیای مرکزی، آناتولی، شمال آفریقا و دیگر نقاط جهان دیده می‌شود.

سفیر کشورمان با اشاره به وجود اشعاری از شعرای بنام کشورمان و همچنین آثار زیبایی از هنر خوشنویسی ایرانی در برخی از آثار تاریخی قزاقستان به ویژه مقبره خواجه احمد یسوی شخصیت مشهور قزاقستانی، وجود این اشعار و آثار هنری را بیانگر دوستی دیرینه میان ایرانیان و قزاق‌ها عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هنر نقاشی‌خط را هنری نوین معرفی کرد که از ترکیب دو هنر خوشنویسی سنتی و نقاشی مدرن ایجاد شده است و آن را نتیجه ذوق و هنر پویایی هنرمندان ایرانی دانست.

قزاقستان؛ میزبان مسابقات شطرنج تیمی قهرمانی جهان در سال 2019

در این مراسم، آقای خوش‌منش هنرمند کشورمان ضمن ارائه توضیحی از این هنر و آثار خود، به نوشتن خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و معلی در حضور میهمانان پرداخت و توضیحاتی در خصوص هر یک از این خط‌ها برای حضار ارائه نمود.

در حاشیه این مراسم، سفیر کشورمان با شبکه تلویزیونی «آستانا تی وی» گفت‌وگو کرد.

وی در این مصاحبه اظهار داشت: هنر همواره به عنوان زبان مشترک و پلی بین اقوام و کشورهای مختلف ایفای نقش کرده و هنر خوشنویسی ایرانی نیز از گذشته های دور تا کنون زینت بخش مساجد و اماکن تاریخی در قزاقستان و آسیای مرکزی و قفقاز بوده است.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قزاقستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر ایران در عربستان وارد مدینه منوره شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان/ابراز امیدواری بن فرحان برای از سرگیری سفر عمرهفیصل بن فرحان: بزودی مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی حل خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه